A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Rossmann Magyarország idén is a Procter&Gamble-lel közösen segíti a Vöröskereszt #lánybólnővé programját. Hazánkban is jelentősek a menstruációs szegénység okozta problémák, sok esetben az iskolás korú lányok nem engedhetik meg maguknak a megfelelő, egyben alapvető intimhigiénés termékek megvásárlását, ez pedig gyakran azt eredményezi, hogy a tanórákon sem tudnak részt venni.
„Nagyon fontos program a Magyar Vöröskereszt #lánybólnővé programja, hiszen nem csak a testet, hanem a lelket is érintő változásról van szó egy lány életében. Úgy gondolom, fontos, hogy drogéria-hálózatként kiálljunk ilyen fontos ügyek mellett, épp ezért nagy öröm számunkra, hogy a Procter & Gamble-lel és a Magyar Vöröskereszttel közösen tehetünk a menstruációs szegénység enyhítéséért” – mondta el Horváth-Tokaji Hajnalka, a Rossmann Magyarország Senior Kategória menedzsere.
A Magyar Vöröskereszt #lánybólnővé programjának fókuszában a felvilágosítás, valamint a higiénia áll. Az alapvető intimhigiénés termékek megteremtése mellett fontos cél az edukáció, ezzel együtt az iskolai hiányzások csökkentése leginkább a hátrányos helyzetű térségekben.
“Az oktatási intézmények együttműködése is példaértékű a programban, a Magyar Vöröskereszt célja az, hogy folytassa a munkáját azokon a hátrányos területeken, ahol erre szükség van. A megfelelő és biztonságos eszköz adományozásával nemcsak a testi komfort érzet lesz megfelelő, hanem a fiatal lányok önbizalma, lelki egészsége is. A felvilágosítás szakemberek segítségével történik, a hiányzó ismeretek átadása is fontos része a munkánknak” - mondta el Váradi Mariann, a Magyar Vöröskereszt Véradásszervezésért és Egészségfejlesztésért felelős szakmai vezetője.
2021-től már 500 iskolában vált elérhetővé a #RedCrossBox, amelyek a programban részt vevő iskolákban kerülnek kihelyezésre. Ezekből a piros ládákból az iskolák bármely tanulója kérhet intimbetétet, melyhez igény esetén egy olyan kiadványt is kaphat, amely rengeteg hasznos információval szolgál a menstruáció kapcsán.
“Büszkék vagyunk arra, hogy folytathatjuk küldetésünket, annak érdekében, hogy minél több lányt tartsunk az iskolákban, támogassuk őket a szükséges intimhigiéniai termékekkel, valamint felhívjuk a figyelmet a menstruációs szegénység fontos problémájára. Az Always márka több mint 30 éve elkötelezett a lányok önbizalmának építése mellett, amit szeretnénk folytatni. Értékes partnereink, így a Magyar Vöröskereszt és a Rossmann segítségével fogyasztóink támogathatják az Always#EndPeriodPoverty (Menstruációs szegénység felszámolása) programot. Együtt segíthetünk a menstruációs szegénység magyarországi hatásainak felszámolásában, és megakadályozhatjuk, hogy a lányok az intimhigiéniai termékekhez való hozzáférés hiánya miatt abbahagyják tanulmányaikat” – zárta gondolatát Marta Rzepecka az Always közép-európai márka managere.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk