Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. november 21.

JYSK: A párnák, matracok és a manók vitték a Black Fridayt

Évek óta akciókkal készülnek a boltláncok Magyarországon is a Black Fridayre, amely eredetileg az Egyesült Államokban a Hálaadás ünnepe utáni első péntekre esik. Az akciók azonban mára akár hetekig is tartanak és az évek során a legkülönbözőbb üzletek is csatlakoztak hozzá. Míg 2020-ban a vírushelyzet, 2021-ben pedig – főleg az elektronikai cikkeknél – a chiphiány okozott problémákat, addig idén a Consumer Reports amerikai fogyasztóvédelmi magazin szerint sokan az elszálló infláció miatt megpróbálják a szokásosnál hamarabb beszerezni a karácsonyi ajándékokat. Így az akciók egy amerikai felmérés szerint rekordokat dönthetnek.

Bár az akciók főszereplői jellemzően az elektronikai eszközök, a JYSK üzletlánc is évek óta tartja a Black Fridayt. A 2021-es, 4 napon keresztül tartó Black Friday-en például több mint 18 százalékkal volt nagyobb forgalom, mint a 2020-as Black Friday alatt. Az áruházak forgalma tavaly 1,9 milliárd forint volt ebben az időszakban, míg online rendelést 200 millió forint értékben adtak le.  

A JYSK tapasztalatai szerint a vásárlók leginkább a fizikai üzleteket keresik fel a Black Friday ideje alatt. Azonban míg az áruházi kosárérték 12 ezer forint volt, ami közel 14 százalékos növekedést jelentett, a webshopban ennél jóval magasabbra, közel 32 ezer forintra rúgott a kosárérték. 

A tavalyi Black Fridayen egyébként taroltak a dekorációk: a legtöbbet vásárolt termék egy karácsonyi manó volt, a toplista második helyére egy díszpárna került, míg a harmadik helyen egy matrac állt. Az első tízben tavaly volt még étkezőbe való szék, gamereknek fejlesztett szék, párna és ruhásszekrény is.

Idén a Black Friday a tavalyihoz képest egy nappal hosszabb lesz a JYSK-nél, november 23-tól 27-ig tart majd, és akár 70 százalékkal olcsóbban is be lehet szerezni egyes termékeket. Idén több, mint 1500 termék vesz részt a JYSK-nél, és a várakozások szerint az eddigi sikertermékek mellett sokan keresik majd a különböző paplanokat is. 

A Black Friday alatt elérhetőek lesznek az alvás hetére meghirdetett akciós árú párnák, paplanok, ágyneműhuzatok, matracok is, de íróasztalokat és irodai székeket, komódokat, étkezőasztalokat és székeket, ruhásszekrényeket, előszobabútorokat, foteleket, ágykereteket, függönyöket is találni az akciós termékek között.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk