A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Tesco „Ön választ, mi segítünk” pályázati programjában a vásárlók döntik el, hogy saját környékükön mely programok megvalósítását támogassa az áruházlánc. A július 11-től augusztus 7-ig tartó szavazási szakaszban többek között pszichiátriai betegek állatasszisztált terápiájára, krízishelyzetbe került családok részére fenntartott épület korszerűsítésére, a környék vállalkozásainak szolgáltatásait, a helyi nevezetességeket és programokat bemutató online felület kialakítására, egy kis falu tyúkudvarának mozgalmas életét közvetítő videósorozatra, valamint örökbefogadó közösség létrehozására is voksolhattak a Tesco vásárlói. Az áruházakban található gyűjtőkbe több mint 2,1 millió zsetont dobtak be, a legtöbb szavazatot a szegedi Tesco Extra hipermarketben adták le.
A zsetonok száma alapján a vállalat 42 millió forintos támogatást oszt szét 169 pályázó szervezet között, külön is díjazva a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei Mátészalkaleaks informális csoport, a Tolna megyei Segíts Rajtam Alapítvány, a Csongrád-Csanád megyei Fatima Ház Alapítvány, valamint a Budapest 14. kerületi Zugrádió Egyesület kezdeményezését azok kreativitásáért és innovatív megközelítéséért.
„Sok esetben naponta rengeteg fogyasztható ételt és italt, valamint mások számára használható tárgyat dobunk ki a kukába. Ami nekünk szemét, az másnak kincs lehet. Feles(LEG) programsorozatunk célja ezen dolgok összegyűjtése és eljuttatása rászoruló embertársainknak, egyúttal pedig a mátészalkai és környékbeli lakosok érzékenyítése. Külön öröm számunkra, hogy a vásárlók szavazataival elnyert forráson kívül a Tesco extra támogatással is jutalmazza kezdeményezésünket. Hálásak vagyunk mindenkinek, aki hozzájárult ehhez” – mondta Lintényi Levente Ákos, a Mátészalkaleaks közösségszervezője.
„Rendkívül boldogok vagyunk, hogy a legtöbb szavazatot kaptuk a körzetünkben a Tesco vásárlóitól, amit ezúton is köszönünk nekik. A Tescónak pedig azt, hogy külön támogatással is elismerte kezdeményezésünket, amely egyrészt munkalehetőséget biztosít a súlyos látássérült, ugyanakkor jól képzett masszőröknek, másrészt felfrissülési lehetőséget kínál azoknak, akik testképzavaruk vagy testi rendellenességük miatt eddig nem élhették át a masszázs élményét” – mondta Keszthelyi Krisztina, a Segíts Rajtam Alapítvány kuratóriumi alelnöke.
„Projektünk keretében táborhelyet fogunk létrehozni Ásotthalmon. A gazos udvar rendbehozatalával, sátorhelyek, szabadtéri főzőhely és zuhanyzó kialakításával 2023-ban hetente 32 mélyszegénységben élő diáknak fogunk lehetőséget adni a kikapcsolódásra. Köszönjük a közel 40 ezer szavazatot, valamint a Tesco plusz támogatását, ami rendkívül nagy segítséget jelent a megvalósításhoz. A 9. fordulóban szintén különdíjasok voltunk, így még nagyobb öröm, hogy a mostani pályázatunkat is kiemelkedőnek találták a bírák” – mondta Kiss Erzsébet, a Fatima Ház Alapítvány kuratóriumi elnöke.
„Rádiónk a kerület helyi közösségi műsorszolgáltatója, amelynek tartalmait zuglóiak készítik zuglóiaknak, az itt lakók mindennapjait közvetlenül érintő történésekről és eseményekről tudósítva. Adásainkat csaknem háromezer fő hallgatja és követi rendszeresen. Nagyon boldogok vagyunk, hogy a szavazatokkal és a különdíjjal járó anyagi segítség révén lehetőségünk lesz az ehhez kapcsolódó új honlap kialakításához, amely teret ad a közösségi információknak, a helyi híreknek, illetve a közérdekű és hasznos információknak. Köszönjük a támogatást!” – mondta Dömény Péter, a Zugrádió főszerkesztője.
Országszerte a legtöbb szavazatot a Győr-Moson-Sopron megyei Papák, Mamák, Csemeték Egyesület „Jól csak a szíveddel látsz” elnevezésű pályázata kapta, amelynek célja, hogy autista fiatalok közreműködésével megvalósuló zenés hangjátékkal hívja fel a figyelmet az elfogadásra és az autistabarát akadálymentesítésre.
„A Tescónál szeretnénk minél többet visszaadni azoknak a közösségeknek, ahol vásárlóink és munkatársaink élnek, ezért is támogatjuk elkötelezetten a helyi jó ügyeket. Az „Ön választ, mi segítünk” pályázati programmal azokat a helyi szervezeteket segítjük, amelyek jellemzően korlátozott anyagi erőforrásokkal rendelkeznek a környéken élők számára fontos fejlesztő projektek megvalósításához. Az eddigi 11 fordulóban a vásárlók több mint 25,6 millió szavazatot adtak le több mint 1500 pályázatra, a közösségek pedig több mint 400 millió forint támogatást nyertek kezdeményezéseik kivitelezésére. Büszkék vagyunk rá, hogy évről évre támogathatunk egyedi és igazán hasznos programokat, köztük egyre több olyat, amely társadalmi felelősségvállalási célkitűzéseinkkel is összhangban van” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco Magyarország kommunikációs vezetője.
A 11. fordulóban 58 körzetből érkeztek az oktatást, képességfejlesztést támogató, egészséges életmódra ösztönző, valamint környezetvédő és -szépítő kezdeményezések kategóriában pályázatok, melyek közül az Effekteam Egyesület független szakértői választották ki azokat, amelyek továbbjutottak a szavazási szakaszba. Körzetenként a legtöbb szavazatot összegyűjtőket 400 ezer, a második legtöbb zsetonnal rendelkezőket 200 ezer, a harmadik helyezetteket 100 ezer forintos támogatással díjazza a Tesco, míg a különdíjasokat pályázatonként további 475 ezer forinttal jutalmazza.
Bővebb információ a programról a nyertes szervezetek listájával a www.tesco.hu/kozosseg oldalon található. Az „Ön választ, mi segítünk” program támogatásából létrejött korábbi projekteket ezen a térképen lehet még megtekinteni.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk