A Rakuten Viber, a hangalapú kommunikáció és az azonnali üzenetküldő szolgáltatások egyik vezető globális vállalata most megosztja azokat a főbb trendeket, amelyek 2022-ben meghatározták, hogyan használják a magyar felhasználók és a márkák az alkalmazást. A japán e-kereskedelmi óriásvállalat, a Rakuten tulajdonában lévő kommunikációs alkalmazás világszerte több mint 1 milliárd androidos letöltéssel rendelkezik. 2022-ben Magyarországon a Viber birtokolja az okostelefon penetrációjának 68%-át, így az ország egyik vezető kommunikációs alkalmazása.
Magyarországon már második éve megfigyelhető a telefonálásról az üzenetküldésre való áttérés, különösen a csoportos kommunikációban. Magyarországon átlagosan minden ember legalább 2 csoportos csevegésben vesz részt. A csoportos csevegésekben résztvevők száma 15%-kal nőtt az előző évhez képest. A csoportos csevegések azért lendülnek fel, mert képesek összekötni a családokat, kollégákat és barátokat, és az összetartozás és megbecsülés érzését fenntartani a helyszíntől függetlenül.
A magyar csatornák és közösségek számának 20%-os növekedése 2022-ben azt jelzi, hogy a felhasználók folyamatosan figyelemmel kísérik kedvenc közéleti személyiségeik és kedvelt szervezeteik fontos bejelentéseit, legfrissebb híreit és kritikus történéseit közvetlenül a Viber alkalmazásban. A csatornák továbbra is tökéletes közvetítési platformot jelentenek a nagy közösségek tájékoztatására és bevonására interaktív tartalmakkal, például szavazásokkal, gifekkel, lencsékkel és matricákkal.
A gyorsan terjedő interaktív Viber matricák és lencsék lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy csevegés közben kreatívan fejezzék ki magukat. A Viber több mint egy évvel ezelőtt vezette be a Lencséket a platformján, és azóta közel 1 milliárd alkalommal használták őket. A Viber felismerve a kiterjesztett valóság és a vizuális tartalom növekvő tendenciáját és népszerűségét, lehetővé teszi a márkák és szervezetek számára, hogy saját lencséket és matricákat hozzanak létre az alkalmazásban, a márkaérték és a márkaismertség növekedésének céljából.
A márka és a felhasználó közötti interakciók fejlesztése
A felhasználók 71%-a szeretne kényelmes hozzáférést a vállalkozással való beszélgetéshez. Igazodva a fogyasztói elvárások e változához, egyre több globális és magyar márka fordult a Viberhez, hogy kapcsolatot tartson az ügyfelekkel, és zökkenőmentes márka-felhasználói interakciókat hozzon létre, így elérve a felhasználókat a vásárlói út minden egyes szakaszánál.
A vállalkozások a reklámmegoldások segítségével növelik a népszerűségüket és vonzzák az új felhasználókat. 2022-ben a Viberen átlagosan a havi hirdetés megjelenítések száma világszerte elérte a jelentős 6 milliárdot, Magyarországon több mint 130 millió megjelenítéssel. Az alkalmazásban 33%-kal nőtt azoknak a közvetlen hirdetőknek a száma, akik Magyarországon a Viberen kívánják termékeiket és szolgáltatásaikat népszerűsíteni. A legjobban teljesítő hirdetési típusok között idén Magyarországon a következők voltak: a szórakoztatás, amely 356%-kal, az autóipar 102%-kal, az utazás és vendéglátás 91%-kal, az egészség és fitnesz 79%-kal, valamint a háztartási gépek 77%-kal nőtt.
A márkák nagyobb érdeklődést mutatnak a Viber üzleti üzenetküldő megoldásai iránt, amelyekkel a felhasználókkal való kapcsolatépítés eszközeiként a kedvenc üzenetküldő alkalmazásukon keresztül valósulhat meg. Magyarországon a Viber 2022-ben a következő adatokat rögzítette:
- Több mint 100 millió üzenetet váltottak chatbotokon keresztül, ami az automatizált és könnyen navigálható chatfelületek népszerűségéről árulkodik.
- Megdöbbentő, 825%-os növekedés a 2021-ben létrehozott új üzleti üzenetfiókok számához képest.
- A kézbesített üzleti üzenetek általános 433%-os növekedése: a társalgási üzenetek (élő ügyfélszolgálat) száma 21%-kal, a promóciós (különleges ajánlatok, kedvezmények) 218%-kal, a tranzakciós (rendelés-visszaigazolások, szállításkövetés, időpont-emlékeztetők) 729%-kal nőtt. A tranzakciós üzenetek megugrása a márka-felhasználó interakciókban a fontos értesítések megosztásának növekvő tendenciáját jelezheti.
A jövő tendenciái
2022-ben a Viber magasabb szintre emelte a szuperalkalmazási stratégiáját. Idén az alkalmazás bevezette saját, biztonságos, határokon átnyúló digitális fizetési megoldását. A Viberen történő fizetések lehetővé teszik a felhasználók számára, hogy olyan egyszerűen küldjenek pénzt egymásnak, mintha üzenetet küldenének. A kezdetben Görögországban és Németországban elindított szolgáltatás a közeljövőben további országokban, köztük Magyarországon is bevezetikl. A Viberen történő fizetések kibővítik az alkalmazás hasznosságát és értékét, így több százmillió felhasználója és – a további, hamarosan megjelenő frissítésekkel – több ezer márka számára is nélkülözhetetlenné válik.
A Viber jövőre további nagy lépéseket is tesz a szuperapplikációvá válás útján. Először is, az alkalmazás lehetőséget ad a márkáknak arra, hogy a Viberen egyetlen meta-üzleti egységben tárolják az összes üzleti információt, szolgáltatásukat és kommunikációs csatornájukat, valamint a felhasználók könnyedén megtalálhassák a számukra szükséges vállalkozásokat, és kapcsolatba léphessenek velük.
Emellett a Viber bevezet egy külön mappát, amely segít a felhasználóknak a márkákkal folytatott beszélgetéseiket a számukra kényelmes módon rendszerezni, így javítja a felhasználói élményt és növeli a márka láthatóságát.
“Frissítéseink fontos mérföldkövet jelentenek az alkalmazás számára, és megalapozzák a Viber jövőbeli funkcióit, amelyeket a szuperalkalmazás-stratégia részeként tervez bevezetni: növelni az alkalmazás hasznosságát a felhasználók számára, bővíteni a márkák és a közönségük közötti kapcsolatteremtés módjait, mindkét fél számára nagyobb értéket biztosítva, gyorsabban és egyszerűbben” – mondja Cristina Constandache, a Rakuten Viber pénzügyi igazgatója.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk