“A Siemens Xceleratorral nyílt interfészeket hozunk létre, amelyek lehetővé teszik a folyamatos adatcserét a vasúthálózat különböző alrendszerei között. Digitális technológiáink, szolgáltatásaink és innovációink a rendszer akár 100%-os rendelkezésre állását, nagyobb pontosságot és a vonatok jobb kihasználását teszik lehetővé, ami mind az üzemeltetők, mind az utasok számára előnyös. Ezeken felül a kényelem és a hatékonyság új szintjét is megteremti ” mondta Michael Peter, a Siemens Mobility globális CEO-ja.
Siemens Xcelerator – az egorendszerektől az ökorendszerig
A Siemens Xcelerator tartalmaz egy átfogó, gondozott portfóliót, digitális és IoT-ra alkalmas lehetőségekkel (szoftver, szolgáltatások és kapcsolódó hardver) az ipar, az épületek, a hálózatok és a közlekedés számára; egy folyamatosan fejlődő, hatékony ökoszisztémát és egy felfedezésre és oktatásra alkalmas piacteret, valamint ügyfelek, partnerek és szakértők közösségét. A Siemens Xcelerator továbbá a moduláris szoftverek felhőbe való telepítésének építészeti ígéretét is magában hordozza. Ezen túlmenően a Siemens Mobility megnyitja és összekapcsolja a meglévő portfólió egyes részeit, nevezetesen a Mobility Software Suite X-ből és a Railigent X alkalmazáscsomagból származóakat. Ez magában foglalja a vonatösszeállítást, a foglalást és a jegyértékesítést, a készletkezelést, a Mobility-as-a-Service szolgáltatást (MaaS), a digitális szolgáltatásokat és az infrastruktúrát.
Az interfészek horizontális és vertikális megnyitásával az üzemeltetők és az utasok egyaránt profitálhatnak az átjárható és összekapcsolt ökoszisztémából. A mobilitási ökoszisztéma különböző résztvevői, mint például a vonatok, az infrastruktúra, az üzemeltetők, az utasok és a külső partnerek virtuálisan összekapcsolódnak az alkalmazásprogramozási felületeken (API-k) keresztül, hogy zökkenőmentesen, felhő alapúan, nyitottan és könnyen integrálhatóan működjenek együtt.
Siemens Mobility az InnoTranson
Az 2022-es InnoTrans kiállításon a „Destination Digital” mottó alatt a Siemens Mobility négy olyan kulcsfontosságú témakörben mutatja be szolgáltatásait és termékeit, amelyek a fenntartható, kényelmes és költséghatékony vasúti közlekedésben támogatják az ügyfeleket: életciklus-költség-optimalizált vasúti infrastruktúra és gördülőállomány; 100%-os rendszer rendelkezésre állás; maximalizált hálózati kapacitás; optimalizált ügyfélélmény és folyamatok.
Életciklus költségoptimalizált vasúti infrastruktúra és gördülőállomány
Az olyan gördülőállomány platformok, mint a Mireo, Vectron vagy Velaro csökkentik az életciklus teljes költségeit és számos előnyt kínálnak az ügyfeleknek. A vonat műszaki magja, mint például a hajtómű, a forgóvázak és a sebességváltó rendszer többféle vonatváltozatban is használható, míg a többi alkatrész a megrendelő egyedi igényeihez igazítható. A meglévő járműplatformokhoz olyan funkciók is hozzáadhatók, mint a teljes digitalizációs csomag WiFi hozzáféréssel és a tökéletes mobiltelefon-vételre optimalizált ablakokkal vagy a különösen tágas és hatékony belső kialakítás.
A Siemens Mobility vonatai és infrastrukturális megoldásai beépített csatlakoztathatósággal és szolgáltatásokkal rendelkeznek, amelyek segítenek csökkenteni a költségeket, emelni a megbízhatóságot, valamint növelik a meglévő vasúti eszközök értékét.
A vasúti informatikai szoftverek távoli frissítése (Train IT Remote Software Updates) szolgáltatás olyan élvonalbeli megoldás, amely az új szoftvereket a vonatok üzemeltetése közben telepíti, így azok több időt tölthetnek a síneken és kevesebbet a depóban. A szoftverfrissítés korlátozható egyes vonatokra vagy kiterjeszthető egy teljes flottára is, miközben a legmodernebb kiberbiztonsági intézkedések gondoskodnak a kezelők és az utasok biztonságáról.
100%-os rendszer rendelkezésre állás
A Railigent IoT- és AI-alapú alkalmazáscsomag a teljes digitális értékláncot lefedi a rendszer 100%-os rendelkezésre állása érdekében, a vasúti eszközök adatainak intelligens felhasználásával. A Railigent lehetővé teszi a tervezett karbantartást, a hatékony működést és a digitális eszközkezelést a teljes élettartamra vetített költségek optimalizálása érdekében azáltal, hogy egyensúlyba hozza a teljesítményt, a költségeket és a kockázatokat a teljes életciklus során. A Siemens Xcelerator részeként a Siemens Mobility a Railigent szolgáltatás megnyitásával létrehozza a Railigent X szolgáltatást, amellyel lehetővé teszi az ügyfelek és partnerek részére, hogy saját digitális megoldásaikat fejlesszék és biztonságosan használják azokat a szabványosított API-kon keresztül.
Maximalizált hálózati kapacitás
A Siemens Mobility bemutatja, hogy az innovatív digitális technológiák miként teszik lehetővé a hálózati kapacitás maximalizálását és a hatékonyság-növekedést az üzemeltetők számára azáltal, hogy a meglévő vasúti infrastruktúrát például az 5G segítségével a felhőbe helyezik át és virtualizálják a jelzőrendszerek elemeit. Egy egész ország vagy város vasúti műveleteinek egyetlen központi adatközpontból való távvezérlésével számos hardverelem, például a jelzőrendszerek vagy a biztosítórendszerek virtualizálható a karbantartási költségek csökkentése érdekében. Az automatikus vonatüzem (ATO) az elektronikus vonatvezérléssel (ETCS) karöltve tovább csökkentheti vonatok közlekedési idejét, és így akár 30 százalékkal több vonat közlekedhet ugyanazon a vonalon. Ezzel egy időben a pontosság is 15 százalékkal nő.
Optimalizált ügyfélélmény és folyamatok
A Siemens Mobility lehetővé teszi az ügyfelei számára, hogy zökkenőmentes utazási élményt nyújtsanak az utasaik számára: a Siemens Mobility világszerte sikeresen vezette be a Mobility-as-a-Service (MaaS) rendszereket, többek között Dubaiban, Dániában, Luxemburgban, Hollandiában, Andorrában illetve tervben van Spanyolországban is. A digitálisan megtervezett, igényekre szabott közlekedési szolgáltatások lefedik a teljes utazást, valódi háztól-házig lehetőségeket biztosítva ezzel az utasoknak. Az innovatív jegyértékesítési megoldásoknak köszönhetően az utazók mindig a legolcsóbb viteldíjat fizetik egyetlen kártyalehúzással. Az utasélmény fokozása mellett a biztonsági tanúsítvánnyal rendelkező szoftvermegoldások javítják a rendelkezésre állást, az átjárhatóságot és az erőforrások kihasználását, mint például a foglalások és készletek kezelését, a kihasználtság-elemzéseket vagy a hálózat- és kapacitástervezést. Az olyan közelmúltban történt akvizíciók, mint a Sqills és a Padam Mobility gazdagítják a portfóliót, és erősítik a vállalat egyértelmű fókuszát a mobilitás átalakítását szolgáló szoftvermegoldásokra. Ezek a megoldások most először képezik az InnoTrans standjának szerves részét.
A Siemens Mobility stand: 27-es csarnok és szabadtéri kiállítási terület
A Siemens Mobility az idén a 27-es csarnok 230-as standján, valamint a szabadtéri kiállítási területen mutatja be termékeit és megoldásait, beleértve a kulcsrakész vasúti megoldásokat is. A fent említett kiemelt termékeken és szolgáltatásokon kívül a cég a következő járműveket is bemutatja a szabadtéri területen:
- Desiro HC az ODEG részére: A Desiro HC (nagy kapacitású) jármű alkalmas az egyre növekvő utasforgalom kiszolgálására az új Elba-Spree vasúthálózaton. A vonat két meghajtott egyszintes végkocsival és két emeletes, motor nélküli középső kocsival van felszerelve, így értékes energiaforrásokat takarítanak meg. A felszereltséghez tartoznak a speciális bevonattal ellátott ablakok a jobb hálózati vétel érdekében, a fedélzeti WiFi és csatlakozók a vonat egész területén, számos TFT-monitor, valós idejű foglaltság-kijelzők és speciális utasbiztonsági kényelmi rendszer.
- Mireo Plus H – H2goesRail: A Siemens Mobility bemutatja a hidrogénvonatok következő generációját, amely ötvözi az innovatív dizájnt és a legújabb fenntartható technológiát. A Mireo Plus H üzemanyagcellás meghajtással és lítium-ion akkumulátorral van felszerelve, amely a vonóerőt biztosítja, és regeneratív fékezést használ. Egy közös projekt keretében a Deutsche Bahn és a Siemens Mobility egy vadonatúj komplett rendszert tesztel, amely egy új fejlesztésű vonatból és egy új tervezésű töltőállomásból áll.
- Vectron Dual Mode: A kettős meghajtású mozdony egyesíti a teljes értékű dízelmozdonyok előnyeit az elektromos mozdonyokéval. A nagy teljesítményű dízel meghajtás és a felsővezeték használatára szolgáló berendezés kombinációja lehetővé teszi az üzemeltetők számára, hogy rugalmasan reagáljanak a változó útvonali követelményekre.
- Vectron MS 230 km/h: A 230 km/h maximális üzemi sebességével ez a mozdony egyaránt alkalmas hagyományos és nagysebességű vonalakon való közlekedésre a gyors határátlépő személyforgalomban.
- Metro “X-Wagen” Vienna: 34 darab hatkocsis metrószerelvény biztosítja majd a még kényelmesebb és gyorsabb utazást Bécsen keresztül, beleértve a teljesen automatizált U5-ös vonalat is. A vonatok könnyű felépítésűek, több mint 90 százalékos az újrahasznosítási arányuk. 2022-től kezdik meg a személyszállítást az U1-U4 vonalon. Körülbelül 2026-tól teljesen automatizáltan közlekednek majd az új U5-ös vonalon.
- Avenio Nürnberg: A négykocsis Avenio villamosok fokozatosan veszik majd át a személyszállítást az öt vonalból álló és mintegy 40 km üzemi hosszúságú nürnbergi villamoshálózaton. A tágas felszállóhelyek és a széles átjárók gyorsabb utasáramlást és nagyobb kényelmet biztosítanak.
- eHighway teherautó pótkocsival (cocreation trailer): A Siemens Mobility által kifejlesztett eHighway technológia egy olyan dinamikus töltőrendszer, amely a nehéz tehergépjárműveket áramszedőn keresztül látja el a felsővezetéken keresztül árammal. A rendszer csökkenti a helyi légszennyezést és jelentősen hozzájárul a közlekedési szektor szén-dioxid-mentesítéséhez. A kiállításon bemutatott teherautó pótkocsija az InnoTranson bemutatótérként funkcionál majd, melyben a Siemens Mobility vasúti infrastruktúra üzletágának digitális világát mutatják be az ügyfeleknek.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk