Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. március 05.

K&H: A látvány mindent visz

Aki látott már kamasz dühkitörést valamelyik szülőjével szemben, az egy kicsit rácsodálkozhat a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a K&H fiatalok pénzügyi tudatosságával kapcsolatos reprezentatív felmérésre, amelyből az derül ki, hogy a 14-18 éves korosztály – ha nem is gyakran, de – mégiscsak leginkább szüleivel beszéli meg az anyagiakat. Hogy aztán ebből lesz-e ajtócsapkodás, arra a kutatás nem tér ki – de az világosan látszik, hogy pénzügyekről ez a korosztály sem a tanáraitól, sem a barátaitól, de még csak nem is a nagyszüleitől, vagy távolabbi rokonaitól tájékozódik. Ahogy egyre érettebbé és önállóbbá válnak, úgy nő a téma iránti érdeklődésük. Érdekes, hogy a lányok jóval többen – a megkérdezettek 43 százaléka – beszélget anyagiakról a szüleivel, míg a fiúknak csak 31 százaléka. Igaz, ők egy kicsit gyakrabban beszélik meg haverjaikkal a pénzügyeket, mint a lányok a barátnőikkel.

Annak, hogy a szülők az elsődleges beszélgetőtársak, az az oka, hogy leginkább bennük bíznak meg és hozzáértésüket sem vonják kétségbe a gyerekek. A fiatalok nagyra értékelnék, ha az iskolákban banki szakemberek beszélnének a pénzügyekről – feltéve, hogy érdekesen, interaktív módon adnak elő – és annak is örülnének, ha lehetne tőlük kérdezni a területtel kapcsolatban. Nagyjából egyenlő arányban – a megkérdezettek 20-20 százaléka körül – nyilatkoztak úgy, hogy valamilyen mértékben vonzónak találnák banki szakemberek játékos, interaktív előadásait pénzügyi témákban.

A látvány mindent visz

A pénzügyekről szóló rövid, érdekes videókat is szívesen megnézik, de népszerűek a játékok is. Fontos, hogy minőségi, vizuális megjelenítéssel, a fiatalok nyelvén szóljon hozzájuk. Ugyanakkor az anyagiakkal kapcsolatos tartalmakat is a figyelmükbe kell ajánlani – hiszen maguktól nem keresnek ilyen témájú szórakoztató és instruktív anyagokat.

Leginkább az interneten szörfölve, YouTube-on vagy TikTok-on akadnak pénzügyekkel foglalkozó tartalomra, de jellemzően csak akkor, ha éppen belefutnak egy érdekesebbnek tűnő videóba vagy hirdetésbe. Banki honlapot csak a 18 év körüliek néznek meg, közülük is alig 12 százalék. Ők azok, akik már általános vagy gazdaságra szakosodott hírportálokat is meg-megnéznek – ugyanis a televízió már nem információforrás számukra, pláne nem a nyomtatott sajtó. A Facebook már annyira a boomerek terepe, hogy a kutatók rá sem kérdeztek.

Versenybe, vetélkedőbe is szívesen beneveznek – de csak akkor, ha a barátok is velük tartanak. A felmérés szerint a barátokkal, kortársakkal azért nem beszélnek anyagiakról, mert azokat nem érdekli, meg nem is igazán értenek hozzá.

Korábban érdemes

A pénzintézet szerint érdemes a gyereket akár már 9-10 évesen is elkezdeni megismertetni a pénzügyekkel, hogy felnőtté válva otthonosan mozogjanak ezen a területen is. Ezért hívták életre 2010-ben a K&H Vigyázz, kész, pénz! pénzügyi vetélkedőt, mely hasznos pénzügyi tudást nyújt a 9-17 éves diákoknak. Az idei megmérettetésen minden eddigi rekordot túlszárnyalva több mint háromezer csapatban összesen több mint 12 ezer diák jelentkezett az ország minden részéből. A verseny 2. fordulója is lezárult már, a csapatok a március 18-i eredményhirdetésre várnak, ahol kiderül, hogy ki jut tovább a regionális középdöntőbe.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk