A téma rendkívül kényes volt. A reklámozott termékre, az Exeltis Magyarország Kft. által forgalmazott DeflaGyn hüvelygélre olyankor van szükség, amikor egy vizsgálat eredményeként felmerül a méhnyakrák esélye. A készítmény segít a szövetek megnyugtatásában, az időszakos kezelésben, két vizsgálat közötti regenerálódásban.
Kampányunk azokat szólítja meg, akiknél ez a kérdés akutan jelen van. Különösen fontos volt az empatikus, és támogató hangvétel, de ügyelni kellett rá, hogy ne ígérjünk túl. Izgalmas, felelősségteljes és nehéz feladat.
Mikortól meddig fut a kampány, milyen felületeken
A 2022. szeptember 1. és október 31. időszakra időzített online fókuszú kampányhoz választott felületek: programmatic bannerek, google ads, Youtube, Facebook.
Kampánycél
A kampánynak kettős célja volt. Egyfelől a terméket a konkurens terméktől megkülönböztetni, és fókuszba helyezni. Másfelől célunk volt a célcsoport szorongását enyhíteni, csökkenteni. Ez utóbbi miatt kerestünk olyan vizuális motívumokat, amelyekkel könnyen tudnak azonosulni, és a hurráoptimizmus helyett a realista megközelítést választottuk. Ezzel végül – reményeink szerint – a fent körülírt marketing célt is sikerül majd elérnünk a kampánnyal.
A kampány/reklám fő üzenete
Egy bizonytalan vizsgálati eredmény még nem a világvége! Ameddig várni kell a következő kontrollra, addig sem kell tétlenségben gyötrődnöd: tudsz tenni az egészségedért, azért, hogy javíts a helyzeten. Röviden: nem kell ölbe tett kézzel várnod az eredményt.
Kreatív koncepció:
Bár az Effektív-Art alkotói nem ritkán kapnak pharma, vagy medical területről érkező feladatot (mondhatni, hazai pálya), most különleges kihívásban volt részünk. Kerestük azt a képi világot, és verbális megfogalmazást, amely nem rémiszt meg, nem ígér túl, és alkalmas arra, hogy azonosuljon vele a célcsoport, egyben átüsse azt a falat, ami ilyenkor, ebben a megváltozott lelkiállapotban az emberre – okkal és joggal – jellemző.
A képeken ezért olyan szituációkat mutatunk, ahol a nő valamit éppen nem csinál. Valamit, amit amúgy valószínűleg örömmel tenne. A környezet tökéletes például edzésre, de ő csak a távolba révedő tekintettel ül; minden adott egy kellemes kikapcsolódásra, de hősünk csak bámul maga elé. A kampányszlogen is erről szól: „Másra sem tud gondolni?” Olyan megfogalmazás, amivel hitünk szerint azonosulni tudnak. Ezt a felütést rögtön folytatjuk is, és gyorsan megnyugtatjuk: mindig van lehetőség tenni valamit.
Ebben a kampányban semmi helye nem volt a reklámszakik által úgy kedvelt iróniának, viccnek, könnyedségnek. A hitelesség, együttérzés, és a megnyugtatás ösvényén kellett igen óvatosan haladnunk.
Alkotók listája
Megbízói oldal: Exeltis Magyarország Kft.
- Papi Rebeka Product manager
Ügynökségi oldal: Effektív-Art
- Prekop Judit copywriter
- Vörös Botond head of art
- Sejben Richárd art director
- Szabó Erika ügyfélkapcsolat
- Szücs Imre kreatívigazgató
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk