A Yettel és a Debreceni Egyetem új, a Nemzeti Alaptantervben megfogalmazott innovatív törekvéseket is támogató komplex programja az általános- és középiskolai tanárok digitális tartalomtervezési ismereteinek és a tervezési ismeretek gyakorlati alkalmazásának fejlesztését tűzte ki célul egy olyan kétlépcsős rendszerben, amelyben a Debreceni Egyetem kétszemeszteres felsőfokú szakképzésének előszobáját a Yettel Hipersuli oktatási helyszínein elvégezhető kurzus jelenti.
A 2×30 órás, mentorálással támogatott, a Debreceni Egyetem docense, Csernoch Mária által összeállított akkreditált pedagógus továbbképzés célja az, hogy a digitális kompetenciák fejlesztésével és a digitális eszközökkel történő oktatásra való felkészítéssel a tanárok biztos alapokkal rendelkezve jelentkezhessenek az egyetem képzésére. A kurzusra a Yettel HiperSuli programjában résztvevő tanárok mellett más iskolák pedagógusai is jelentkezhettek.
Az együttműködési megállapodás aláírása alkalmából a felek a legjobb gyakorlatokat bemutató szakmai napot szerveztek a berettyóújfalui Diószegi Kis István Református Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolában, ahol az érdeklődők – többek között – olyan újfajta oktatási módszertanokkal ismerkedhettek meg, mint a digitális helyesírás és a digitális regényfeldolgozás, de a kémiai vegyjelekkel történő Excel programozásba is bepillantást nyerhettek.
„Új fejezet kezdődött digitális oktatási programunk, a HiperSuli életében, eddig ugyanis főként alsó és felső tagozatos tanárok szemléletformálására, oktatásmódszertani megújulására fókuszáltunk. A Debreceni Egyetemmel való együttműködésünk megadja annak a lehetőségét, hogy közvetlenül hozzájáruljunk a jövő pedagógus utánpótlásához, újabb szintet lépve a fiatalok digitális képzettségének elősegítésében – mondta Dávid Zoltán, a Yettel stratégiai vezérigazgató-helyettese a megállapodás aláírását követően.
„A Debreceni Egyetem számára megtisztelő, hogy képzési kínálatának gyarapításában a jövőben Magyarország egyik legnagyobb telekommunikációs cégével működhet együtt. A közös munka során a nem informatikus képzettségű és végzettségű pedagógusok olyan korszerű ismereteket sajátíthatnak el, amelyekkel saját tantárgyuk oktatási módszertanát tudják megújítani, mindezt az egyetem akkreditált szakirányú továbbképzésének keretében – tájékoztatott Csatár Péter, a DE Bölcsészettudományi Kar stratégiai és gazdasági dékánhelyettese.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk