Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. június 13.

Elhunyt Dr. Hoffmann Istvánné

Szomorúan osztjuk meg a hírt, hogy Dr. Hoffmann Istvánné MMSZ Életműdíjas tiszteletbeli tag, a Magyar Marketing Szövetség eseményeinek rendszeres előadója május 28-án, 93 éves korában elhunyt.

Minden tudományterületnek megvannak azok az emblematikus személyeségei, akik tevékenységükkel generációknak az adott szakterülethez való viszonyát megalapozták és formálták. A magyar marketing történetének az egyik ilyen meghatározó személyisége volt Dr. Hoffmann Istvánné. A megemlékezés számos aspektusból történhetne. Felidézhetjük a kiváló kutatót, és szakírót, aki a Ford tanári ösztöndíj segítségével komoly kutatásokat folytatott a marketing, a fogyasztói magatartás és fogyasztásszociológia területén, és ezek szolgáltak alapjául az 1977-ben megjelent, „A Magyar háztartások gazdálkodási modellje” című nemcsak itthon, de nemzetközi viszonylatban is nagy elismerést kivívó könyvének. De említhetnénk a generációk marketing „alapkönyvének” számító társszerzővel írt Marketing, majd ezt egyedüli szerzőként továbbfejlesztett Modern Marketing című művét. Saját jelentős szakirodalmi munkássága mellett fontosnak tartotta a nemzetközi szakirodalom hazai elterjesztését, Kotler magyarul megjelent műveinek szerkesztőjeként segítette a színvonalas és tartalmas szakkönyv megjelenését. Úttörője volt a sportmarketing diszciplína kialakításának, amely mára igen komoly marketing résztudománnyá fejlődött. Kutatásai módszertanilag megalapozottak, úgy a gyakorlat, mind az elmélet számára hasznosak és útmutatók voltak.

Amikor Dr. Hoffmann Istvánné marketing pályafutását kezdte a marketing gyakorlatban történő alkalmazásának feltételei a magyar gazdasági viszonyok között kevéssé voltak adottak, ideológiailag legjobb esetben is a megtűrt kategóriába tartozott. Munkásságával nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a marketing oktatásában és elméleti felkészültségünkben felzárkózzunk a nálunknál fejlettebb, és piacgazdasággal rendelkező országokhoz.

A kiváló tudós és szakíró kiváló tanár is volt, hallgatói tisztelték felnéztek rá. Pedig szigorú volt, és ahogy saját magától, úgy a hallgatóitól is követelt. Szigorú volt, de korrekt, igényes, de segítő: Hallgatói felnéztek rá, rang volt a „Hoffmanné” hallgatójának lenni.

Számos díjjal ismerték el tevékenységét és tudását, melyek közül a Magyar Marketin Szövetség 2016-ban számára adományozott Életműdíjat emelnénk ki.

Egy kutató, egyetemi oktató eredményeit előbb utóbb meghaladja az idő, az általa közvetített tudás relevanciája megkopik, új ismeretek válnak relevánssá. De amit szakmaszeretetből, szakma iránti alázatból, igényességből és emberi kvalitásból tanulhattunk Tőle, az időtálló!

Dr. Hoffmann Istvánné hamvait 2022. június 16-án, csütörtökön kora délután fogják vízre bocsájtani a Halászbástya nevű hajó fedélzetéről, amelyen csak a család tartózkodik majd.

A család lehetővé teszi azok számára, akik szeretnének tőle elbúcsúzni, hogy leróják a tiszteletüket. Azt javasolják, hogy az egybegyűltek várakozzanak a Közgáz előtti rakparton a hajó megérkezésére, amely 13:45 és 14 óra között várható. Aki úgy gondolja, vigyen egy-egy szál virágot, amelyet a vízbe szórva élhet a búcsú gesztusával. Fontos, hogy a Dunába csak kötözőanyagtól mentes vágott virágot szabad dobni.

(Írta: Dr. Totth Gedeon)

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk