Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. április 28.

Egyre többen fizetnek okoseszközökkel

Hónapról hónapra egyre nagyobb forgalmat bonyolítanak az okoseszközökkel, például okostelefonnal vagy okosórával fizető lakossági ügyfelek – közölte a K&H, amely az Apple Pay, a Google Pay és a Garmin Pay fizetési megoldásokhoz köthető forgalom alakulását ismertette.

Bár a készpénzállomány a jegybank adatai szerint 2022. március végén újabb rekordot ért el és meghaladta a 8 ezer milliárd forintot, a kártyás vásárlások száma és értéke is csúcsot döntött 2021 utolsó negyedévében. Azaz egyre többen fizetnek elektronikusan is – kártyával vagy valamilyen okoseszközzel -, amely segíthet a készpénzhasználat visszaszorításában. Az elektronikus fizetések népszerűségének a növekedéséhez járul hozzá az is, hogy 2021 óta az online pénztárgéppel rendelkező kereskedőknek kötelező biztosítani az elektronikus fizetés lehetőségét. A különböző elektronikus, okoseszközös fizetési lehetőségek száma pedig egyre nő.

Jönnek az okosórák és okoskarkötők

„Mára már nem csak a bankkártyára nincs szükség a fizetéshez, de már a mobiltelefonokra sem. Az okosórák és okoskarkötők is el tudják látni ezt a feladatot. A digitális fejlesztések, innovációk célja, hogy kényelmesebbé és egyszerűbbé tegyék a mindennapi bankolást, és fokozzák az ügyfélélményt, a maximális biztonság garantálása mellett. A következő időszakban ezért az okoseszközös fizetések kiszámítható felfutására számítunk. Az eszközöket tekintve az ugrás a bankkártyákról a mobiltelefonokra volt a legkönnyebb, a fizetésre alkalmas okosórákkal való ellátottság még nem elég magas a magyar piacon, de folyamatosan emelkedik” – mondta az elektronikus fizetési trendekről szóló, PayTechShow szakmai konferencián Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

A K&H az éllovasok közé tartozik a mindennapi bankolást megkönnyítő digitális megoldások terén. A banknál 2019 óta elérhető az Apple Pay-fizetés, és a K&H az első hazai pénzintézetként vezette be a Google Payt. Tavaly ősszel – a magyar piacon elsőként – a Garmin Pay okosórás fizetést, míg idén áprilistól a Xiaomi Pay-fizetést tette elérhetővé, szintén elsőként a hazai bankok közül.

Nő a tranzakciószám és a forgalom

„Azt látjuk, hogy az ügyfelek egyre nyitottabbak az okoseszközös fizetések iránt. A tranzakciószámok és a forgalom is folyamatosan növekszik, hiszen kényelmes és biztonságos fizetési megoldásról van szó” – tette hozzá Németh Balázs.

Idén márciusban az okoseszközös fizetések esetében az egy vásárlásra jutó átlag összeg 6-7 ezer forint körül alakult. Közel 1,4 millió Apple Pay-tranzakcióra mintegy 10 milliárd forintos forgalom jutott. A 2021-es év azonos időszakához képest a tranzakciók 55 százalékkal, a forgalom pedig 60 százalékkal nőtt az Apple Pay esetében. A Google Pay-re márciusban mintegy 800 ezer vásárlásra közel 5 milliárd forint jutott. Előbbi a tavaly áprilisi bevezetés óta eltelt időszak havi átlagát 80 százalékkal haladja meg, a forgalom 90 százalékos pluszba került. A Garmin Pay okosórás megoldásával 2021 szeptembere óta havi átlagban 6 ezer tranzakcióra összesen 38 millió forintos költés esett, ehhez képest most márciusban 12 ezer fizetéshez 75 millió forintos költés társult.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk