Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. július 24.

Erste: George mindig kéznél van

Egyetlen nap alatt 88 bejelentkezés. A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az Erste rekorder ügyfele – aki egyébként is a digitálisan legaktívabbak közé tartozik – ennyiszer lépett be a George Appba mindössze 24 óra alatt. Bár ez a teljesítmény átlagon felüli, az egyáltalán nem ritka, hogy valaki naponta többször keresse fel az alkalmazást – hiszen George mindig kéznél van. A bank a három évvel ezelőtt bevezetett digitális platformjánál már induláskor a mobile-first elvet követte, és az új szolgáltatások elindításánál azóta is elsősorban az applikáció fejlesztésére koncentrál.

„Mindössze pár év alatt alapvetően megváltoztak a hazai bankolási szokások. A digitálisan aktív Erste ügyfelek háromnegyede ma már kizárólag a mobilján intézi pénzügyeit, míg a számítógépet és telefont is használókkal együtt eléri a 87 százalékot a George Appon bankolók aránya. A megváltozott fogyasztói szokásokra reagálva az Erste folyamatosan bővíti az online igényelhető termékek körét. Az ügyfelek már most is több mint 30 féle terméket vehetnek igénybe online, minden második „terméket” digitálisan ad el az Erste” – mondta el Bek-Balla László, a bank digitális csatornák és contact center vezetője.

George hamar a mindennapok részévé vált a vásárlástól a pénzváltáson át a befektetések kezeléséig. A Moneyback kedvezményprogramot például már több mint 350 ezer ügyfél aktiválta. A vásárlás értékének 10 százalékát is elérő pénzvisszatérítésnek köszönhetően ők eddig összesen több mint 420 millió forintot spóroltak meg. George-dzsal ma már pénzt váltani is olcsóbban és egyszerűbben lehet. Mióta az Erste tavaly bevezette azonnali áras devizaváltási szolgáltatását, a banknál pénzt váltók száma a duplájára, az átváltott összeg a másfélszeresére emelkedett, miközben nőtt az újonnan nyitott devizaszámlák száma is.

Az applikáció költéseket nyomon követő, monitorozó funkciójával a személyes pénzügyeket is könnyebb áttekinteni. A legnépszerűbb az „Ehavi költésed” csempe, amelyre havonta átlagosan csaknem félmillió alkalommal koppintanak, míg a „Lakhatás” és az „Élelmiszer” csempére közel 100-100 ezer alkalommal voltak kíváncsiak az ügyfelek, akik így minden korábbinál egyszerűbben tekinthetik át, mire mennyi pénzük ment el.

Míg a George App kiemelt csempéivel a napi költéseket lehet figyelemmel kísérni, addig a Portfólió Egészség a befektetésekkel rendelkező ügyfeleknek ad segítséget: megmutatja, hol és milyen eszközökkel tudják megtakarításaikat tovább optimalizálni. Ezt a funkciót ma már napi több százan használják, és amióta elindult, a korábbi háromszorosára nőtt azok aránya, akiknek a befektetése az összes kritériumnak megfelel, vagyis a portfóliójuk tökéletes egészségnek örvend.

George tehát nem „csak” egy felület, amelyen átutalni vagy új termékeket igényelni lehet, hanem tanácsokat is ad, segíti az ügyfeleket pénzügyi egészségük megőrzésében. Az Erste folyamatosan keresi azokat a lehetőségeket, amelyekkel személyre szabottabbá és szerethetőbbé tehetők a banki szolgáltatások. Hamarosan jön például a digitális befektetési tanácsadó szolgáltatás, amely személyre szabott szakértői tippeket ad a befektetésekhez – a meglévő portfólióhoz, befektetési döntésekhez, kockázatvállalási képességhez igazítva a tanácsokat.

Nem kell többet várni az új betéti- vagy hitelkártyára sem. A két hónapja elindult új szolgáltatásnak köszönhetően az Ersténél mindenki azonnal hozzájuthat a kártyájához, függetlenül attól, hogy régi vagy új ügyfél, esetleg csak társkártyát kér. Az igénylést követő egy órán belül George-ban rendelkezésre állnak a jóváhagyott kártya adatai, így például a kártyaszám, a lejárat és a háromjegyű biztonsági kód. A mobiltelefonhoz hozzárendelve (tokenizálva) pedig azonnal lehet vele fizetni a kasszáknál vagy akár online is. Ezzel a megoldással az Erste Magyarországon elsőként szerezte meg a Mastercard Digital First tanúsítványát.

Az instant kártya már a negyedik olyan szolgáltatás, amellyel George a fintech cégekkel és a nemzetközi neobankokkal is versenyre kelhet. 2022 októberében vált elérhetővé a másodpercek alatt számlán landoló, akár 450 ezer forint szabadon felhasználható hitelt jelentő Rögtön Kölcsön, amelyet gépi tudás alapján ítél oda a rendszer. A gyors és egyszerű azonnali, kiemelt árfolyamos devizaváltás lehetőségével tavaly nyár óta élhetnek a lakossági ügyfelek díjak és jutalékok nélkül, havonta akár egymillió forint összegig. Nemrég pedig egy új insurtech megoldásról adott hírt a bank, amelynek keretében a repülőjárat-késésbiztosítást igénylő ügyfelek automatizált ügyintézési és kompenzáció fizetési folyamatot élvezhetnek.

Az indulása óta eltelt mindössze három év alatt George egyszerűbbé, emberközelibbé tette a bankolást. A digitálisan aktív ügyfelek aránya a bevezetés előtti 50 százalék körüli szintről mára 70 százalék fölé emelkedett. A platform segítségével az ügyfelek számos szolgáltatáshoz egyszerűbben férnek hozzá, köztük olyanokhoz, amelyhez korábban fel kellett keresni egy bankfiókot. George májusi forgalmi adatait vizsgálva a leggyakrabban használt szolgáltatások között – az általánosakon túl, mint a kártyás vásárlások jóváhagyása, a forint átutalások vagy a számlák közötti átvezetések – olyanokat találunk, mint a kártyalimit módosítása, a kártyaadat-megjelenítés és az ügyfélszolgálat azonosított hívása applikációból, de például csaknem háromezren az okmányadataikat is a digitális platformon keresztül módosították.

George a számtalan szolgáltatás és online igényelhető termék mellett a bankra is kaput nyitott. A platformra belépve, az azonosított hívásindítással úgy lehet elérni a call centert, hogy nem kell különböző kódokat beütnünk a telefonba ahhoz, hogy a vonal másik végén már ügyfélként üdvözöljenek. Hasonló kényelmi megoldás, hogy ha felhívjuk a bankot, segítséget is kérhetünk egy-egy művelet befejezéséhez; ezt leggyakrabban a befektetéseik kezelése kapcsán veszik igénybe az ügyfelek. Ha elakadtunk, akkor a biztonságos azonosítás után közösen lehet böngészni a telefonos tanácsadóval az oldalt, aki így meg tudja mutatni nekünk, mit kell csinálni. George-ban chatelhetünk Mirával, az Erste digitális asszisztensével is, aki ma már több tucat témában tud segíteni, vagy írhatunk emailt a banknak. Amennyiben pedig mindezen szolgáltatások mellett mégis fel kell keresnünk személyesen egy bankfiókot, George hamarosan az időpontfoglalásban is segíteni tud majd.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk