Korunk egyik legnagyobb fenntarthatósági kihívása a csomagolások újrahasznosítása és visszaforgatása a gazdaságba. A PET-tel szemben az alumínium italdobozok – megfelelő gyűjtés és kezelés mellett – végtelenszer és minőségromlás nélkül újrahasznosíthatók. Hulladékanyagként is az egyik legértékesebbek az összes csomagolás közül, visszagyűjtésük és újrahasznosításuk is a legkönnyebben, legnagyobb arányban megoldott. A valaha kibocsátott alumínium mintegy 75 százaléka jelenleg is forgalomban van, a hatékony körforgásnak köszönhetően akár 60 nappal azután, hogy a fogyasztó a szelektív hulladék tárolóba dobta, ismételten alumíniumdoboz készülhet belőle.
A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a HELL cégcsoport többek között ezért is tette le a voksát az alumíniumdoboz mellett, és mindenkit – fogyasztókat és italgyártókat egyaránt – arra ösztönöz, hogy tegyen aktívan a körforgásos gazdaság megvalósulásáért.
A környezettudatos hulladékgyűjtést októberben egy igen látványos közterületi installációval segíti a HELL. Ebben a hónapban három forgalmas villamosmegálló alakul át visszagyűjtő ponttá, a 4-6 villamos Corvin-negyed, Harminckettesek tere és Király utcai megállójában lehet megtalálni azokat a speciális dobozokat, melyek az összepréselt aludobozok begyűjtésére szolgálnak. A hirdetőtábláknak látszó különleges gyűjtőkön aludoboz prés is található, hiszen a kiürült dobozok méretének csökkentésével is a fenntarthatóságot szolgáljuk. Az installáció tetején egy LED -es számlálón követhető, hány aludoboz került már a gyűjtőbe. A gyűjtőpont kreatív megvalósítása révén nem csak a számláló segítségével lehet követni a gyűjtés menetét, hanem – az átlátszó kialakításnak köszönhetően – egy kerékpár rajzolódik ki, ahogy halmozódnak a dobozok.
Az egy hónap alatt begyűjtött, tervek szerint több ezer aludoboz újrahasznosításra kerül, hogy újra olyan alutekercsek készüljenek belőlük, amelyeket a HELL is használ termékei csomagolásánál, ezzel bezárva a körforgást.
„A HELL ENERGY Magyarország Kft. egyike azon magyarországi vállalatoknak, ahol a fenntarthatóság nemcsak elméleti szinten része a vállalati filozófiának, hanem egyben stratégia épül rá és az valódi tettekben mutatkozik meg. A fogyasztók ma már joggal várhatják el a legnagyobb piaci szereplőktől, hogy felelősségtudatos döntéseikkel óvják a bolygót, és példát mutassanak más vállalatok számára is. Mi nem szeretnénk a felelősséget a fogyasztókra áthárítani, ezért is segítjük őket többek között ezzel a kampánnyal abban, hogy megismerjék: az alumíniumdoboz értékes, és megfelelő helyre dobva a legkönnyebben, leggyorsabban újrahasznosítható csomagolás” – mondta el a kampányt bemutató eseményen Mihály Eszter, a HELL cégcsoport CSR menedzsere.
„Kampányunk célja nemcsak az, hogy rászoktassuk az embereket a közterületen is az aludobozok szelektív gyűjtésére, hanem az is, hogy megmutassuk, ezzel a kis mozdulattal még segíteni is tudnak. Egy újrahasznosított aluvázas kerékpár közel 300 aludobozból készül. Pontosan a bicikli alapanyaga miatt döntöttünk mi is úgy, hogy bringákat adományozunk az Igazgyöngy Alapítvány számára a kidobott aludobozok alapján. Így közvetve bárki részt vehet a hátrányos helyzetű gyermekek életminőségének javításában, közösen dobhatjuk össze a guruló támogatást. Nem elég csak beszélni arról, miért fontos az újrahasznosítás, hanem segítenünk kell átélni a lehető legtöbb embernek, hogy van értelme a dolognak” – tette hozzá Mihály Eszter.
„Nagyon örültünk a felajánlásnak, hiszen olyan gyerekek kapják a bicikliket, akik nehéz körülmények között élnek, valószínűleg nem lenne lehetőségük saját kerékpához jutni. Éppen ezért, az Igazgyöngy Alapítvány művészeti iskolája fenntarthatóság témában rajzversenyt hirdet 450 rászoruló gyereknek, a HELL cégcsoport által felajánlott újrahasznosított bicikliket pedig a rajzverseny nyertesei kapják” – jelentette be a sajtótájékoztatón Marosváry Dorottya, az Igazgyöngy Alapítvány kommunikációs vezetője.
A HELL nagyszabású kampányának keretében október 31-ig segíthet bárki az aludobozok bedobásával, így nemcsak a körforgásos gazdasághoz tesz hozzá az ember, hanem ahhoz is, hogy a hátrányos helyzetben élő gyermekek kerékpárhoz jussanak.
A kampány részleteiről, az összegyűlt dobozok pontos számáról információk a www. helloalu.hu oldalon találhatók.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk