Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. augusztus 09.

Íme a Magyar Telekom második negyedéves eredményei

Az összes bevétel éves szinten 15,6%-kal 240,6 milliárd forintra nőtt 2024 második negyedévében. Ezt a javulást a mobil adatátviteli és vezetékes szélessávú szolgáltatások iránti továbbra is erős kereslet, valamint a magyarországi inflációkövető díjkorrekció pozitív hatása okozta, amely az összes szolgáltatás esetén magasabb előfizetési díjbevételeket eredményezett. Ezek a növekedések magasabb mobilkészülék-eladásokkal és az RI/IT bevételek növekedésével párosultak, mindkettő kedvező külső hatásokat tükröz.

  • A mobil bevételek 15,9%-kal, 140,6 milliárd forintra nőttek 2024 második negyedévében az előző év azonos időszakához képest, ami a mobil adatforgalmi bevételek folyamatos növekedésének és a magasabb készülékértékesítésnek köszönhető.
  • A vezetékes bevételek éves szinten 14,6%-kal, 76,9 milliárd forintra nőttek 2024 második negyedévében, tükrözve a vezetékes szélessávú és televíziós bevételek ügyfélkör-bővülés miatti növekedését, valamint a magyar előfizetési díjakra alkalmazott inflációkövető díjkorrekció kedvező hatását.
  • A rendszerintegrációs és informatikai ('RI/IT') bevételek 17,4%-kal nőttek éves szinten, és elérték a 23,1 milliárd forintot 2024 második negyedévében a magyarországi nagy projektekből származó bevételek növekedésének köszönhetően.

A közvetlen költségek éves szinten 7,6%-kal, 89,1 milliárd forintra nőttek 2024 második negyedévében, elsősorban az árbevétel növekedésével párhuzamosan megemelkedett készülékértékesítési költségek miatt.

A bruttó fedezet éves szinten 20,9%-kal 151,5 milliárd forintra javult 2024 második negyedévében, a magasabb szolgáltatási bevételeknek köszönhetően, amelyet részben mérsékelt a készülékértékesítéshez kapcsolódó költségek növekedése.

A közvetett költségek éves szinten 10,2%-kal, 54,3 milliárd forintra nőttek 2024 második negyedévében, elsősorban a mindkét országban magasabb személyi jellegű ráfordítások miatt.

  Az EBITDA éves szinten 28,0%-kal 97,2 milliárd forintra nőtt 2024 második negyedévében a bruttó fedezet javulásának köszönhetően. Az EBITDA AL éves szinten 30,9%-kal 89,8 milliárd forintra nőtt 2024 második negyedévében.

Az amortizációs költségek 2,9%-kal nőttek az előző év azonos időszakához képest, 2024 második negyedévében 35,9 milliárd forintot tettek ki, tükrözve a szoftverlicenszekhez kapcsolódó magasabb értékcsökkenést.

Az időszak eredménye éves szinten 88,6%-kal 44,6 milliárd forintra nőtt 2024 második negyedévében, ami elsősorban az EBITDA növekedésének tudható be. A nem irányító részvényesekre jutó nyereség éves szinten 9,7%-kal 1,3 milliárd forintra csökkent 2024 második negyedévében, tükrözve az észak-macedón leányvállalat közvetett költségeinek növekedését.

A spektrum licensz díjak nélküli Capex AL 46,3 milliárd forintot ért el 2024 első félévében, ami 6,6%-os csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest, ami a magyarországi éves végberendezés beszerzések éven belüli változó dinamikájának, valamint az alacsonyabb észak-macedóniai hálózati beruházásoknak és a szezonálisan alacsonyabb TV tartalom aktiválási költségeknek köszönhető.

A szabad cash flow spektrum díjak nélkül 36,7 milliárd forintot tett ki 2024 első felében, ami 29,4 milliárd forintos javulást jelent éves összevetésben, és a jövedelmezőség növekedésének tulajdonítható, amelyet részben mérsékelt a bővülő bevételi bázisból, illetve a szállítói kifizetések változó dinamikájából eredő magasabb működőtőke-igény.

Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója, elmondta: „A Magyar Telekom sikerének egyik kulcsa az ügyfélközpontú megközelítésünk, valamint az, hogy gigabites élményt tudunk nyújtani ügyfeleinknek a vezetékes és mobil hálózatunkon egyaránt. 2024 közepére 3,8 millió háztartást és vállalkozást sikerült gigabit-képes vezetékes technológiával elérnünk, 5G hálózatunk lakosság-arányos kültéri lefedettségét 70%-ra növeltük, és tovább haladtunk a mobilhálózat modernizációval, elérve a 87%-os készültséget. Működés tekintetében, a hálózataink kiváló alapot nyújtanak, hogy ügyfeleinknek kiemelkedő ügyfélélményt biztosítsunk és kielégítsük adatforgalom iránti igényeiket. Pénzügyi szempontból örömmel számolok be arról, hogy éves összehasonlításban 15,6%-kal nőttek 2024 második negyedévében a bevételeink, míg az EBITDA AL 30,9%-kal emelkedett az erős bevételtermelésnek és a sikeres költséghatékonysági intézkedéseinknek eredményeként. Előretekintve, az eddigi erős teljesítménynek, valamint a kedvező kereskedelmi kilátásoknak köszönhetően a 2024. teljes évre 10% körüli bevétel és 25% körüli EBITDA AL növekedést kívánunk elérni. Következésképp a módosított eredmény tekintetében is megemeljük célkitűzésünket nagyságrendileg 150 milliárd forintra, míg szabad cashflow tekintetében 140 milliárd forintra.”

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk