Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. október 03.

Háromszáz művészeti alkotást inspirált a Costa kávé és a kávézás élménye

A  Costa Art & Craft pályázatra bármilyen, a kávé vagy a kávézás által inspirált új, eddig máshol be nem mutatott alkotással lehetett pályázni műfaji megkötések nélkül, „A kávézás élménye – rutin helyett rituálé” tematika mentén. A Costa Coffee brand, mely idén frissíti arculatát azért célozta pályázatával az alkotni vágyókat, mert úgy látja, hogy a kávérajongók között egyre markánsabban körvonalazódik egy új fogyasztói bázis: ők a rituális művészek, akiknek mindennapjait áthatja az alkotás vágya.

A pályázatra összesen 300 alkotás érkezett: többek között festmények, rajzok, szobrok, textil- és bőrdíszművek, versek, zenei kompozíciók és még színdarabot is inspirált a kiírás. A pályázaton a tradicionális módon készült alkotások mellett, külön kategóriában lehetett indulni részben, vagy egészben mesterséges intelligenciával alkotott művekkel. Utóbbiak közül hét alkotást lehet megtekinteni a kiállításon.

A zsűri számára örömteli volt a feladat. A nagyszámú, valóban különleges és egyéni felfogású kreatív-művészeti alkotások szemléjén tapasztalható volt, hogy a kávézás új dimenzióit felfedezni kívánó alkotók valós, élményszerű inspirációs forrásként használták a kávé fogyasztásának különböző szintjeit. A beérkezett művek alapján kitűnik, hogy a különböző művészeti ágakban mennyire fontos szerepe van egy kreatív kihívásnak, egy tematikus pályázatnak. Jó volt látni, hogy az alkotók a művészet nyelvén hogyan öntötték formába elképzeléseiket és hogyan gondolkodnak a mindennapjainkat kísérő, hűséges társunkról, a testünket, lelkünket átjáró, melengető és inspiráló italról. A kávé illata, íze és élénkítő hatása mellett a kávézás szokásához köthető kellemes érzések és gondolatok láthatóan valóban megihlették a pályázatra jelentkező alkotókat.

A szakmai zsűri nem volt könnyű helyzetben, de végül döntés született: a 2.250.000 forint összdíjazású pályázat 800 ezer forintos Best of Costa Nagydíját Sarfenstein Ditta, a Sok tej, kis kávé, cukornélkül című alkotásával nyerte.

A fődíj mellett különdíjak is gazdára találtak ezen a napon: a Coca-Cola HBC Magyarország Díját és az ezzel járó 600 ezer forintot Juhász Dani kapta a Barista Fold című művéért. Két díj odaítéléséről a közönség döntött: a Costa Coffee közösségi média oldalán leadott szavazatok alapján. A 600 ezer forintot jelentő Közönségdíjat Zöldi Márton, In café veritas c. zeneművével, a Mesterséges Intelligencia és Ügyesség Díját és ezzel 250 ezer forintot pedig Bakonyi-Tánczos Vera Elmélyülés és kapcsolódás c. novellája kapta.*

"Ez a pályázat  tökéletes eszköz volt arra, hogy minél többféle megközelítést ismerjünk meg a kávéval, kávézással kapcsolatban, ezáltal úgy gondolom, hogy sikerült jobban megértenünk a kávéfogyasztási szokásokat, preferenciákat és a kávézás pillanataihoz kapcsolódó élményeket" - mondta el Partali Anita, a Magyar Merketing Szövetség vállalati tagja, a Coca-Cola HBC Magyarország Kávé üzletág marketingvezetője

A pályázók átlagéletkora 38 év volt, azaz ezt a korosztályt inspirálta leginkább a kávé. A Costa Coffee korábbi felméréséből az derült ki, hogy a 30-39 év közöttieknél a kávé mint inspirációforrás a második helyen áll a zenehallgatás után. A kor előrehaladtával a kávé az első helyre kerül – az 50 éven felettiek közül legtöbben egy jó kávénak köszönhetik az új gondolatokat, a lendületet a feladatokhoz.

em is csoda, hogy ilyen széles körben az életünk része a kávé: a hazai kiskereskedelmi kávépiac értéke (nem számolva az instant kávékkal) 2023. szeptember eleje és 2024. augusztus vége között 77 milliárd forint volt, ami 0,9% növekedést jelent az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest. Ugyanakkor átrendeződés tapasztalható az egyes kategóriák között is: az őrölt kávé mennyisége volumenben 3,7%-kal csökkent, míg a szemes kávé 1,9%-kal, a kapszulás kávé kategóriája pedig 5,1%-kal nőtt. Az idén augusztusban zárult 12 hónap alatt a gyártók, forgalmazók összesen 14,3 ezer tonna szemes, őrölt és kapszulás kávét értékesítettek a hazai piacon.

A kávé által inspirált és most díjazott pályamunkákat a nagyközönség október 6-án estig a Godot Galériában (1036 Budapest, Fényes Adolf u. 21.) tekintheti meg egy ingyenes kiállítás keretében.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk