A tisztán elektromos meghajtású BMW i7 világpremierjével megkezdődik a luxuskategóriában a vezetési élmény és a személyes mobilitás új korszaka. Eme autóipari mérföldkő bevezető kampányán a BMW Group a világhírű brit divatfényképésszel és művésszel, Nick Knighttal dolgozott együtt.
„A BMW i7 a legmagasabb szintű mérnöki munka megtestesülése, így az volt a célunk, hogy a modellt egy nemzetközileg elismert művész valódi műalkotásként fényképezze le és állítsa színpadra. A Nick Knight-tal való rendkívüli együttműködésünk mindannyiunk számára inspiráló volt. Eddig még egyetlen BMW modellt sem állítottunk reflektorfénybe ennyire művészi és ennyire progresszív stílusban” – fogalmazott Jens Thiemer, a BMW márkaigazgatója.
Ez a Forwardizmus művészete: az új, tisztán elektromos meghajtású BMW i7 egy új korszak hírnöke, amelyet Nick Knight egy egyedülálló fotó- és videósorozat képében álmodott meg. A Forwardizmus tehát a jövő idő előtti meglátásában és megtapasztalásában rejlő örömöt jelenti. E merőben új kifejezés koncepciója arról szól, hogy folyamatosan megkérdőjelezzük és vitatjuk a megszokott konvenciókat, hogy ezáltal a lehető legjobb élményeket éljük át és egy jobb jövőt teremtsünk. A stúdiómunka végeredménye egy kiváltképp kifejező, érzéki és esztétikailag megragadó, innovatív fotósorozat, amely a feje tetejére állítja a megszokott perspektívákat. A fényképek és videók olyanok, mintha fénnyel lennének megfestve, a nézőt az új lehetőségek és érzelmek színes világa felé kalauzolva.
„A Forwardizmus alapötletét, amely szerint a múlt helyett a jövőre kell koncentrálnunk, rendkívül magaménak érzem” – mesélte Nick Knight. – „Számomra ez az egyetlen módja annak, hogy hitelesen fejezzük ki magunkat és kihívást jelentő célokat tűzzünk ki. Ezért is döntöttem úgy, hogy az új BMW i7 fényképei esetében invertálom a színeket és így olyan árnyalatokkal dolgozhatok, amelyek az alábbi gondolatot fejezik ki: „Ez valami teljesen új. Olyasmi, amit eddig még nem láttál.” Ez volt a projekt kiindulópontja, hogy az embereket előremutató gondolkodásra ösztönözzem. Különösen fontos volt számomra, hogy a végeredmény másképp nézzen ki, mint bármi, amit eddig láttál.”
Merész, játékos és elgondolkodtató
Nick Knight napjaink egyik leginnovatívabb és legmeghatározóbb fényképésze. Munkáiban a brit divatfényképész évtizedek óta szakít a klasszikus konvenciókkal, folyamatosan feszegetve a művészetek és a technológia határait. Vezető tervezők oldalán felépített kreatív együttműködéseinek köszönhetően az 1958-ban született művész a divatfényképezés megkerülhetetlen ikonjává érett. Nick Knight a fényképezőgépén keresztül kérdőjelezi meg a szépségről alkotott hagyományos elképzeléseket és ellentmondásos társadalmi kérdéseket feszeget, miközben játszik az illúzióval és a valósággal. Szenvedélyesen kísérletezik a legújabb technológiákkal, amelyeket műveiben előszeretettel ötvöz a klasszikus fotográfia eszközeivel. Eközben önmagát és művészetét is folyamatosan újra és újra feltalálja.
Az új BMW i7 bevezető kampányát a The Game ügynökség váltotta valóra a többszörösen díjazott Thim Wagner rendező iránymutatása mellett.
„Hatalmas megtiszteltetés volt Nick Knight oldalán dolgozni. Évtizedek óta követem a munkásságát és tudom, hogy mindig is megelőzte a korát. Ez az, ami leginkább összeköti őt a BMW-vel: a »soha nem állunk meg, mindig fejlődünk« attitűd” – mondta a direktor.
Merész, játékos és elgondolkodtató. Három tulajdonság, amelyek évek óta meghatározzák Nick Knight munkásságát. Az új BMW i7 piaci bevezetéséhez készített kampányt sem lehetne találóbban jellemezni.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk