SONART néven mutatkozik be a 2024-es Művészetek Völgyén a MODEM és a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Lounge Group egyedi fejlesztésű, innovatív zenei megoldása. A kezdeményezés célja, hogy egy interaktív zenei élményen keresztül közelebb hozza a modern művészetet a fesztiválozók mindennapjaihoz.
„Egy olyan generatív zenei projektet hoztunk létre, ami élőben alakítja át a képeket procedurális zenei művekké. Az audiót maguk az alkotások állítják elő, így mindegyik saját zenei kompozíciót és hangzásvilágot kap. A SONART teljes mértékben a Lounge Group innovációja, több hónapos kutatómunka és fejlesztés vezetett odáig, hogy mostantól bárki meghallgathatja, hogyan is szól egy műalkotás” – hangsúlyozta Radovics Péter, a Lounge Group kreatívigazgatója.
A különleges kitelepülésen a látogatók kényelmes babzsákokon ülve, tableten választhatják ki, melyik műalkotás zenei interpretációját szeretnék meghallgatni. A MODEM saját gyűjteményéből válogatott festmények és grafikák valós időben alakulnak át zenei kompozíciókká, ennek köszönhetően minden érdeklődőnek teljesen egyedi audiovizuális élményben lehet része.
„A kezdeményezés célja, hogy új szintre emelje a képzőművészet és a zene kapcsolatát azáltal, hogy a műalkotásaink befogadásának egy merőben új módját alkottuk meg, és kínáljuk kipróbálásra a látogatóinknak. Egy ilyen multiszenzorális megközelítés sok térben és kontextusban – például egy fesztivál közege – teljesen újszerű befogadói élményt adhat, miközben ugyanúgy a MODEM világában, a kortárs képzőművészet sűrűjében maradunk” – tette hozzá Vizi Katalin, a MODEM ügyvezető igazgatója.
A nem mindennapi zenei élményre július 19. és 28. között hangolódhat rá a Művészetek Völgye közönsége, de a későbbiekben a debreceni MODEM Modern és Kortárs Művészeti Központban is kipróbálhatják majd a látogatók.
(Fotók: MODEM / Vigh Levente)
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk