Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. május 27.

Fenntarthatóság a művészet erejével

A május 26-28. között zajló Műtárgyak Éjszakája Fesztivának a CLP kampánya május 16-án indult, emellett szórólapokon, digitális felületeken (landing page, bannerek, social media) és az Aréna Pláza ajtómatricáján is megjelentek a kampány vizuáljai.

Kampánycél

A mikroműanyagok okozta környezeti problémákra mutat rá a Műtárgyak Éjszakája Fesztivál a VMLY&R által készített Fenntarthatóság a művészet erejével című kampánya. A rendezvénysorozat szervezőinek felkérésére a Dunából szűrt mikroműanyagok felhasználásával olyan műalkotások készültek, melyek megmutatják a szabad szemmel többnyire láthatatlan, de komoly környezeti kockázatot jelentő szennyeződést. Erre a fontos küldetésre utal A Láthatóvá tesszük a láthatatlant, az idei fesztiválplakátokon megjelenő szlogen is.

A kampány/reklám fő üzenete: Láthatóvá tesszük a láthatatlant 

Kreatívkoncepció

A mikroműanyag-szennyezés veszélyeire hívja fel a figyelmet a VMLY&R a Műtárgyak Éjszakája Fesztivál számára készült koncepciója. A Fenntarthatóság a művészet erejével című kreatív kampányban a Dunából származó mikroműanyagok felhasználásával különleges üveggömb és ékszerkollekció készült, melyeket a WWF Magyarország javára árvereznek el.

A mikroműanyagok okozta környezeti problémákra mutat rá a Műtárgyak Éjszakája Fesztivál a VMLY&R által készített Fenntarthatóság a művészet erejével című kampánya. A rendezvénysorozat szervezőinek felkérésére a Dunából szűrt mikroműanyagok felhasználásával olyan műalkotások készültek, melyek megmutatják a szabad szemmel többnyire láthatatlan, de komoly környezeti kockázatot jelentő szennyeződést. Erre a fontos küldetésre utal A Láthatóvá tesszük a láthatatlant, az idei fesztiválplakátokon megjelenő szlogen is.

„Kíváncsiak voltunk, hogy hogyan tudunk rávilágítani egy aktuális környezetvédelmi problémára a művészet erejével, egy műtárgyon keresztül. Amikor elkezdtünk a mikroműanyag-szennyezettségről beszélni, akkor egyből az üvegre gondoltunk, mint médium, hiszen az üveg számtalan funkcióinak egyike a nagyítás képessége. Sok üvegművésszel dolgoztunk már, de Kohut-Görömbei Luca korábbi újrahasznosítási/fenntarhatósági projektjei rámutattak, hogy ő egyből érteni fogja a feladatot és tökéletesen tudja kivitelezni. Így is lett, fél szavakból értettük egymást, elkészítette a Mikroműanyag Gömbvilágot és emellett ihletet kapott egy ékszerkollekció elkészítésére is. A Mikroműanyag Gömbvilág Kollekció így már együtt szerepel a Műtárgyak Éjszakája Fesztivál központi fenntarthatósági kiállításán és árverésen várja a liciteket” – mondta Kollmann Szilvia, a műtárgy.com ügyvezetője.

„A művészet képes arra, hogy megmutassa a láthatatlan oldalát annak is, amivel nem szívesen szembesülünk, és olyan esztétikai keretbe helyezze, amivel elgondolkodtat és gyönyörködtet egyszerre, pont ebben rejlik az ereje. Ezzel az erővel a kezünkben szerettünk volna tenni egy jó ügyért, reméljük, még sokan segítenek benne” – mondta el Csirke Dániel, a VMLY&R kreatívigazgatója.

A Wessling Hungary szakértői által gyűjtött vízmintából szűrt részecskéket Kohut-Görömbei Luca üvegművész foglalta üvegbe. A Mikroműanyag Gömbvilág Kollekció 12 cm átmérőjű üvegglóbusza felnagyítja a színes műanyag részecskéket, így láthatóvá teszi az egyik legkevésbé látványos, de a szemünk előtt zajló környezeti katasztrófát. Az üveggömb mellett hasonló technikával, mikroműanyagok felhasználásával két nyakláncból, egy fülbevalóból és egy gyűrűből álló ékszerkollekció is készült.

A kollekció műtárgyait online jótékonysági aukción árverezik el, május 16-tól lehet vételi megbízást adni. A befolyó összeggel a WWF Magyarország Élő Folyók programját támogatják majd

A kollekciót a fesztivál a fenntarthatóság és a művészet kapcsolatát körüljáró kiállításán is bemutatják a KUBIK Coworkingben. Az Ami a miénk lesz c. csoportos kiállítás célja az, hogy többféle médiumon keresztül mutassa be, hogy a 21. században hogyan értelmezhető a fenntarthatóság kérdésköre a kortárs művészet vizualitásán keresztül.

A WWF Magyarország Élő Folyók programjának célja a hazai folyók, elsősorban a Duna, a Tisza és a Dráva, valamint a folyók menti élőhelyek, ártéri erdők, mocsarak, lápok romlásának megállítása, biológiai sokféleségük megőrzése és állapotuk javítása. A WWF munkatársai a szervezet mintaterületein helyreállítják a vizesélőhelyeket és támogatják a hagyományos, környezetkímélő gazdálkodási formák terjedését.

Érdekesség, behind the scenes

A WWF Élő Folyók program jótékonysági aukcióját influencerek is népszerűsítik, mint például Döbrösi Laura, Mengyán Eszter és Szilágyi Szilvia.

Alkotók

 

Megbízói oldal:

  • Ügyvezető, műtárgy.com: Kollmann Szilvia
  • Művészeti és partnerkapcsolati vezető, műtárgy.com: Horváth Lilla

Ügynökségek és gyártók:

VMLY&R

  • Group Executive Creative Director: Csirke Dániel
  • Creative Group Head: Minda Endre
  • Head of Art: Bánkövy Kata
  • Head of Design: Kohut András
  • Motion Designer: Szabó Zsolt
  • Digital Designer: Zámbó Gergő
  • Webdeveloper: Rózsavölgyi Attila
  • Senior Account Manager: Makai Borbála
  • Head of Production: Brill Fanni
  • Fotós: Sárosi Zoltán
  • Chief Business Development, Technology and Content Officer: Heiszki László
  • Director of Content and Press: Balogh Fruzsi

WWF Magyarország

Glasshouse Budapest

Kohut-Görömbei Luca üvegművész

Wessling Hungary

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk