Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. július 22.

Foodora: 90 kg-os rekordrendelés Budapesten

Az elmúlt időszakban jelentősen felpörgött a házhoz szállítások iránti érdeklődés: az e-kereskedelem bővülésén túl a gyorskereskedelemre is megnőtt az igény, és egyre több nagybevásárlás történik már ezeken a platformokon – derült ki a foodora összeállításából.

Az FMCG termékek piacán a GKID felmérése alapján a foodora market országosan a 9. helyen áll a hazai online kereskedők között. A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a foodora az online ételrendelés mellett már közel négy éve a saját boltjaiból, a foodora marketekből Magyarországon öt városban szállítja házhoz a bevásárlást. A budapesti boltok mellett, Szegeden, Debrecenben, Pécsen és Győrben pedig egy-egy ilyen bolt működik. Az úgynevezett dark store-ok lényege, hogy az utcáról betérő vásárlók számára nem nyitott, a boltokból csak online lehet rendelni. 

Egyre több a nagybevásárlás, 90 kg-os rendelés a topon

A foodora market termékei közül az ásványvizek, dobozos tejek, friss húsok és zöldségek, valamint pékáruk – leginkább zsemlék és kiflik – kerülnek legtöbbször a virtuális kosárba. A foodora felhasználók egyre gyakrabban vásárolnak friss termékeket, zöldségeket, gyümölcsöket és húsokat, ezekből átlagosan 3-4 napra elegendő mennyiséget rendelnek a felhasználók, míg tartós élelmiszerből hajlamosak hosszabb távra vásárolni.

„A foodora market megjelenésekor leginkább tartós élelmiszereket rendeltek a felhasználók, és a friss termékekkel óvatosabbak voltak. Mára már a friss zöldségek és húsok a legtöbbet rendelt termékek között vannak, sikerült tehát bizonyítani a nem személyes vásárlással szemben szkeptikusabb közönség előtt is” – mondta el Garay Péter, a foodora kereskedelmi igazgatója.

A szakember szerint a foodora marketekből kezdetben akkor rendeltek, ha a nagybevásárlások között elfogyott valami, vagy ha éppen elfogyott egy hozzávaló az aznapi vacsorához. Mostanra azonban úgy látják, hogy a heti nagybevásárlást is sokan online, a foodora marketből végzik.

Egy nagyobb bevásárlásnak pedig súlya is van: a legnehezebb egyszerre megrendelt bevásárlás súlya 90 kg volt, ezt a rendelést Budapesten adták le a XIII. kerületben. Vidéken a rekordtartó legnehezebb rendelés 65 kg-os volt és Pécsett, Alsómakáron adták le, ez annyi mintha négy teljes Zsolnay szettet rejtett volna a futárhátizsák. Budapesten a legtöbb rendelést leadott felhasználó tavaly 529-szer vásárolt be a foodora applikációján keresztül, a legnagyobb összegű rendelések toplistáját pedig egy 632 ezer forint értékű bevásárlás vezeti 2024-ben.

Extrém rendelések: hajnali gourmet reggeli, felkészülés a másnaposságra

Budapesten a leadott rendelések számát tekintve a XIII., XI., XIV., III., VIII., és az IV. kerület a legaktívabb. Országosan pedig bőven akadt extrém rendelésekre is példa. Budapesten folyamatosan futnak be a rendelések, mivel előrendelésre is van lehetőség. A foodora adataiból az látszik, hogy vannak, akik előregondolkodnak és éjszaka rendelik meg a reggeli hozzávalóját.

  • Hajnali 3-kor egy teljes gourmet reggeli hozzávalóit is megrendelték, így füstölt lazac, ruccola, hummus, cream cheese, ananászlé is került a virtuális kosárba
  • Hasonlóképpen többen készülnek fel a másnapossága és még hajnalban gondoskodnak a vízről, protein szeletről

Budapest mellett vidéken is volt példa meglepő rendelésekre:

  • Szegeden a rekordot az a zsemlerajongó tartja, aki összesen 684 db zsemlét pakolt a kosarába az elmúlt évben. A legnagyobb összegű rendelés közel 90 ezer forint értékű volt.
  • Pécsett a legtöbb rendelést leadott felhasználó tavaly 320-szor vásárolt be a foodora applikációján keresztül, a legnagyobb összegű rendelések toplistáját pedig egy közel 132 ezer forint értékű bevásárlás vezeti 2024-ben.
  • A győri foodora market is büszkélkedhet pár rekorddal, fürtös paradicsomból például annyit rendelnek, amennyit több mint 6000 kézilabda nyomna a friss BL-győztes Győri Audi ETO KC szertárában.  A legnagyobb összegű rendelések toplistáját pedig egy közel 97 ezer forint értékű bevásárlás vezeti 2024-ben.
  • Debrecenben a rekordot az az édesszájú vásárló tartja, aki 531 darab tuttifrutti ízű cukormentes energiaitalt tett a kosarába az elmúlt egy évben, összességében pedig félig megtelne a debreceni víztorony a foodorán megrendelt üdítőkkel. A legnagyobb összegű rendelések toplistáját itt egy közel 134 ezer forint értékű bevásárlás vezeti. 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk