Az elmúlt hetekben közzétett kutatási eredmények is megerősítik, hogy a fogyasztók háromnegyede bizonytalannak, sőt rosszabbnak ítéli meg anyagi helyzetét, és szembesül azzal, hogy az eddig megszokott termékek nem mindegyikét engedheti meg magának, és lemondásokra fog kényszerülni.
Ez várhatóan a fogyasztás lassulásához vezet, megváltozik a vásárlási út, csökken a kereslet, fontosabbá válik a tudatosság, és az életvitelhez illő termékek keresése, amellett, hogy bizonyos szituációkban irracionális vásárlási döntések is születhetnek, illetve erősödik az árérzékenység.
A pandémiát követően a fogyasztók újra átvették az irányítást, visszaálltak egy újabb szinten a fogyasztói viselkedésformák, melyek a következő hónapokban ismét jelentősen meg fognak változni, a preferenciák változása és a bizonytalanság megjelenik a fogyasztói döntésekben is.
Ahhoz, hogy márkáink, termékeink ne essenek ki - véglegesen - a vásárló virtuális és valóságos kosarából, az eddiginél jobban meg kell értetnünk és ismernünk őt, követni döntései és szokásai változását.
Ebben az érzelmileg túlfűtött, és stresszes időszakban további értéket és mind teljesebb élményt szükséges felmutatnunk a fogyasztó számára, emellett elengedhetetlen egyre nagyobb mértékben elfogadnunk, sőt használnunk az általa létrehozott tartalmakat is.
A közelgő Black Friday, a különböző kuponnapok, és a karácsonyi ünnepek időszakában az árkedvezmények feltüntetésére vonatkozó szabályozás idei szigorítása is növeli a korrekt fogyasztói kommunikáció fontosságát.
A hiteles márka csatlakozik fontos társadalmi összefogásokhoz, nem enged a brand értékeiből költségcsökkentésre hivatkozva és segíti vásárlóit abban, hogy legalább rövid időre maguk mögött tudják hagyni hétköznapi szorongásaikat.
A D2C (Direct to Consumer) értékesítés és kommunikáció a pandémia után még nagyobb teret fog nyerni, ezzel is gyorsítva a vásárló megértését és elérését, kikerülve az ellátási láncok sérüléseit, felhasználva az ügyfelek csatorna használatának komplexitását, és a rendelkezésre álló adattömeget, ezzel is növelve az adatfeldolgozás és értelmezés jelentőségét.
A digitális marketing továbbra is fókuszban lesz, a virtuális valóságnak és az interaktív tartalmaknak – kvízek, játékok, kihívások – a márkák és fogyasztók közötti interakciók során nagyobb szerep fog jutni.
A küldetésvezérelt (purpose) márkamenedzsment mellett – főleg a kisebb márkáknál - várhatóan erősödni fognak a rövidebb távú, sales vezérelt működések (promóciók), hisz a piaci helyzet állandó változására hatékonyan csak gyorsan megvalósítható aktivitásokkal, kampányokkal lehet reagálni.
Szerző: Vas Zoltán, Marketing igazgató, a4c.hu
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk