2023 novemberében jelent meg a példátlan szakmai összefogással született Marketing Trendbook, melyben 147 meghatározó marketinges és üzleti döntéshozó gondolatait ismerhetik meg az érdeklődők több mint 420 oldalon. A Magyar Marketing Szövetség gondozásában megjelent hagyományteremtő kiadvány, mely digitális és nyomtatott formában is elérhető a trendbook.marketing.hu oldalon, a legfrissebb szakmai és üzleti trendeket mutatja be. A marketing.hu a következő hónapokban egyenként is feldolgozza a Marketing Trendbook tartalmait, melyek közül most Kocsis Zita Brigitta, a Kéri Pharma Hungary Kft. brand managere cikkét hoztuk el ízelítő gyanánt a kiadványból.
Fontos feltárni, hogy mi motiválja a betegeket
A hazai gyógyszeripar összetett környezet, ahol sok különböző stratégiával találkozhatunk. A vállalati stratégiák meghatározzák, hogy a vállalat márkái mennyiben támaszkodnak globális, regionális vagy lokális fogyasztói és szakembereket vizsgáló kutatásokra, avagy a márka menedzselése során piackutatási adat nem segíti a döntéshozatalt.
A cikkben azokról a kutatási módszerekről és felhasználásukról lesz szó, amelyeket az általam ismert pharma vállalatok készítenek és használnak a márkaépítés során, fókuszban tartva a vény nélkül kapható, így a fogyasztók felé kommunikálható márkákat. A piackutatás általánosságban, és így a pharma szektorban is, segít megérteni a márka üzleti tevékenységét befolyásoló érintettek motivációit, az őket akadályozó tényezőket, az érintettek között lévő interakciókat és hatásokat, illetve átfogó képet ad a márka piaci helyzetéről, életszakaszáról. Ha tudjuk, hogy kivel, mikor, miről és hogyan kommunikáljunk, az nemcsak a marketingstratégia irányát tudja meghatározni és hatásosabbá tenni, ezáltal versenyelőnyt biztosítani, de meghatározhatja a márka arculatát, imázsát, sőt a konkrét üzeneteket is.
Kutatások széles tárháza érhető el módszertan vagy a kutatás célja szempontjából, ám a tapasztalatok azt mutatják, hogy ezeket két nagy csoportba lehet rendezni. Az iparágban gyakran használt kutatásokat mutatja be ebben a felosztásban az alábbi táblázat, a teljesség igénye nélkül.
Bár a kutatási típusok eltérnek, a gyakorlat azt mutatja, hogy ezek a módszerek keverednek és egyszerre kap a márkafelelős információt a fogyasztói insightokról, betegéletút-állomásairól, versenytársakról és a kommunikációfejlesztésről. Gondolhatnánk, hogy ennek költségmegfontolási oka van, azonban sokkal fontosabb, hogy így teljes körű kép áll a döntéshozók rendelkezésére, ami átfogóan támogatja a fejlesztést és a piaci pozicionálást.
A teljes cikket, valamint a Trendbook egyéb tartalmait a Tovább gombra kattintva olvashatod el!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk