Jócskán átformálta a keresletet az eMAG-nál a kormány júliusi 13-i bejelentése: az energiahatékonyságot célzó, segítő termékkategóriák forgalma kilőtt, más, a mindennapokhoz nem feltétlenül szükséges termékeké pedig lecsökkent.
Nem kelendő a szárítógép, a medence és a klíma a bejelentés óta
A szokásos nyári slágerterméknek számítható összeszerelhető és felfújható medencék eladásai 67 százalékkal csökkentek az eMAG-nál a bejelentés nyomán az előző héthez képest, ugyanakkor a bejelentés óta a korábbinál ötödével magasabb átlagáron veszik ezeket: felfújható medencére bruttó 44 ezer forintot, szilárd medencére 80 ezer forint körüli összeget költöttek idén nyáron a vásárlók.
Nagyjából a felére csökkent az eMAG.hu-n a szárítógépek eladása a bejelentést követően, de ugyanennyivel csökkentek váratlanul a bőröndök, utazótáskák eladásai – ami azt jelzi, hogy sokan a nyaralás költségein spórolnak valamilyen módon.
Klímastop a bejelentés után
Bár a klímaberendezések eladott darabszáma is csaknem 90 százalékkal visszaesett az új rezsicsökkentési szabályok bejelentése óta, mivel sok háztartásban épp egy modernebb, kisebb fogyasztású hűtő-fűtő klímaberendezés segíthet a rezsi csökkentésében, az eMAG az eladások visszarendeződésére számít, hiszen a bejelentés óta eltelt napokban a tíz legnépszerűbb berendezés többsége A++ energiabesorolású, és a listán nincs A-osztályúnál fejletlenebb modell.
A tűzhelyek eladásai kapcsán érdekes jelenséget tapasztalt az eMAG: itt a bejelentést követően nem csökkent, hanem mintegy negyedével nőtt a gáztűzhelyek eladása (a többi kategória kárára) – sokan nyilván azért váltanak az utóbbira, hogy az áramfogyasztásuk ne legyen magasabb az átlagnál. Az eMAG.hu-ról olyan sokan rendeltek fatüzelésű kandallót, hogy ebből ideiglenes készlethiány alakult ki – és a nyári szezonban alapvetően nincs raktáron jelentős készlet e terméktípusból.
Napelem, fogyasztásmérő és okoskonnektor, a bejelentés sztárjai
Értelemszerűen megnőtt a kereslet a bejelentést követően az energiahatékonyságot és spórolást célzó termékekre az eMAG.hu-n: a napelemek és napkollektorok termékkategória eladott darabszáma megháromszorozódott, forgalma pedig a négyszeresére emelkedett az előző héthez képest.
Sokan ennél egyszerűbb módon terveznek spórolni, amit jól jelez, hogy az eMAG hatszor annyi konnektorba dugható fogyasztásmérő aljzatot adott el, mint a megelőző napokban, de csaknem 80 százalékkal több okos konnektor, és csaknem másfélszer több elektromos elosztó talált gazdára.
Mosószer, üdítő és pelenka: egyre többen rendelnek csomagautomatába
A napi fogyasztási cikkek (FMCG) ugyanakkor tavaly nyárhoz hasonlóan idén is jól fogynak online az eMAG.hu-nál. A nagy kiszerelésű tisztító- és mosószereket, pelenkákat és tartós élelmiszereket vásárolnak a legnagyobb számban, de a top 5 legnagyobb számban rendelt termék közé az idei nyáron bekerültek a nem alkoholos italok (ásványvizek, mentes és szénsavas üdítők), kávék és állateledelek is. E kategóriák népszerűbbé válása annak köszönhető jelentős mértékben, hogy az eMAG alkalmazásból ingyen lehet eMAG easybox csomagautomatába rendelni, így jelentős cipekedéstől kímélhetik meg magukat a vásárlók fogyasztási cikkek beszerzésekor is.
Mivel csaknem két és félszeresére nőtt az easyboxok száma Magyarországon (550 helyszín) a tavalyi nyár első feléhez képest, egyre több vásárló találhat a közvetlen közelében csomagautomatát. Az easyboxba kért rendelések száma is megháromszorozódott az eMAG-nál (18 ezerhez képest közel 60 ezer rendelés) tavaly nyárhoz képest, és ugyancsak több mint háromszorosára nőtt (10-ről 32 százalékra) a csomagautomatás rendelések aránya az összes rendelésből.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk