Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. szeptember 06.

Idén már kétezernél is több résztvevőt várnak a Marketing Summitra

Idén már négy színpadon zajlanak majd a Marketing Summit programjai, aki pedig lemarad valamiről, az utólag is visszanézheti majd az előadásokat – mondta el Hinora Ferenc. Az év szakmai és üzleti eseményét szervező Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke az mmonline.hu-nak adott interjúban beszélt arról is, hogy mit értünk a skizofrén marketing korszaka alatt, melyek a legnagyobb személyes és szervezeti kihívások a marketing szakmában, milyen újdonságokkal készülnek idén, illetve elárulta azt is, hogy szerinte miért érdemes elmenni a rendezvényre.

Az idei Marketing Summit egyik előadója, Ralf Strauss a "skizofrén marketing" korszakáról beszél majd. Hogyan látod, valóban igaz a "meghasonlott" jelző a marketing szakmára?

Úgy gondolom, nem is feltétlenül a szakmára kell érteni a skizofrén jelzőt, hanem inkább arról van szó, ahogyan gondolkodunk, beszélünk és ahogyan cselekszünk, abban sokszor nincsen összhang, sok az ellentmondás. Évek óta beszélünk ugyanis bizonyos témákról a marketing kapcsán, amiket aztán a mai napig nem tudunk helyesen használni. Jelenleg az AI és annak alkalmazásai képezik a fő érdeklődési fókuszt, azonban ez csak egy a sokféle, kissé skizofrén helyzetképet mutató téma közül. Az európai nemzeti marketingszövetségeket tömörítő European Marketing Confederation (EMC) által végzett European Marketing Agenda 2024 felmérés szerint a marketingtaktika a legfontosabb a cégek szerint, ugyanakkor mindössze a vállalatok harmada képes a folyamatok átláthatóságát biztosítani. Emellett érdekes megfigyelni, hogy mindenki személyre szabott és személyes ügyfélkapcsolatra vágyik, ugyanakkor pusztán a cégek negyede rendelkezik adatstratégiával, és miközben azt látjuk, hogy a vásárlói élmény is kiemelten fontos, sok szakembernek még mindig nincs érdemi elképzelése a vásárlói útról úgy, hogy közben majd minden vállalat költ marketingszoftverekre. És végül, de nem utolsó sorban: mindenki a fenntarthatóság mellett tör lándzsát, azonban sokan nem tudják, hogyan valósítsák azt meg és kétséges, hogy valóban hajlandóak-e feláldozni a profitot, vagy legalább annak egy részét. Ezek jelentik igazából a meghasonlottságot, sokszor ellentétesen cselekszünk, mint ahogyan beszélünk dolgokról. Az idei Marketing Summiton alapvetően azt fogjuk megvizsgálni, hogy ez miért van így, másrészt iránymutatást szeretnénk adni. Meglátásom szerint azért alakult ki ugyanis a mostani helyzet, mert még mindig nem tudjuk, hogyan kell bizonyos marketingterületeket jól csinálni, mivel hiányoznak az olyan edukációs elemek, amelyek nem csak azt mutatják be, hogy miért fontos egy-egy téma, hanem azt is, hogyan lehet jól használni az új megoldásokat.

Ha már szóba hoztad a mesterséges intelligenciát, idén már négy teremben zajlanak majd a szakmai programok a Marketing Summiton és a Marketing&Tech Stage-ben a digitalizáció és a mesterséges intelligencia is terítékre kerül. Te hogyan látod, a mesterséges intelligencia mennyire alakítja át a marketinget, te szoktad-e használni a technológiát a munkád során?

A marketing már hosszú évek óta nincs technológia nélkül, kéz a kézben járnak. Azért szeretjük ezt, mert a technológiai innovációknak köszönhetően a marketing is folyamatosan megújul. A mesterséges intelligenciát természetesen én is használom, de úgy gondolom, ez ma már alapelvárás.

Idén külön teremben, a Business & Comm Stage-ben foglalkoztok majd az üzlet és az értékteremtő kommunikáció kapcsolatával. Miért éreztétek úgy, hogy szükség van egy ilyen platformra is a Marketing Summiton?

Az a helyzet, hogy igazából nem is kellene ezt külön kihangsúlyozni, hiszen annyira egyértelmű, hogy milyen jelentősége van az üzlet szempontjából a marketingnek, azonban sokszor mégis azt tapasztaljuk, hogy az üzleti döntéshozók nem feltétlenül úgy gondolnak a marketingre, mint a növekedést támogató stratégiai területre, hanem végrehajtó, operatív részlegként viszonyulnak hozzá. Mi ebben a teremben is azt szeretnénk megmutatni, hogy milyen komoly üzlettámogató szerepe van a marketingnek, illetve a kommunikációnak, mennyire nélkülözhetetlenek mindezek a növekedésben. A marketing reputációját is erősíti természetesen, ha megmutatjuk, hogy stratégiai- menedzsmenti szerepet tölt be, emellett pedig a szakmai identitásunkat is tudja erősíteni.

Véleményed szerint mi jelenti most a legnagyobb kihívást a marketing szakemberek számára?

Két részre bontanám a kérdést, az egyéni, valamint a szervezeti kihívásokra. Az egyéni kihívás kapcsán a technológiai innovációk implementálását emelném ki, ami egy nagyon fontos feladat a szakmában dolgozók számára. Már említettem, hogy a marketing és a technológia kéz a kézben jár, de kulcskérdés, hogyan tudjuk implementálni ezeket az innovációkat. Azért van kissé skizofrén helyzet, mert beszélünk róla, de mégsem csináljuk kellő eredményességgel, mivel valószínűleg nem tudjuk még jól implementálni ezeket az új technológiákat. Szervezeti oldalról pedig a legnagyobb kihívást az jelenti, hogyan tudjuk a világunkban végbemenő változásokat üzletileg is lekövetni, valamint milyen szervezeti változástatások szükségesek, például milyen új pozíciók létrehozása nélkülözhetetlen. Ezek a kihívások az ügynökségi oldalon és a márkatulajdonosoknál egyaránt jelentkeznek.

A Marketing Summit hogyan, miben tudja támogatni a marketing szakemberek és az üzleti döntéshozók munkáját?

A Marketing Summit egy csúcstalálkozó, ahogyan arra a neve is utal, ez az év szakmai és üzleti eseménye. Itt találkozik a teljes szakma és az üzleti világ egy impozáns helyszínen, idén a MÜPA-ban rendezzük meg az eseményt. A Marketing Summit programja és közössége olyan inspirációt, tudást tud adni résztvevőknek, ami a mindennapi munkát tudja segíteni. Négy teremmel készülünk idén, mindegyikben rögzítjük az előadásokat, amelyeket a résztvevők utólag visszanézhetnek és az ott elmondottakat beépíthetik a mindennapos munkájukba.

A teljes interjú elolvasásához kattints a Tovább gombra!

Tovább

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk