Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. szeptember 07.

Indul a Coop Rally

„A magyar termékben magyar alapanyag, magyar munkaerő és magyar szakértelem jelenik meg, ebből lesz vásárlóerő, ebből lesz később vásárló, mindez pedig különösen fontos egy ilyen időszakban, amikor az ellátás biztonsága is fontos kérdéssé vált. Nem rajtunk fog múlni Magyarország élelmiszer-ellátása” – fogalmazott a 16. Coop Rally országos beharangozó sajtótájékoztatóján a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Az Agrárminisztériumban megrendezett eseményen Pekó László kiemelte: amikor az idei rendezvény szervezése elkezdődött, még nem számíthattak arra, milyen helyzet alakul ki 2022 őszére.

A Coop tavaly is növelni tudta árbevételét, amely 2021-ben 674 milliárd forintot ért el. Az ország 1450 településén 2300 üzletet működtető és további 2000 kisboltot ellátó, 20 ezer embernek és 400 magyar kkv-nak megélhetést nyújtó, naponta másfél millió vásárlót friss élelmiszerrel kiszolgáló Coop elkötelezett abban, hogy a nehézségek ellenére folytassa a megkezdett fejlesztéseket – mondta Pekó László. Ezek egyik iránya a kisboltok fejlesztése, amelyet a Magyar Falu Program keretében az állam is támogat. Eddig 461, kétezer fősnél kisebb településen, összesen 9,1 milliárd forint értékű támogatással valósultak meg fejlesztések, ezek részeként 88 helyen kispostai szolgáltatás is elérhetővé válik a Coop boltjaiban – tette hozzá az elnök. Kiemelte: a fejlesztéseknél a pályázatok elnyerése óta megnövekedett költségeket is állja a társaság, így a drágulás nem állhatja útját a tervek megvalósításának. Hozzátette azt is: reméli, a megnövekedő üzemeltetési költségek ellenére működőképesek maradnak hosszabb távon is ezek a boltok. 

A fejlesztés másik irányaként a Coop Csoport vezetése döntött egy magasabb színvonalú boltkategória létrehozásáról is. Mint Pekó beszámolt: Coop Szuper Plusz üzletekből jelenleg 42 működik országszerte, ezek kialakításánál a szélesebb választék mellett a gyors, kényelmes bevásárlást lehetővé tevő innovációk és a környezettudatos technológia is fontos szerepet kapott.

Pekó László szót ejtett a Coop Csoport társadalmi felelősségvállalási programjairól is. Ennek négy fő pillére a Coop Segély Alapítvány, amely elsősorban az állami gondozásban nevelkedő különleges ellátást igénylő gyerekeket támogatja, a Bartolák Mihály Alapítvány, amely volt Coop-dolgozók rászoruló gyerekeinek, unokáinak oktatását támogatja, a Magyar Olimpiai Bizottság támogatása, amely 2021 óta stratégiai szintre lépett, illetve a Coop Rally, amely indulása óta 127 magyar hazai vállalkozásnál járt. A szakmai program idén csaknem száz cég részvételével az ország keleti részén látogat meg hat élelmiszeripari termelőt, illetve két Coop vevőközpontot, szeptember 7-8. között.

Az esemény fővédnöke ebben az évben is Nagy István agrárminiszter. Az Agrárminisztérium nevében Nobilis Márton, élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár a sajtótájékoztatón arról beszélt: „ilyen rendkívüli időkben is vannak olyan értékek, amelyekre támaszkodhatunk, ezek közül a bizalom az, amellyel a nehéz időkben is hegyeket lehet megmozgatni, és a legnagyobb problémák is megoldhatók úgy, hogy az senkitől nem kíván meg emberfölötti teljesítményt”. Az államtitkár szerint a Coop ennek a bölcsességnek a letéteményese, ezért is támogatja évről évre a tárca a Rallyt. A politikus beszélt arról is, az állam hogyan segíti az élelmiszergazdaság szereplőit abban, hogy minőségi magyar termékeikkel sikeresek tudjanak lenni a hazai és a nemzetközi piacon is. Kiemelte a fogyasztói tudatosságot erősítő kampányokat és a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegy kezdeményezést.

A Coop Rally állandó résztvevői között évről évre ott vannak azok a magyar olimpikonok is, akiknek a felkészülését a Magyar Olimpiai Bizottsággal (MOB) kötött stratégiai partnerségi megállapodáson keresztül támogatja a Coop Csoport. A MOB nevében Fábián László főtitkár az eseményen úgy fogalmazott, a magyar sport is megérdemli a Coop Rally jelmondatban szereplő minősítést: „A minőségi magyar termékekért”, hiszen az olimpiai mozgalom is több mint egy évszázada szállítja a sikereket, amelyekre joggal vagyunk büszkék. Fábián László kiemelte: a MOB és a Coop több mint negyedszázada halad kéz a kézben, ennek jegyében az idei Rallyn is részt vesznek élsportolók, köztük Szabó Gabriella háromszoros olimpiai bajnok kajakozó, Berki Krisztán, olimpiai bajnok tornász és Marcz Tamás, olimpiai bajnok vízilabdázó. Az előttünk álló gazdasági kihívásokról is beszélt a MOB főtitkára. „Érezzük a nehézségeket, ahogy egy olimpiai felkészülés is mindig nehézségekkel jár. De a magyar mindig megmutatta, hogy kitartó, és felül tud kerekedni a problémákon” - fogalmazott Fábián László.

(Borítókép forrása: MTI/Balogh Zoltán)

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk