Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. április 10.

Éves bevételükkel azonos összeget is nyerhetnek a helyi szervezetek

A KSH legfrissebb adatai alapján 2022-ben 60.878 alapítvány, illetve társas nonprofit szervezet működött Magyarországon, és ezek mindössze egynegyede nyert pályázati úton bevételt, miközben 6,8 százalékuk pénz, illetve bevételek nélkül működött. Többek között nekik nyújt finanszírozási támogatási lehetőséget a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Tesco „Ön választ, mi segítünk” közösségi pályázati programja. Az áruházlánc 2016 óta évente rendszerint két alkalommal hirdeti meg a kezdeményezést, melynek most indult, 15. fordulójában ismét 42 millió forint pénzügyi támogatást biztosít országszerte 150-200 szervezet számára.

A Tesco 2024. április 8. és május 3. között olyan helyi szervezetek, baráti közösségek, alapítvánnyal nem rendelkező bölcsődék, óvodák és iskolák, továbbá nonprofit kis- és középvállalkozások, akár társasházak és lakásszövetkezetek vagy informális csoportok jelentkezését várja, akik kezdeményezésükkel a helyi közösség életének fejlődéséhez szeretnének hozzájárulni. A program különlegessége abban rejlik, hogy az aktuális fordulóban rendelkezésre álló pénzügyi keret elosztását a Tesco a helyben élő vásárlókra bízza, ők tudják ugyanis a leginkább megítélni, hogy az előzsűrizett kezdeményezések közül melyiket tartják a támogatásra legérdemesebbnek. Szavazataik alapján 60 körzet mindegyikében az első helyezett 400 ezer, a második legtöbb voksot gyűjtő 200 ezer, míg a harmadik 100 ezer forintos támogatásban részesül. A független szakértők emellett szakmai szempontok (kidolgozottság, innovativitás, kreativitás és fenntarthatóság) alapján egy vagy akár több pályázót további különdíjra javasolnak.

„Kimutatások szerint a nonprofit szervezetek bevételeinek kétharmada származik támogatásokból, melyek 37 százaléka a magánszférából érkezik, de ezen szervezetek közel kétharmada még így is csupán 500 ezer forint alatti éves bevétellel rendelkezik. Az egy szervezetre jutó bevétel Nógrád, Zala és Békés vármegyékben a legkevesebb, míg a pályázati pénzek aránya Bács-Kiskun (5,1%), Pest (5,6%) és Fejér (6,1%) vármegyékben a legalacsonyabb, alulmúlva a 8,6 százalékos országos átlagot. Pályázati programunk célja, hogy országszerte minél több helyi közösségnek biztosítsunk anyagi hozzájárulást az ott élők számára fontos kezdeményezések megvalósításához. A pályázatonként elnyerhető összegek elsőre kevésnek tűnhetnek, de ha figyelembe vesszük, hogy évente akár 800 ezer forint támogatást is jelenthetnek – nem beszélve a különdíjjal járó extra pénzről –, sok szervezet számára akár éves bevételük többszörösét tehetik ki. Rendszeresen visszatérő pályázóink okosan használják ki a lehetőséget, így 12 olyan szervezet is van, akik az elmúlt évek során összesen 2 millió forintot meghaladó támogatást nyert tőlünk, közülük kettő mintegy 4 millió forintot. Minden helyi közösséget arra biztatunk tehát, hogy éljen a lehetőséggel minél többször, és jelentkezzen” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco magyarországi kommunikációs vezetője.

A Tesco az eddigi 14 forduló során közel 2100 helyi közösségi projekt kivitelezését támogatta összesen több mint félmilliárd forinttal. Ez idő alatt 5300-nál is több pályázat érkezett be, melyek közül az áruházlánc közel 2400-at díjazott, 22-őt különdíjjal is jutalmazva. A legtöbb támogatást a Csepel-szigeti kistérségben fogyatékosok számára szabadidős tevékenységet szervező CSEFOSZ SE, a Mosonmagyaróváron és a környező falvakban krízishelyzetben élőknek ideiglenes otthont és munkahelykeresési támogatást nyújtó Lehetőség Családoknak 2005 Alapítvány, valamint a rászorulóknak országszerte több helyen többek között ételt és tanszereket biztosító Re-Formáló Egyesület nyerte.

A most futó, aktuális fordulóban május 3-ig lehet benyújtani a jelentkezést a program weboldalán keresztül. A beérkezett pályázatokat ezúttal is az Effekteam Egyesület független szakértői bírálják el, valamint választják ki, hogy mely kezdeményezések juthatnak tovább az áruházi szavazási szakaszba. Ezt követően, 2024. július 15. és augusztus 11. között a Tesco vásárlói valamennyi áruházunkban voksaikkal dönthetnek arról, hogy melyik kezdeményezés mennyi támogatást kapjon.

A jelentkezéssel, valamint a korábbi győztes pályázatokkal kapcsolatos további információ a www.tesco.hu/kozosseg oldalon olvasható. 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk