A tavalyi évi sikeres kampányát követően ismételten útnak indítja a Tudatos Vásárlás kampányát a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Provident Pénzügyi Zrt. A vállalat fontosnak tartja, hogy vásárlási szokások folyamatos változása mellett a pénzügyi tudatosság is kulcsfontosságú tényező legyen a mindennapi életünkben. A Provident Pénzügyi Zrt. kutatása szerint a vásárlók többsége továbbra is az akciókra és kedvezményekre összpontosít, ha vásárlásról van szó. Az infláció hatása és a gazdasági környezet változása alapjaiban formálják át a vásárlási szokásokat, és a piaci szereplőknek rugalmasan kell alkalmazkodniuk a változó környezethez.
A kutatás szerint a vásárlók különösen a hó eleji akciókra fókuszálnak. Az áruházláncok pszichológiai aspektusok alapján a promóciókat és kedvezményeket a hónap elejére időzítik, amikor a vásárlók pénztárcája még teli, és nincs bűntudatuk a havi költségvetés túllépése miatt.
„A nagy áruházláncok január elején elindították készletkisöprő akcióikat. A Providentnél hiszünk abban, hogy a pénzügyi tudatosság egyik fontos eleme a tudatos vásárlás. Azért indítottuk el ismételten a kampányt, hogy segítsünk a vásárlóknak felelős és jól átgondolt döntéseket hozni, különösen az év eleji nagy leárazások idején, amikor könnyebb elcsábulni, és az impulzusvásárlás hibájába esni” – mondta el Horváth Attila, a Provident Pénzügyi Zrt. gazdasági igazgatója.
A felmérés azt is kimutatta, hogy bár a vásárlók többsége az akciókat kihasználva hajlamos átgondolatlanul vásárolni, ugyanakkor egyre nő azoknak az aránya, akik tudatosabb vásárlási döntésekre törekszenek. Ezt figyelembe véve a Provident Pénzügyi Zrt. a tavalyi sikereken felbuzdulva, amikor több mint 33 ezren látogattak a tesztoldalra és közel 4500 fő töltötte ki a Tudatos vásárlás tesztet, ismételten elindította a „Tudatos Vásárlás” kampányát, melynek célja, hogy segítsen a vásárlóknak a felelős és tudatos döntéshozatalban.
A kampány részeként egy online platformon lehetőségük van az érdeklődőknek öt egyszerű kérdés megválaszolásával átgondolni, hogy hogyan hozhatnak tudatosabb vásárlási döntéseket. A platform emellett praktikus tippeket is nyújt arra, hogyan minimalizálhatjuk felesleges vásárlásainkat, legyen szó ruháról, műszaki cikkről vagy sportfelszerelésről.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk