A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Vodafone vezetői online állásinterjúra készültek, amikor is a képernyő másik oldalán a pályázó helyett annak gyermekei jelentek meg. A gyerekek izzasztó kérdéseikkel arról faggatták a Vodafone-os vezetőket, hogy mennyire családbarát munkahely a Vodafone. A vezetők beugratásáról egy vicces, ugyanakkor megható videó készült anyák napja alkalmából, amivel a vállalat arra szeretné felhívni a figyelmet, hogy mekkora felelőssége van a munkáltónak abban, hogy a dolgozóik egyensúlyt tudjanak találni a munka és a családi élet között.
A videóban szereplő gyerekszínészek teljes profizmussal faggatják a vállalat vezetőit arról, hogy ha a Vodafone-nál dolgozik majd az anyukájuk, el tudja-e vinni őket reggelente az iskolába, és fogják-e telefonon keresni a nyaralás alatt. A gyerekszínészeknek az ismert műsorvezető és médiasztár, Lilu siet segítségére, és közösen leplezik le a csőbehúzást.
„Biztos vagyok benne, hogy minden édesanya szívesen van otthon a gyerekével, ugyanakkor azt hiszem, jót tesz, ha a család mellett más területeken is ki tudunk teljesedni, más álmainkat is meg tudjuk valósítani. Kétgyerekes anyukaként megerősíthetem, hogy a munkáltató segítő, nyitott hozzáállása elengedhetetlen ehhez, ezért is állt olyan közel a szívemhez ez a forgatás” – mondta Lilu a felvétellel kapcsolatban.
Átmentek a teszten
A hirtelen szerepcserével interjúztatóból interjúalannyá váló vezetők először kicsit meglepődnek, de állják a sarat, és kedvesen válaszolnak a gyerekek kérdéseire, biztosítva őket arról, hogy a Vodafone-nál odafigyelnek a munka és a magánélet egyensúlyára.
Tóth Zsuzsanna, a Vodafone HR vezérigazgató-helyettese, akit Lilu segítségével szintén megtréfáltak a gyerekek, elmondta: „Amennyire megleptek a két talpraesett gyerek kérdései, ugyanannyira boldog voltam, hogy nyugodt szívvel tudtam válaszolni ezekre a kérdéseikre. A Vodafone-nál hosszú ideje dolgozunk azon, hogy egyetlen munkavállalónknak se kelljen lemondania a családdal, gyerekekkel töltött pillanatokról, és örültem, hogy őszintén tudom azt mondani a gyerekeknek: ha nálunk fog dolgozni, anyukátoknak mindig lesz rátok is ideje.”
Családbarát munkahely napjainkban
Bár a videót anyák napja alkalmából tette közzé a vállalat, a céljuk az, hogy megerősítsék: nemcsak május első vasárnapján, és nem is csak az édesanyákra kell gondolni, hanem fontos, hogy minden szülő az év minden napján megkapja a munkahelyétől azt a támogatást, amire szüksége van ahhoz, hogy a gyermeke mellett lehessen.
Az egyenlőség jegyében a Vodafone még 2020-ban bejelentette, hogy 16 hetes fizetett szabadságot biztosít a szülői szabadságot igénybe vevő fél partnere számára is, melyet elsősorban apukák vesznek igénybe, de például örökbefogadó szülők számára is elérhető. ReConnect programjával pedig kimondottan olyan nőknek biztosít lehetőséget a vállalati kultúrába való visszatérésre a Vodafone, akik valamely okból úgy döntöttek, hogy szüneteltetik a karrierjüket – például, mert saját vállalkozást indítottak, vagy néhány évig a gyermeknevelésre szerettek volna koncentrálni, most viszont visszatérnének a munka világába.
A vállalat emellett rugalmas munkaidővel és hibrid munkavégzéssel is igyekszik biztosítani, hogy dolgozói egyensúlyt találjanak a munka és a magánélet terén. A vállalat célja, hogy a hibrid munkarend formájában egy olyan, rugalmasan személyre szabható keretrendszert biztosítson dolgozói számára, amely figyelembe veszi, hogy – ahogy az élet különböző területein, úgy a munkavégzés során is – az egyes munkavállalóknak mások az igényei és a preferenciái. A hibrid munkarendnek a munkavállaló áll a középpontjában – ő dönti el, hogy távolról vagy az irodából kíván munkaidejének nagy részében dolgozni, és a munkaidejét is rugalmasan alakíthatja. Ez a keretrendszer arra is lehetőséget biztosít, hogy a munkavállaló a munkaidejét a családja időbeosztásával összehangolhassa.
„A hibrid munkarend abban a tekintetben egyedülálló, hogy a munkavállaló tapasztalatain, önismeretén, valamint a munkaadójával való bizalmi kapcsolatán alapszik, aminek tükrében a kolléga saját maga eldönti, hány napot kíván otthon és az irodában munkával tölteni, és hogy hogyan alakítja a napirendjét. Hiszem – és a tapasztalataink is ezt bizonyítják – hogy a kollégák tudnak élni ezzel a szabadsággal és a rendszer adta rugalmasság a jövőben is hatékonysággal párosul” – tette hozzá Tóth Zsuzsanna.
A Vodafone célja az, hogy 2025-re a legjobb munkahellyé váljon mind a nők, mind a férfiak, a gyermeket nevelők és a gyermektelen munkavállalók számára egyaránt.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk