A díj idén 4 új kategóriával bővült, de továbbra is kiemelt teret ad a kisebb költségvetésből megvalósuló, mégis kiemelkedő marketingaktivitásoknak. Az elismerések átadására 2026. március 4-én, a Digital Marketing Forum díjátadó estjén, az Etele Cinemában kerül sor.
A díj küldetése: A Marketing Diamond Awards az egyik legmeghatározóbb szakmai elismerés, hiszen minden évben több mint 400 nevezés érkezik a pályázatra. Mindez jól mutatja, hogy az ügynökségi és a megbízói oldalról egyaránt nagy az igény a színvonalas marketingmegoldások elismerésére – mondja Hinora Ferenc, a díjat szervező Magyar Marketing Szövetség (MMSZ) elnöke. A marketingkommunikációs szakmában sok díj a nagy ügynökségek és a multinacionális vállalatok privilégiuma. A Marketing Diamond Awards küldetése ugyanakkor éppen az, hogy teret adjon a kisebb költségvetésből megvalósuló marketingaktivitásoknak is, és segítse a szakma valamennyi szereplőjét a minél magasabb színvonalú marketingtevékenység végzésében.
Pályázás és új kategóriák: A díj elismerő védjegyeire Magyarországon tevékenykedő ügynökségek, illetve marketingtevékenységet végző for- és nonprofit szervezetek egyaránt pályázhatnak, 2025. január 1. és 2025. december 31. között megvalósult marketingmegoldásaikkal. A pályázati rendszer három fő kategóriára épül – stratégiai marketing, kampányok, marketingmegoldások –, és ezekben idén már összesen 21 alkategóriában várják a nevezéseket. A díj most az alábbi négy új kategóriával bővült: startup és go-to-market marketing, cross-border & multi-market marketing, speciális célcsoport-marketing, valamint innovatív média- és értékesítési platformhasználat.
Fődíjak és ranglista: Továbbra is igaz, hogy érdemes több pályázattal indulni, hiszen a két fődíj – „Az Év Ügynöksége” és „Az Év Vállalata” – a legtöbb marketinggyémántot begyűjtő szervezetekhez kerül, külön elismeréssel az ügynökségi, illetve a megrendelői oldal szereplőinek. A 2024-es pályázatok alapján a Pentacom kapta „Az Év Ügynöksége” címet, míg a Billingo Technologies Zrt. lett „Az Év Vállalata”; az „Az Év Marketing Nagykövete” különdíjat pedig a Marketing Consulting Kft. érdemelte ki. A sikeres pályázók a gyémánt védjegyek mellett automatikusan felkerülnek a Diamond Listre, amelyen a szervező azokat az ügynökségeket és marketingaktív vállalkozásokat összesíti, amelyek az elmúlt három évben a legtöbb eredményes pályázattal rendelkeznek. A Diamond List jelenlegi állása itt érhető el.
Hiteles zsűrizési folyamat: A Marketing Diamond Awards a zsűrizési módszertanában is egyedülálló. A benyújtott pályázatokat több mint hatvan főből álló szakmai zsűri értékeli, amely az ügynökségi valamint a megbízói oldal legelismertebb marketing- és kommunikációs döntéshozóiból áll. A bírálati szabályok alapján az ügynökségi zsűritagok a megbízói oldalról benyújtott pályázatokat, míg a megbízói oldalt képviselő zsűritagok az ügynökségek pályamunkáit értékelik. Az előre rögzített értékelési kritériumoknak köszönhetően a pályázatok nem egymással versenyeznek: a zsűri a szempontok mentén értékel, ami garanciát jelent a transzparens, hiteles bírálati folyamatra.
Határidők és kedvezményes pályázati lehetőségek: A pályázatok benyújtására egészen 2026. január 31-ig van lehetőség, ugyanakkor érdemes mielőbb nevezni, mert november 30-ig tart a kedvezményes early bird előnevezési időszak. A díj korábbi éveinek pályázói, illetve a Magyar Marketing Szövetség tagjai ezen felül külön loyal kedvezményben is részesülnek. További részletek és a pályázási felület a díj hivatalos oldalán érhető el.
Exkluzív díjátadó: Az idei elismerések átadására a Digital Marketing Forum Díjátadó Estjén kerül sor 2026. március 4-én, az Etele Cinemában. Az év digitális marketing eseményén több mint 100 elismert szakértő bevonásával bemutatásra kerülnek az online marketing legjobb gyakorlatai, AI-alapú technológiai innovációk, továbbá sikeres digitális- és AI-transzformációk. A rendezvény programját novemberben jelenti majd be a Magyar Marketing Szövetség.
A pályázatok folyamatosan növekvő száma és a díj iránti fokozott érdeklődés igazolja az olyan platformok iránti igényt, ahol a szervezetek szakmai teljesítményét méltó módon elismerik. Örömmel látjuk, hogy a Marketing Diamond Awards nemcsak elismerést ad, hanem széles körben láthatóvá is teszi azokat a magas színvonalú, sokszor kisebb büdzséből megvalósult, mégis eredményes marketing-megoldásokat, amelyek kézzel fogható módon támogatják a cégek üzleti fejlődését – emeli ki Hinora Ferenc, az MMSZ elnöke.
Magyar Marketing Szövetség
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk