Évtizedek óta megcsontosodott elméleteket oszlat el a stratégiai gondolkodásról a marketingkommunikációs kézikönyv, amelyet a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Telekom és a HVG Könyvek adtak ki közösen.
A Telekom márka és kereskedelmi kommunikációs igazgatója, Szabó Béla a megjelenéssel kapcsolatban így fogalmazott: "Hiszünk abban, hogy a stratégiai gondolkodás minősége meghatározó hatással bír a márka, a cég üzleti eredményességére. Ugyanakkor azt tapasztaltuk, hogy ezen a területen magunknak is, de az egész iparágnak van mit tanulnia ahhoz, hogy naprakész legyen ezen a területen. Sok korábbi elmélet és alapelv megdőlt a marketingben az elmúlt tíz évben, és születtek újak, melyek már nem pusztán empirikus, hanem egzakt, tudományos alapokra épülnek. Ha jól akarjuk végezni a munkánkat, valódi eredményeket akarunk felmutatni, és mindezt úgy, hogy hatékonyan gazdálkodunk a ránk bízott márka erőforrásaival, akkor ezek birtokában kell dolgoznunk. A könyv kiadása mögött az a szándék, hogy hozzájáruljunk az itthoni szakma fejlődéséhez is azzal, hogy mindenki számára hozzáférhetővé tesszük a marketingtervezéshez szükséges korszerű tudást. Közös érdekünk, hogy sok sikeres márka működjön ezen a piacon, mert ettől vonzóbb lesz a szakma, erősebbé válnak a márkatulajdonosokat kiszolgáló iparágak is, ők is magasabbra teszik a lécet, és reményeink szerint beindul egy folyamat, melynek a végén mindenki jobban prosperál. Azért választottuk ezt a könyvet, mert kompakt és praktikus formában adja át a tudást az olvasóknak, és így viszonylag kis erőfeszítéssel szakmai tettekbe fordítható.
Hasznos az a provokatív szemlélet, mint amit a könyv képvisel, mert mind a mi figyelmünk, mind az ügyfeleinké, akiknek eladunk vagy kommunikálunk, millió felé porlad. Fel kell kapnunk a fejünket ahhoz, hogy valóban figyeljünk, és ez a könyv hozza ezt a hatást. Felébredünk, amikor olyasmiket állít, majd bizonyít, hogy a differenciálás a szokásos módon lejárt lemez, hogy egy hatékony reklámhoz nem feltétlenül van szükség üzenetre, vagy hogy egy kreatív ötletnek nem feltétlenül kell relevánsnak lennie ahhoz, hogy berobbanjanak tőle az eladások. Érzelmileg kibillenünk, hiszen akár évtizedekig hittünk az ellenkezőjében, miközben, ha belegondolunk, a magunk bőrén is érezzük, hogy a régi praktikák visszatérő és legtöbbször átütő erő nélküli megoldásokhoz vezetnek. A könyv provokatív állításai egyben megerősítőek is, arra ösztönöznek, hogy érdemes bátornak lenni és megpróbálni máshogy csinálni.
A Telekom BrandComms csapata a könyvkiadás szakmai aktusához kapcsolódva bemutatja a kézikönyvben megfogalmazott paradigma- és perspektívaváltások egyik hazai gyakorlatát. Ezzel szeretnénk bebizonyítani, hogy a nemzetközi modellek, best practice-ek vagy az új működési elméletek itthon is alkalmazhatók a helyi kihívásokra adaptálva. Ugyanakkor nem egy-az-egyben feleltetjük meg a könyvben megjelenő ajánlásoknak a mi gyakorlatunkat, hanem egy átfogó összefoglalót adunk az átalakulási folyamatunkról és a megoldásainkról az elmúlt 5 évben."
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk