A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Telekom az idei évben a Z generáció önkéntes tevékenységének támogatását tűzte ki célul. A Z generációs fiatalok 82%-a vallja világszerte, hogy valamilyen módon részt vesz önkéntes kezdeményezésekben, melyeknek célja megoldást találni a társadalmi és környezeti problémákra. A közösségre gyakorolt hatás mellett legfőbb motivációjuk a meglévő tudásuk fejlesztése, valamint új kompetenciák és tapasztalatok megszerzése. A Telekom felismerte, hogy a következő nemzedék számára kiemelkedően fontos a környezetvédelmi kérdésekkel és a társadalmi ügyekkel kapcsolatos fellépés – ebben kíván segítséget nyújtani a fiatal generáció önkénteseinek.
A Deutsche Telekom fejlesztésében készült #WhatWeValue egy olyan ingyenes, nemzetközi digitális platform, amelynek segítségével az elkötelezett, tenni akaró közösségek kapcsolatba léphetnek egymással, tanulhatnak más társadalmi kezdeményezések tapasztalt vezetőitől, felhívhatják a figyelmet saját önkéntes projektjeikre, és lehetőségük nyílik arra, hogy további, személyre szabott támogatást kapjanak a Deutsche Telekomtól. A platform NFT technológiát használ, így tölt meg valódi értékkel egy digitális megoldást.
„Folyamatosan lenyűgöz minket ez a tudatos és tettre kész generáció” – mondja Ulrich Klenke, a Deutsche Telekom márkavezérigazgató-helyettese. - „Az önkéntesség kulcsfontosságú példája annak, hogy a fiatalok hogyan használják a digitális megoldásokat olyan kezdeményezések sikerre vitelében, amelyek jobbá teszik életünket. Ezt az attitűdöt nevezzük mi „digitális optimizmusnak”. A #WhatWeValue-val bizonyítjuk elkötelezettségünket a Z generáció iránt, és a web3-technológiákat használva támogatjuk a számukra legfontosabb ügyeket.”
Az online közösség és a jó célokra használt NFT
A #WhatWeValue platform nyitva áll minden 18 és 30 év közötti önkéntes számára azokban az európai országokban, ahol a Telekom is jelen van. Azok a projektek, kezdeményezések, amelyek megfelelnek a szükséges kritériumoknak, egy ellenőrzést követően meg is jelennek a platformon. A márka olyan kategóriákban várja az önkéntes projekteket, mint a nemi, faji és társadalmi egyenlőség, a fogyatékkal élők támogatása, a környezetvédelem, a városrehabilitáció, a mentális egészség, a migráció vagy például az oktatás.
A feltételeknek megfelelő és a platformon elérhető projektek vezetői megkapják úgynevezett „Value” POAP NFT-jüket, amely exkluzív hozzáférést biztosít számukra a dedikált Discord csoport eseményeihez. Az egyik ilyen eseményen például Bart Staszewsk-kel, a világszerte ismert lengyel filmrendezővel és esélyegyenlőségi aktivistával beszélget majd Jacqueline Azah, egy afrikai származású, a faji megkülönböztetés ellen harcoló amerikai egyetemista. A POAP (Proof of Attendance Protocol) egy olyan típusú NFT, amelynek nincs negatív környezeti hatása, szemben más NFT-kel.
Online közösség, valóságos hatás
A #WhatWeValue online közössége lendületbe hozhatja (lájkolhatja, megoszthatja és követheti) a kezdeményezéseket, befolyásolva ezzel az adott projekt helyét a platform rangsorában. A két legtöbb támogatást kapott projekt minden hónap végén célzott, testre szabott támogatást kap a Deutsche Telekomtól a hatékonyság és a sikeresség növelése érdekében.
A platform 2022 júniusi indulását követően már közel 100 különböző projektnek ad otthont 10 különböző országból olyan kezdeményezéseket reflektorfénybe állítva, mint a menstruációs szegénység* ellen küzdő lengyel alapítvány, vagy a Magyarországon működő, egyetemistákból álló, súlyosan beteg gyermekek napjait a nyelvtanuláson, vagy kézműves foglalkozásokon keresztül szebbé tevő alapítvány; a mesterséges intelligenciát a beszéd- és hallássérült gyerekek támogatására használó cseh fejlesztőcsapat.
A Deutsche Telekom már elindította a támogatás megszervezését az első kiemelt projektek számára. Mások mellett a Budapest Bike Maffia Vitamin Kommandó kezdeményezése is a támogatott projektek közé került. A Vitamin Kommandó a szervezet legelső kezdeményezése volt 2011-ben. Azóta minden héten kedden és csütörtökön tápláló szendvicseket, vizet, télen forró teát, takarót, meleg ruhát, a járvány idején pedig tiszta maszkokat vittek ki az utcán élő embereknek biciklivel.12 hét leforgása alatt további hat projekt részesül majd az önkéntes vállalásaikat segítő támogatásban. A Telekom egy új kampány elindításával is tovább erősíti a platformot, amelynek célja, hogy Európa-szerte összehozza azokat a fiatalokat, akik elkötelezettek az önkéntesség iránt.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk