Az Erste és a mito első közös együttműködése során nem kisebb fába vágta a fejszéjét, mint a fiatal felnőttek bankváltási passzivitásának áttörése. Ennek érdekében a célcsoportot megszólító akvizíciós kampány egy teljesen új megközelítésben került kialakításra.
A fiatalok bevonásával, közös workshopokkal, kutatásokkal kikövezett közös gondolkodás során arra a felismerésre jutottunk, hogy ez a célcsoport nem konkrét pénzügyi termékeket keres, hanem inkább az aktuális élethelyzetére reagáló, őket abban támogató megoldásokra nyitott. A folyamat során meghatározott perszónák leginkább releváns élethelyzeteire válaszolva kerültek kialakításra az Erste vadonatúj pénzügyi csomagjai Alapozd, Lásd, Élvezd, Tervezd néven.
A kampány április elején indult közterületen, online- és közösségi média felületeken, influencerek bevonásával, illetve eladáshelyi eszközökkel. A kampány landingjéül a https://mibenvagy.hu/ oldal szolgál.
“Ez a kampány egy igazi agilis fejlesztési folyamat eredménye, ahol első alkalommal dolgoztunk együtt úgy a termékfejlesztési területekkel és a kommunikációs ügynökséggel, hogy a folyamat legelejétől a legvégéig mindhárom fél aktívan együttműködve vett részt. Együtt értettük meg a célcsoport igényeit, attitűdjeit, együtt alkottunk meg a nekik szánt banki ajánlatokat, együtt raktuk össze a kampánystratégiát. Természetesen a kreatív munkát a mito-ra bíztuk, akik kiválóan megtalálták a tonalitást, a vizuális kulcsokat, csatornákat a fiatal felnőttekhez és így sikerült ismét kilépnünk a klasszikus, megszokott banki kommunikáció keretei közül” - nyilatkozta Szabó Andrea, az Erste Bank Hungary marketing és PR igazgatója.
A kampány/reklám fő üzenete
Az ERSTE Bank érti, hogy a fiataloknak a különféle élethelyzeteiket leginkább támogató segítségre van szükségük, egy olyan partnertől, aki hisz bennük. Ezért hoztuk létre új, kifejezetten nekik szóló pénzügyi csomagjainkat.
Kreatívkoncepció
Te látod a legjobban, hogy épp merre tartasz. Mi pedig, hogy mivel érhetsz oda.
A kampány kreatív kihívása az volt, hogy a kutatás és stratégiai tervezés során megtalált 4 élethelyzetet és üzenetet hogyan tudjuk nem klasszikus banki reklám formájában átélhetővé tenni. Ezen felül kifejezett kérés is volt, hogy nézzük meg, milyen extra felületek lehetnek még, ahol relevánsan tudjuk megszólítani a célcsoportunkat.
A megoldás végül az lett, hogy az élethelyzetek mélyére ástunk és megpróbáltuk megmutatni pusztán tárgyak és attribútumok segítségével, hogy miben lehetnek éppen a fiatalok. Így állt össze például utazással kapcsolatos tárgyakból a Lásd! Pénzügyi csomag vizuálja, vagy az Élvezd! Pénzügyi csomag printje a fesztiválokra és a nyárra reflektáló képekből, stb.
A kulcsvizuálok elkészítésénél analóg kollázstechnikát alkalmaztunk, hogy minél sokszínűbben és élethűbben tudjuk az egyes élethelyzeteket megjeleníteni a plakátokon. A kollázs elemeit először befotóztuk, majd kinyomtattuk, hogy apró darabokra vágva újra befotózzuk, hogy aztán CLP-re végül kinyomtathassuk. Minden árnyékot, csillanást, rászórt flittert a fotózáson raktuk rá a képre, egyedül a szövegek kerültek fel a vizuálokra utómunkában.
A klasszikus kampányeszközök mellett fontos szerepet kaptak kampányunkban a koncepció üzenetét életrekeltő influencerek is. Összeálltunk a 4 területhez passzoló egy-egy hiteles alkotóval, akik mögé felsorakozhattak olyan fiatalok, aki az általuk kitalált ügyet, projektet, elképzelést szerették volna megvalósítani. Ezeket aztán az Erste Bank segített valóra váltani - az adott élethelyzethez összeállított csomagokkal, eszközökkel, valamint 500 ezer Ft-os támogatással.
A 4 influencer, akikkel együttműködtünk:
- Lásd! Pénzügyi csomag: Pamkutya
- Élvezd! Pénzügyi csomag: B. Nagy Réka
- Tervezd! Pénzügyi csomag: Attis
- Alapozd! Pénzügyi csomag: Fókuszcsoport
Alkotók listája:
Megbízói oldal: Erste Bank
- Szabó Andrea, marketing és PR igazgató
- Varga Szilvia, marketing stratégiai vezető
- Gerendás Zsófia, stratégiai kampánymenedzser
- Bartus Szilvia, kreatív vezető
- Bódiss Anna, kampány menedzser
- Porkoláb Dávid, online marketing vezető
- Várfi Tamás, online kampánymenedzser
Reklámügynökség: Mito
- Statégia: Csurgó Brigi
- Kreatív: Pőcze Balázs, Marosi Gergő, Nagy Gábor, Martin Marcell
- Art director: Papp András
- Grafika és motion: Kutai Adél, Flaskó Bernadett, Földvári Gabriella, Hegyi Krisztián
- Account: Szandi Gergely, Daróczi Réka, Csala Anna
- Social média: Hadacs Bálint, Bedi Cecília
Produkció: Mito
- Ügynökségi producer: Kisfali Gergely
- Fotó: Szombat Éva
- Art director: Törőcsik Ambrus, Müller Kata
Médiaügynökség: Wavemaker
- Karlik Annamária, senior media planner
Site tervezés: fps ecosystem agency
- Csomor Ildi, UX designer
- Lovas Tibor, UI designer
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk