Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. február 15.

Eredményes évet zárt a Gyulahús

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagjának, a Gyulahús Kft.-nek az ügyvezetője, Daka Zsolt elmondta: mozgalmas volt az elmúlt évük. „2021-ben új arculatot kapott a Gyulai márka, közel 90 termékünknek adtunk új köntöst. A dizájnfrissítés lehetőséget teremtett a csomagolástechnika korszerűsítésére is: rúdáruink esetében a vákuumos helyett védőgázos megoldást alkalmazunk, ezáltal is csökkentve a műanyag-kibocsátást. A fóliavastagságot is redukáltuk, továbbá részben újrahasznosított anyagot is használunk. Ennek eredményeképpen a szárazáruk esetében 20 százalékkal redukáltuk a csomagolóanyag-felhasználást. A jövőben a tálcás szeletelt termékeink esetében szeretnénk bevezetni a papír alapú kiszerelést. Ezek a kísérletek folyamatban vannak a csomagolóanyag-gyártókkal.”

A Gyulahús Kft. tavaly 8,3 milliárd forint árbevételt ért el, ez 9 százalékos növekedés 2020-hoz képest. Termékeik 80 százalékát belföldön, a többit külföldön értékesítették. Az exportpiacokon sikerült új vevőket találniuk, így 40 százalékos rekordbővülést, 1,6 milliárd  forintos bevételt könyvelhettek el. Partnereik között van Nagy-Britannia, Csehország, Szlovákia, Lengyelország, Németország, de a Távol-Keletre, Hong-Kongba is eljut a gyulai kolbász. Reményeik szerint az Európai Unión belül tovább növelhetik eladásaikat az elkövetkező években.

Daka Zsolt beszámolt arról is, hogy a megugró energiaárak a Gyulahús Kft.-t is érzékenyen érintik, de  mindent megtesznek annak érdekében, hogy mérsékeljék a hatását. „Épp ezért az elmúlt év végén két energetikai korszerűsítést célzó fejlesztést indítottunk el. Ezeket tavasszal már üzembe állíthatjuk, jelentősen csökkentve a termelési költségeket.”

Az ügyvezető ismertette, hol tart az a régóta tervezett, 13 milliárd forintra kalkulált nagyberuházás, amelynek során a belvárosban működő szárazáru-részleget kiköltöztetnék a Kétegyházi úti, 11 hektáros telephelyre, ahol a májasgyártó üzem is működik. Már érvényben van az a tulajdonos-önkormányzati döntés, amely szerint  a tőkebevonás érdekében eladnák a cég 49 százalékos tulajdonrészét. Mivel a Gyulahús Kft. tavaly ősszel megpályázott 5 milliárd forintot egy élelmiszer-ipari üzemek komplex fejlesztésére kiírt tenderen, a továbblépéshez ennek eredményét várja az önkormányzat. Ezt követően 90 napon megszületik a döntés a befektetőről. A beruházással a jelenlegi 8000 tonna a kapacitásuk – amelyben a szárazáru-gyártás csúcsra járatott – 4000 tonnával növekedik.

Idei első termékkampányuk a kenőmájas készítményekről szól, amelyről Gila Éva marketingmenedzser adott tájékoztatást. Mint hangsúlyozta, a Gyulahús kategóriát teremtett a kenőmájasok piacán, az első cégek egyike, amely ilyen típusú terméket hozott forgalomba a 80-as évek elején. „Ezt az elsőséget a mai napig tartjuk, a piackutatások is ezt mutatják. Ma majdnem ugyanannyit adunk el a májasféleségekből, mint a szárazkolbászokból, szalámikból: összesen kb. 2000-2000 tonnát.”

(A borítókép forrása: A Gyulahús Facebook oldala)

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk