Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. május 03.

Fiatalokat céloz az Erste új kampánya

Az Erste és a mito első közös együttműködése során nem kisebb fába vágta a fejszéjét, mint a fiatal felnőttek bankváltási passzivitásának áttörése. Ennek érdekében a célcsoportot megszólító akvizíciós kampány egy teljesen új megközelítésben került kialakításra.

A fiatalok bevonásával, közös workshopokkal, kutatásokkal kikövezett közös gondolkodás során arra a felismerésre jutottunk, hogy ez a célcsoport nem konkrét pénzügyi termékeket keres, hanem inkább az aktuális élethelyzetére reagáló, őket abban támogató megoldásokra nyitott. A folyamat során meghatározott perszónák leginkább releváns élethelyzeteire válaszolva kerültek kialakításra az Erste vadonatúj pénzügyi csomagjai Alapozd, Lásd, Élvezd, Tervezd néven.

A kampány április elején indult közterületen, online- és közösségi média felületeken, influencerek bevonásával, illetve eladáshelyi eszközökkel. A kampány landingjéül a https://mibenvagy.hu/ oldal szolgál.

“Ez a kampány egy igazi agilis fejlesztési folyamat eredménye, ahol első alkalommal dolgoztunk együtt úgy a termékfejlesztési területekkel és a kommunikációs ügynökséggel, hogy a folyamat legelejétől a legvégéig mindhárom fél aktívan együttműködve vett részt. Együtt értettük meg a célcsoport igényeit, attitűdjeit, együtt alkottunk meg a nekik szánt banki ajánlatokat, együtt raktuk össze a kampánystratégiát. Természetesen a kreatív munkát a mito-ra bíztuk, akik kiválóan megtalálták a tonalitást, a vizuális kulcsokat, csatornákat a fiatal felnőttekhez és így sikerült ismét kilépnünk a klasszikus, megszokott banki kommunikáció keretei közül” - nyilatkozta Szabó Andrea, az Erste Bank Hungary marketing és PR igazgatója.

A kampány/reklám fő üzenete

Az ERSTE Bank érti, hogy a fiataloknak a különféle élethelyzeteiket leginkább támogató segítségre van szükségük, egy olyan partnertől, aki hisz bennük. Ezért hoztuk létre új, kifejezetten nekik szóló pénzügyi csomagjainkat.

Kreatívkoncepció

Te látod a legjobban, hogy épp merre tartasz. Mi pedig, hogy mivel érhetsz oda.

A kampány kreatív kihívása az volt, hogy a kutatás és stratégiai tervezés során megtalált 4 élethelyzetet és üzenetet hogyan tudjuk nem klasszikus banki reklám formájában átélhetővé tenni. Ezen felül kifejezett kérés is volt, hogy nézzük meg, milyen extra felületek lehetnek még, ahol relevánsan tudjuk megszólítani a célcsoportunkat. 

A megoldás végül az lett, hogy az élethelyzetek mélyére ástunk és megpróbáltuk megmutatni pusztán tárgyak és attribútumok segítségével, hogy miben lehetnek éppen a fiatalok. Így állt össze például utazással kapcsolatos tárgyakból a Lásd! Pénzügyi csomag vizuálja, vagy az Élvezd! Pénzügyi csomag printje a fesztiválokra és a nyárra reflektáló képekből, stb. 

A kulcsvizuálok elkészítésénél analóg kollázstechnikát alkalmaztunk, hogy minél sokszínűbben és élethűbben tudjuk az egyes élethelyzeteket megjeleníteni a plakátokon. A kollázs elemeit először befotóztuk, majd kinyomtattuk, hogy apró darabokra vágva újra befotózzuk, hogy aztán CLP-re végül kinyomtathassuk. Minden árnyékot, csillanást, rászórt flittert a fotózáson raktuk rá a képre, egyedül a szövegek kerültek fel a vizuálokra utómunkában.

A klasszikus kampányeszközök mellett fontos szerepet kaptak kampányunkban a koncepció üzenetét életrekeltő influencerek is. Összeálltunk a 4 területhez passzoló egy-egy hiteles alkotóval, akik mögé felsorakozhattak olyan fiatalok, aki az általuk kitalált ügyet, projektet, elképzelést szerették volna megvalósítani. Ezeket aztán az Erste Bank segített valóra váltani - az adott élethelyzethez összeállított csomagokkal, eszközökkel, valamint 500 ezer Ft-os támogatással.

A 4 influencer, akikkel együttműködtünk:

  • Lásd! Pénzügyi csomag: Pamkutya
  • Élvezd! Pénzügyi csomag: B. Nagy Réka
  • Tervezd! Pénzügyi csomag: Attis
  • Alapozd! Pénzügyi csomag: Fókuszcsoport

Alkotók listája:

Megbízói oldal: Erste Bank

  • Szabó Andrea, marketing és PR igazgató
  • Varga Szilvia, marketing stratégiai vezető
  • Gerendás Zsófia, stratégiai kampánymenedzser
  • Bartus Szilvia, kreatív vezető
  • Bódiss Anna, kampány menedzser
  • Porkoláb Dávid, online marketing vezető
  • Várfi Tamás, online kampánymenedzser

Reklámügynökség: Mito

  • Statégia: Csurgó Brigi
  • Kreatív: Pőcze Balázs, Marosi Gergő, Nagy Gábor, Martin Marcell
  • Art director: Papp András
  • Grafika és motion: Kutai Adél, Flaskó Bernadett, Földvári Gabriella, Hegyi Krisztián
  • Account: Szandi Gergely, Daróczi Réka, Csala Anna
  • Social média: Hadacs Bálint, Bedi Cecília

Produkció: Mito

  • Ügynökségi producer: Kisfali Gergely
  • Fotó: Szombat Éva
  • Art director: Törőcsik Ambrus, Müller Kata

Médiaügynökség: Wavemaker

  • Karlik Annamária, senior media planner

Site tervezés: fps ecosystem agency

  • Csomor Ildi, UX designer
  • Lovas Tibor, UI designer

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk