Barna Péter, a Magyar Telekom szegmenskommunikációs vezetője végzett az élen az idén első alkalommal, a Marketing Summiton kiosztott Signature 40 díjon. A szakember öt éve dolgozik a Telekomnál. Az első két esztendőben a Flip teljes körű márkaépítése volt a feladata, majd 2019 végétől a youth szegmens kommunikációs vezetőjévé nevezték ki, hogy csapatával új alapokra helyezve építsék Európa legértékesebb telekommunikációs brandjét a fiatal generációk irányába.
A rangsor második helyezettje Salem Dániel lett, a Heineken Hungária Zrt. national trade marketing manager-e, aki közel hét éve innovációs brandmenedzserként kezdett a Heinekennél, ahol több kereskedelmi pozíció betöltése után, 2019 óta van a jelenlegi posztján. Olyan, a hazai sörpiacot meghatározó márkákon dolgozik, mint a Heineken, a Soproni és a Gösser. Csapatával a vállalat teljes portfóliójának retail- és horecacsatorna-stratégiájáért és -aktivitásáért felel.
A dobogó harmadik fokára Bölöni Olga került fel, aki marketingkommunikációs menedzserként érkezett a Telenorhoz 2019 májusában, és 2022 májusáig integrált kommunikációs kampányok fejlesztésével foglalkozott a lakossági mobil és otthoni szolgáltatások területén (termék-, illetve platformbevezető kampányok vagy a Covid-időszakra adott gyors reagálású Itt vagyunk egymásnak kampány). A márkaváltást követően, 2022 júniusától a brand management group vezetőjeként felel a Yettel márka menedzsmentjéért.
A Signature 40 első tíz helyezettje:
A Signature 40 eredményeit az idei Marketing Summiton hirdették ki, a helyezésekről komplex kritériumrendszer alapján egy szakmai és egy delegált részből álló kuratórium döntött. A grémiumba a marketing és a kommunikációs szakma minden területéről delegáltak tagokat a szervezetek és vállalatok. A rangsorba kizárólag ajánlással lehetett bekerülni, az ajánlók köre pedig igen széles volt, ügynökségek, munkatársak és más megbízói oldalak is neveztek az elismerése általuk érdemesnek gondolt dolgozókat. Ha a jelöltek elfogadták a részvételt, egy az ügynökség által megosztott, zárt linken elérhető adatlapon kellett kitölteniük a kritériumrendszert.
A végső sorrend objektivitása a kritériumrendszer alábbi öt pillérén nyugodott: a jelölt által képviselt márka, a jelölt karrierdinamikája, márkahűsége (mennyi ideje dolgozik az adott szervezetnél), milyen az illető kreatív, innovációs aspektusa (szakmai elismerések) és a KPI rendszer. Augusztusban lehetett leadni az ajánlásokat a Signature 40 weboldalán, ez idő alatt 95 szervezetből 158 jelölés érkezett.
Az ajánlásokat egy két részből álló kuratórium értékelte, amely felállította a végleges rangsort. A független, nem profitorientált grémiumot Vaszary Ádám és Nagy Márton alapító úgy igyekezett összeállítani, hogy mögötte a szakmai szervezetek legjelentősebbjei sorakozzanak fel. Az egyik rész a szakmai kuratórium volt, amelyeknek a tagjait az alapítók kérték fel, és akik a pontozási keretrendszer felállításából is kivették a részüket. Média-, PR-, reklámügynökségi, piackutatási és ügyféloldali relevanciát is szerettek volna, ezért igyekeztek a szolgáltatói részt a lehető legteljesebb módon lefedni a kuratóriumi tagok körében.
A szakmai kuratórium tagja Nagy Márton (Positive Adamsky, creative managing partner, a Signature 40 alapítója), Vaszary Ádám (Positive Adamsky, ügyvezető, a Signature 40 alapítója), Tőrös Balázs (kommunikációs tanácsadó és tartalomgyártó), Klenovszki János (NRC, ügyvezető), Szalkai Réka (Mastercard, marketingigazgató), Varga Gábor Zoltán (Publicis Groupe Hungary, chief client officer, MAKSZ-alelnök) volt.
A kuratórium másik felének összeállításakor az alapítók csak azt határozták meg, hogy milyen kritériumnak kell megfelelnie annak a tagnak, aki bekerül. Ez alapján delegálhatott tagot a Magyar Marketing Szövetség, a PR Szövetség, a Marketing&Media, a Trade Magazin és az M-lista topügynökségei közül hárman (a top-médiaügynökségeik, a topreklámügynökségeik és a topkampányt lebonyolító ügynökségek közül az első helyezettek). Elismerésként említették meg, hogy minden felkért tag és szervezet elsőre igent mondott.
A delegált kuratóriumban Hermann Zsuzsanna (Trade magazin, ügyvezető-főszerkesztő), Kovács András Péter (Magyar Telekom, segment marketingcommunication lead, MMSZ-delegált), Sztaniszláv András (PersonaR, ügyvezető, MPRSZ-elnök, Magyar PR Szövetség-delegált), Horváth Rita (Publicis Groupe Hungary, chief of media, M+ Lista topmédiaügynökség-delegált), Kovács Levente (White Rabbit, kreatívigazgató, Reklámtörténet alapító, M+ Lista topkampánydelegált), Ritter Tamás (Marketing&Media, tulajdonos, Marketing&Media-delegált), Marosi Gergő (Mito, chief creative officer, M+ Lista topügynökség-delegált) volt.
A teljes Signature 40 lista és a rangsorban szereplők portréja a Marketing&Media magazin legújabb számában olvasható, ami a kereskedelmi televíziós indulásának 25 éves évfordulója alkalmából külön tévés melléklettel is jelentkezett.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk