Minden évben készít a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az OTP Bank egy reprezentatív kutatást, amiben a 16 és 30 év közötti fiatalok pénzügyi szokásait, teveit, attitűdjeit vizsgálja. A megkérdezett fiatalok többsége, 62 százalék dolgozik tanulás mellett, 28 százalékuk eseti jelleggel, 17 százalékuk részmunkaidőben vállal munkát, míg 12 százalék rendszeresen végez alkalmi munkát. A kutatás résztvevői közül a többség, a megkérdezettek 54 százaléka gyűjt valamire. A válaszadók 40 százaléka nyilatkozta azt, hogy lakás vásárlásra, felújításra, bútorokra takarít meg. Szintén előkelő helyen végzett a műszaki cikkek és a szórakoztató elektronika kategóriája, de általános tartalékra is gyakran tesznek félre, ahogyan az autó, az utazás és a fesztiválozás is megjelenik a megtakarítási célok között.
„Az OTP Banknál egy évvel ezelőtt vezettük be a Persely szolgáltatást, ami az internet- és mobilbankunkban érhető el. A funkció lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy digitálisan megtakarítsanak különböző célokra, amiket kategorizálni is tudnak. A szolgáltatás nagyon népszerű és már több mint kétszázhúszezer Perselyt nyitottak ügyfeleink. Ezekből az adatokból sokat meg lehet tudni a fiatalok megtakarítási szokásairól is. Jó látni, hogy a 14-24 éves fiatal korosztályban nagy hangsúlyt kap a tanulási célú megtakarítás. Diákként én is azért mentem el dolgozni, hogy hozzá tudjak járulni külföldi tanulmányaimhoz" – mondta Máriás Endre, az OTP Bank bankkapcsolati területének vezetője.
Az OTP Bank tapasztalatai azt mutatják, hogy egyre fiatalabb korban nyitják meg a magyar gyerekek számára az első bankszámlát, mert egyre több olyan élethelyzet van, amiben jól jön a számla és a kártya megléte. Ilyen lehet a diákmunka, a fesztiválokon való fizetés, vagy a kártyás és online vásárlás igénye.
„A fiatalok pénzügyi attitűdjei sokat változtak egy év alatt. Megerősödött a megtakarítási szándék és a biztonságra való törekvés, ügyintézést tekintve a digitális megoldásokat preferálják továbbra is. Már egy éves időtávban is érzékelhetően nőtt a - főleg okoseszközökhöz köthető – digitális fizetési megoldások használata. A pénzügyi ajánlatokról is szívesen tájékozódnak az összehasonlító oldalakon és a megkérdezettek többsége úgy gondolja, ha beosztással is, de kijön a jövedelméből” – tette hozzá Máriás Endre, az OTP Bank bankkapcsolati területének vezetője.
Az OTP Bank megfelelően tudja támogatni a fiatalokat abban, hogy elérjék a kitűzött céljaikat. Az OTP Junior számlacsomag esetében a havi számlavezetés díjmentes, illetve még a bankkártyának sincs éves kártyadíja. Mindezt egészen 24 éves korig biztosítja fiatal ügyfelei számára a hitelintézet. Az OTP Mobilbank szolgáltatásainak segítségével pedig nem csak könnyen spórolhatnak, de egyszerűen követhetik kiadásaikat is kategóriákra bontva, sőt a Számlabontó funkció segítségével könnyen megoszthatják egymás között például egy-egy közös utazás vagy szórakozás költségeit
Ha többet szeretne megtudni arról, hogyan takarítanak meg a fiatalok, miként gondolkoznak a pénzügyekről, hogyan viszonyulnak a diákmunkához és milyen tippek segíthetik őket a tudatos utazásban és szórakozásban, hallgassa meg az OTP Bank podcast adását.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk