Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. április 11.

Jól bírkozott meg a járványhelyzettel a Helia D

Nagyot ütött a kozmetikai iparon a koronavírus-járvány, a McKinsey tanácsadó cég összefoglalója szerint 2020-ban globálisan 33 százalékkal esett a dekorkozmetikumok forgalma, míg a szépségápolási kategóriában az összesített kiskereskedelmi forgalom 15 százalékkal csökkent. Azonban 2022-re éves szinten újra növekedést várnak a szakértők. A Helia-D a nehézségek ellenére is sikeres évet zárt.

A cég 2004-ben került újra magyar tulajdonba. Ekkor 200 millió forint volt a forgalom, 2021-re az árbevétel már meghaladta a 2 milliárd forintot. A 2004-es indulás óta egy 8 milliárd forint forgalmú cégcsoport is kinőtt a vállalkozásból. A cégcsoport legnagyobb tagja a veszprémi PL Beauty Cosmetics Kft., ami egy saját fejlesztő és mikrobiológiai laborral felszerelt, évi több mint 15 millió termék gyártására alkalmas korszerű kozmetikai termékgyártó cég. A csoport leggyorsabban növekedő vállalkozása pedig a Geek&Gorgeous Kft, amelyet hét éve Rácz Judittal, a Krémmánia alapítójával közösen indított a Helia-D. A fiatal, tudatos vásárlókat megcélzó termékeket Rácz Judit fejleszti és a cégcsoport gyártja.

A járványhelyzet a Helia D-t kevéssé sújtotta, a drogériáknak nem kellett bezárniuk a korlátozások alatt, de az idegenforgalmi helyeken a termékeladások szüneteltek és a kozmetikák is sokáig zárva voltak. A pandémia a vásárlói szokásokat azonban átalakította: a nemzetközi trendekkel összhangban a dekorkozmetikumok iránti érdeklődés az állandó maszk használat miatt visszaesett, viszont a fertőtlenítő termékek iránt lényegesen megugrott.

Budaházy Péter tulajdonos, ügyvezető igazgató szerint a globális ellátási láncok problémái és az alapanyaghiányok a múlt év végén kezdtek begyűrűzni, bizonyos csomagolóanyagok, néhány alapanyagnál az árak vagy lényegesen emelkedtek – például a glicerin és sok növényi olaj esetében – és egyes alapanyagok átmenetileg vagy tartósan elérhetetlenné váltak. A speciális anyagok között van olyan, ami féléves csúszásban van, de a Távol-Keletről érkező csomagolóanyagok és pumpák is több hónapot késnek, ez pedig jelentősen megnehezítheti a gyártást. Azt egyelőre még nehéz pontosan megítélni, hogy az ukrajnai háború milyen hatással lesz az alap- és csomagolóanyagokra.

A magyar szépségápolási piacra is a nyugat-európaihoz hasonló trendek érvényesülnek. Nő a természetes növényi alapú vegán és natúr termékek iránti kereslet, és a hatóanyag tartalom alapján történő tudatos termékválasztás. Egyre több vásárló keresi a lemosókat és a szérumokat, és alakít ki többlépcsős bőrápolási rutint. A másik erős trend a piacon, hogy a független nemzetközi minősítések egyre jobban számítanak a vevőknek. A Helia-D mindig is a növényi hatóanyagokra koncentrált, de az utóbbi években egyre fontosabbá vált, hogy a termékek „Vegan” minősítést kapjanak, ezért a Helia-D az angol Vegan Societyvel minősítteti már az ilyen termékeit, a veszprémi PL Beauty üzeme pedig a natúr termékek gyártására jogosító Ecocert minősítést szerzett 2021-ben.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk