Induló weboldal tulajdonosaként már valószínűleg ezer meg egy cikket elolvastál róla, hogyan válassz domain nevet, miket állíts be a fejlesztői felületen vagy épp hogyan építsd fel az oldal kinézetét. Ha mégsem, cikkünk elején ezeket is gyorsan összefoglaljuk, aztán rá is térünk a lényegre! Mivel a kezdő vállalkozások többnyire nem úsznak a pénzben, elsősorban az organikus forgalomszerzésre koncentrálunk majd, átfogó képet kaphatsz a szükséges marketing folyamatokról és eszközökről.
Milyen egy jó weboldal?
Itt elsősorban a technikai irányelveket tekintjük át, hogy ha még csak tervezed honlapod elindítását, legyen pár hasznos támpontod, amik segítségével elindulhatsz. Az egyik ilyen például a jó domain név választása.
Talán már van is egy domain név a fejedben, esetleg vállalkozásod nevét használnád az online térben is. Ha így van, érdemes egy domain regisztrátornál ellenőrizni, hogy elérhető-e vagy használatban van-e már valaki más által. Az egyik legnépszerűbb portál erre a GoDaddy.com, ami rögtön variációkat is ajánl a megadott domainre. Mielőtt azonban domain vásárlásra adnád a fejed, ne felejtsd, hogy az alábbi feltételeknek érdemes megfelelnie új honlapod webcímének.
- Legyen rövid és könnyen megjegyezhető.
- Tartalmazzon releváns kulcsszót a terméked, szolgáltatásod számára, ami alapján könnyebben megtalálhatja a közönséged.
- Kerüld a szándékos helyesírási hibákat, speciális karaktereket a domain nevében.
- Válassz .hu, .com, .eu, .net,.shop vagy hasonló végződést, ami hitelességre és megbízhatóságra utal.
- Gondoskodj a https minősítésről, ami a domain biztonságosságát szavatolja.
Ha a jó domain megvan, kezdődhet az izgalom, vagyis a honlap grafikai tervezése és fejlesztése!
Ma már elengedhetetlen, hogy reszponzív weboldallal rendelkezz, vagyis nemcsak számítógépen vagy mobilon, hanem minden felületen egyaránt jól kell, hogy kinézzen honlapod. Szerencsére a legtöbb tartalomkezelő rendszer, úgy, mint a Wordpress, a Wix, Squarespace már támogatja ezt. Viszont, ha saját fejlesztésű weboldalad van, külön érdemes rá odafigyelni. Itt azonban még nem ér véget a dolog.
A wireframe kialakításánál figyelned kell arra is, hogy felhasználóbarát legyen a felület, vagyis:
- Legyen könnyű a navigáció mobilon és számítógépen is. Ezt például megteheted „hamburger menü” kialakításával, ami kattintásra kinyílik.
- A fejléc tartalmazza a legfontosabb információkat a cégedről. Úgy, mint a nevét, legfontosabb elérhetőségeit, központi e-mail címet és telefonszámot, esetleg a mottóját, amiben jó, ha megjelenik a cég legfontosabb kulcsszava.
- Biztosíts könnyű keresést a felhasználók számára…
- De ne engedd el a kezüket! Építsd fel úgy honlapod főoldalát és landing oldalait, hogy mindig tisztán irányítsák a látogatókat a kapcsolatfelvétel vagy vásárlás felé. Ezt a jó dizájn mellett az ütős szöveggel teheted meg.
Ne felejtsd el a SEO beállításokat!
Mivel óriási a verseny az online térben, egyre nagyobb a keresőoptimalizálás szerepe is. Induló weboldal esetében még viszonylag könnyű dolgod van, hiszen nem kell több éves vagy évtizedes hibákat kijavítanod, hogy megfelelő szintre hozd a SEO beállításokat. A BP Digital technikai SEO kisokosa szerint a legfontosabbak közé tartozik a robots.txt file elkészítése, ami a keresőbotok idegenvezetője honlapodon. Ebben kell feltüntetni, hogy melyik oldal indexelhető és melyik nem, illetve, hogy milyen linkek rendelkeznek follow vagy nofollow taggel.
Meglepő módon az URL struktúra kialakítása is sokaknál hasraütésszerű. Pedig megfelelő tervezéssel és a hasznos kulcsszavak használatával nemcsak a keresőbotok számára teheted jobban láthatóvá oldalad, hanem potenciális vevőid számára is. De a keresőoptimalizálásról lentebb még részletesebben írunk.
Hogyan növeld az organikus látogatók számát? Szerezz látogatókat úgy, hogy jelen vagy a keresőben!
A weboldalak nagy része a keresési eredményeken vagy a közösségi médián keresztül szerzi látogatóit. Emiatt az alábbiakban a keresőoptimalizálást, a fizetett hirdetéseket és a legnépszerűbb közösségi oldalakat tekintjük át.
Miért kell a SEO ahhoz, hogy növekedjen az organikus forgalmad?
Felmérések szerint a weboldalak forgalmának átlagosan 53%-a a keresőkből származik, vagyis, ha nem szerepelsz jól a találati listán, vevőid több mint felétől eshetsz el. Ahogy azonban fentebb említettük, te is sokat tehetsz a látogatószám növeléséért az alapvető SEO beállítások elvégzésével.
A SEO 3 alappillére – BP Digital Kft.
A technikai SEO beállítások közé tartozik az indexáláson túl az oldal betöltési sebességének optimalizálása. Ezt támogathatod például a képek tömörítésével és a megfelelő oldalstruktúra kialakításával. A címsorok használata pedig nemcsak az olvasási élményt javítja, hanem a keresőbotok navigálását is. A H1, H2, H3 címsorokban érdemes legalább egy fő kulcsszót és több kiegészítő, esetleg hosszú kulcsszót használni.
Az On-page SEO-ba tartozik a tartalom optimalizálása. Egy jó marketingszöveg egyrészt növelheti a konverziódat is, de megfelelő kulcsszavak használatával jóval nagyobb célközönséget is érhet el.
Ha pedig az oldaladon már mindent megtettél, a keresőoptimalizálás érdekében, a következő szint az Off-page SEO. Ha eddig nem tetted, ebben már érdemes egy SEO ügynökség segítségét kérni. A külső hivatkozások megszerzése és leginkább azok minőségének garantálása ugyanis laikusok számára nem egyszerű feladat. A rossz minőségű linképítés akár káros is lehet. Egy jó SEO ügynökség azonban kiterjedt és megbízható médiapartnerekkel működik együtt, így gondoskodva a minőségi linkekről.
Miért érdemes linket építeni, ha forgalmat akarsz terelni a weboldaladra?
A linképítés egyrészt hatékonyan járul hozzá, hogy előrébb lépj a találati listákon. Ehhez azonban az kell, hogy jó minőségű, hiteles forrásból érkezzen backlink az oldaladra. A keresőbotok ugyanis ezt értékelik és automatikusan előrébb sorolják a megbízhatónak ítélt találatokat. Másrészt direkt forgalom is érkezhet a publikált vendégcikkekből, ami szintén növelheti a látogatóid számát.
A tartalommarketing fontossága a forgalomszerzésben
A vendégcikkeken túl a saját weboldaladra készült blogcikkekkel is növelheted a forgalmadat. Ezek autentikus felületet nyújtanak a legfontosabb kulcsszavaid használatára, amiket szintén olvasnak majd a keresőbotok. Még fontosabb azonban, hogy növelik hitelességed és márkád megbízhatóságát a potenciális vevőid körében. Akár igényt is teremthetnek szolgáltatásodra annak bemutatásával, célközönséged edukálásával.
Ha pedig már blogolsz, esetleg marketing célra felhasználható adatokkal is rendelkezel, érdemes friss cikkeidet hírlevél formájában is eljuttatni közönségedhez. Ez akár a „nézelődők” konvertálásához is hozzájárulhat. Lehet, hogy vásárlás előtt elbizonytalanodtak, esetleg régi vásárlók, de nem tértek vissza többet vagy egy promóció kapcsán találkoztak veled, de nem köteleződtek még el irántad.
Mikor érdemes SEO ügynökségre bízni a keresőoptimalizálást?
A keresőoptimalizálás rendkívül összetett feladat, aminek csak a felszínét érintettük cikkünkben. Ha rendelkezünk a szükséges erőforrásokkal, de házon belül nincs meg a SEO tudás, mindenképp érdemes ügynökség segítségét kérni. Már egy profi kulcsszókutatás vagy weboldal audit is nagyban hozzájárulhat, hogy megfelelően optimalizáld weboldaladat. Ha pedig linképítésre van szükséged, rengeteg idegeskedéstől és hibától óvhat meg, ha szakértőkre bízod.
Mire figyelj, ha magadnak csinálod a SEO-t?
A fokozatosság kulcsfontosságú lehet egy SEO projekt kapcsán. Ha mindent egyszerre próbálsz csinálni, könnyebben elveszhetsz a részletekben, gyakrabban hibázhatsz és akár az is előfordulhat, hogy duplán kell dolgoznod emiatt valamin. Ha megteheted, végezz el egy SEO képzést, például egy olyan megbízható ügynökségnél, mint a BP Digital. De legalábbis tájékozódj megbízható forrásokból! A keresőoptimalizálás egyik első lépése például a kulcsszókutatás, amihez akár ingyenes szoftvereket is elérhetsz online. Illetve egy jól beállított Search Console is a segítségedre lehet.
Ezen kívül fontos tisztában lenned a weboldalad állapotával. Ez már egy jóval bonyolultabb folyamat, hiszen számos tényezőnek meg kell felelnie egy honlapnak, hogy SEO szempontból kiemelkedő legyen. Ilyen az oldalsebesség, az oldalstruktúra és térkép, a metaleírások, címsorok, átirányítások mennyisége, típusa és ez csak néhány dolog, ami befolyásolja, hogyan értékelik őket a keresőbotok.
Ha ezekkel sikerült megküzdened, készülnie kell egy tervnek, ami alapján végrehajthatod a szükséges módosításokat. Például a tartalom optimalizálását, amihez jó, ha van egy hozzáértő szövegíród is. Persze mindez nem lehetetlen, de ilyenkor már érdemes mérlegelni, hogy megéri-e a saját vagy a csapatod extra idejét, vagy jobb lenne inkább SEO ügynökségre bízni a feladatot.
Fizetett hirdetések a keresőben
A köznyelvben gyakran csak PPC-ként emlegetett pay per click típusú hirdetések használatával a versenytől függően könnyebben a találati lista elejére kerülhetsz. De azzal is számolnod kell, hogy minden egyes kattintásért fizetned kell majd. Innen ered az elnevezés is. Hogy miért olyan népszerű mégis ez a megoldás?
- A legtöbb vállalkozás előre meghatározott hirdetési büdzsével rendelkezik, ami az éves bevételének kis százalékát teszi ki.
- Segíthetnek a weboldalad számára elindulni a forgalomszerzésben. A látogatók száma és oldalon töltött ideje ugyanis szintén fontos metrika az online marketingben.
- Viszonylag stabil forgalmat eredményezhetnek, de ezért cserébe stabil kiadást is jelentenek, míg egy jó SEO kampány hosszú távon jóval alacsonyabb áron képes magasabb látogatószámot elérni.
A népszerű hirdetési típusok közé tartoznak Googleben a keresési, az alkalmazás és display hirdetések, a videós hirdetések és a Google Shopping is.
A közösségi médiáról se feledkezz meg!
A keresőket most már kiveséztük, de a forgalom második legnagyobb forrásáról, vagyis a közösségi médiáról sem feledkezhetünk meg. Annak ellenére, hogy az algoritmusok mindent megtesznek, hogy a platformokon belül tartsák a felhasználókat, mégis hasznosak lehetnek forgalomterelésre, illetve brandépítésre. Mielőtt belevágnál a content calendar készítésébe, először érdemes felmérni, hogy milyen platformokon van jelen a célközönséged és megnézni azt is, hogy ezek milyen tartalmat igényelnek.
A Facebookról például egyre inkább vándorol az Instagramra és a TikTokra a fiatalabb korosztály és inkább a középkorúak vannak rajta jelen. Míg a TikTokon jelentős részben képviselteti magát a 18-25 éves réteg, akik már a fizetőképes vevők közé tartoznak. A vicces videókkal itt nagyot lehet menni, de az edukatív tartalmak is hódítanak, így egyre több szolgáltató cég is képviselteti magát ezen a felületen. A LinkedIn pedig továbbra is a szakmai közösség fóruma, ahol a vezetői réteget és a HR-eseket érhetjük el a legkönnyebben.
Az induló weboldalak forgalma tehát számos tényezőtől függ. Idővel kisebb- nagyobb eredményeket tapasztalhatsz, ha ezen tényezők bármelyikére elkezdesz fókuszálni. Míg a fizetett hirdetések gyors növekedést okozhatnak, ha leállítod őket, a látogatók száma is rögtön bezuhan. A keresőoptimalizálás ezzel szemben egy sokkal lassabb folyamat, ami azonban hosszú távon tartósabb eredményhez vezethet. Az organikus forgalom növelésével ráadásul a költésedet is mérsékli.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk