A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a SPAR megbízásából az Impetus Research nemrégiben átfogó kutatást készített a hazai vásárlói szokásokról. A felmérés elsődleges célja az volt, hogy feltérképezze az élelmiszervásárlási preferenciákat és igényeket. A főbb trendekre épülő szegmentáció előnye pedig éppen az, hogy képet ad az egyes „új” vásárlói csoportok elvárásairól és viselkedéséről, mellyel hozzájárul a SPAR fejlesztési irányaihoz. A kutatás fókuszába az úgynevezett „kényelmi vásárlók” csoportja került: a kényelmi fogyasztók olyan fiatalok, akik számára a szabadidő elsődleges fontosságú. Nem tudnak és nem is akarnak főzni, tökéletesen elégedettek a készételekkel, sőt sokszor inkább a bolti ízeket preferálják a házi koszttal szemben. De mindez nem jelenti azt, hogy „bármit” megennének, sőt! Az elkészült elemzésből többek között kiderül: e vásárlói szegmens tagjai ügyelnek az egészséges életmódot támogató összetevőkre és a környezeti szempontokra is.
Friss, kényelmes, tudatos
„Mi a SPAR-nál a különböző igényű vásárlók minőségi kiszolgálását tartjuk szem előtt, s a széles, a speciális fogyasztói elvárásoknak is megfelelő, és folyamatosan bővülő termékválasztékunkban hangsúlyos szerepet kapnak a friss, kényelmi, egészségtudatos élelmiszerek. Az általunk megrendelt felmérés szerint a SPAR Magyarország minden ötödik vásárlója a kényelmi fogyasztók köréből kerül ki, akiknek közel fele egészségtudatos, harmaduk a digitalizációra fogékony, vagyis vásárlásai során gyakran az interneten rendel. Fontosak számukra a friss termékek, s előnyben részesítik a hazai beszállítók, termelők által jegyzett kínálatot. Kifejezetten elvárják – a megkérdezettek nyolcvan százaléka –, hogy a kényelmi termékek akár egyszemélyes kiszerelésben is elérhetők legyenek: mindezeket az elvárásokat az új termékcsoporttal maximálisan teljesítjük” – mondta Maczelka Márk, a SPAR Magyarország kommunikációs vezetője.
Nemzetközi ízek melegen és hidegen
A kutatásból kiderült az is, hogy a koronavírus világjárvány, illetve a szomszédunkban zajló háború okozta gazdasági nehézségek ellenére a vásárlók felénél nem tapasztalni változást az élelmiszer-vásárlás terén az elmúlt néhány évben, legalábbis ami a megvásárolt mennyiséget illeti, sőt, a megkérdezettek egyharmada több terméket vásárol most, mint pár évvel ezelőtt. Erre a kutatásra alapozva bővítette úgynevezett convenience-palettáját a SPAR. Ehhez olyan partnert nyert meg a cégcsoport, aki a hazai gasztronómiában letette a névjegyét igényes, mégis gyorsan és könnyen elkészíthető, hazai alapanyagokra épülő ételkreációival. Ő pedig nem más, mint Fördős Zé magyar televíziós műsorvezető, a Konyhafőnök című népszerű főzőműsor állandó műsorvezetője és egyben zsűritagja is, aki a Street Kitchen egyik alapító arca. Ez utóbbi vállalkozással a SPAR ez év eleje óta szorosan együttműködik, részben így születtek meg azok az ételek, amelyek megfelelnek a kényelmi fogyasztók elvárásainak, táplálóak, ízletesek, és könnyedén kiváltható velük egy-egy étkezés, legyen szó munkahelyi ebédről vagy épp egy otthoni vacsoráról.
„A saláták ötlete már régen körvonalazódott bennünk. A Street Kitchennél a megúszósság hívei vagyunk, ha főzésről van szó, éppen ezért ajánlunk sok egyszerű receptet az olvasóinknak. De mi is tudjuk, hogy nem minden nap fér bele, hogy az ember összedobjon magának valamit vacsira, így a salátareceptek kitalálásánál figyelembe vettünk minden igényt, kedvezni akartunk a húsevőknek, a vegáknak és azoknak is, akik odafigyelnek arra, mit esznek. Sőt, az is szempont volt, hogy ne csak egy-egy ebédet váltsunk ki velük, hanem legyen köztük olyan is, ami akár köretként is használható egy laza, gyorsan összedobható húsétel mellé. A SPAR-ral közösen így öt olyan kényelmi kaját fejlesztettünk ki, amikkel tényleg jól lehet lakni, a szuperpastától a bulguron át a rizstésztasalátáig!” – mondta Fördős Zé.
Íme az új termékpaletta
- Bulgursaláta fetával és fokhagymás parajjal (bulgur, feta sajt, bébi spenót, aszalt paradicsom)
- Csirkés tabbouleh (bulgur, petrezselyemzöld, csicseriborsó, csirkehús)
- Ázsiai rizstésztasaláta (rizstészta, sárgarépa, fejeskáposzta, póréhagyma, földimogyoró)
- Görög tésztasaláta (kagylótészta, lilahagyma, olívabogyó)
- Zé szuperpasta salátája (fusili tészta, vörös pesto, lilahagyma, csirkehús)
A fenti ételek nem mikrózható tálcákban kerülnek forgalomba. Ám egy tányérra áttéve, és úgy megmelegítve a gusztusos tálalás is megoldható, ami fontos eleme a kulturált étkezésnek, akkor is, ha csak egy gyors ebédre van időnk. Ráadásul ezeket az ételeket úgy alkotta meg a SPAR és a Street Kitchen csapata, hogy melegen és hidegen fogyasztva egyaránt jó ízélményt nyújtsanak. Ezek a convenience termékek 2022. szeptember 8-tól érhetőek el a SPAR Extra kínálattal rendelkező üzleteiben (Bulgur saláta, Görög tésztasaláta, Szuperpasta saláta) és az INTERSPAR-okban (a teljes termékpaletta).
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk