A magyar cégek 20 százaléka már aktívan alkalmaz mesterséges intelligencia eszközöket, 18 százalékuk pedig két éven belül tervezi bevezetni az MI alapú megoldásokat. A technológia népszerűsége ellenére a hazai megkérdezettek közel harmada (29%) még nem foglalkozik aktívan a kérdéssel a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az EY felmérése szerint.
„A mesterséges intelligencia alkalmazása óriási potenciált jelent a hazai cégek számára. Azok a vállalatok, akik még nem dolgozták ki az MI-stratégiájuk és nem kezdtek bele a megvalósításába, nagyon gyorsan hatalmas lemaradásba kerülhetnek és behozhatatlan versenyhátrányra tesznek szert” – hangsúlyozta Farkas Ádám, az EY felelős üzleti működéssel kapcsolatos szolgáltatásait vezető partnere. A szakember hozzátette, hogy a bevezetést elkapkodni ennek ellenére sem érdemes, hiszen a megbízható alkalmazás érdekében fontos figyelembe venni az etikai szempontokat, különösen a magánélet védelmét, az adatbiztonságot és a diszkrimináció megelőzését. A fejlesztéseknek ráadásul meg kell felelniük az etikai irányelveknek és a folyamatosan változó jogszabályoknak is.
Az EY kutatása arra is kitért, hogy a megkérdezettek többsége már nekilátott vagy tervezi, hogy ellenőrzi bevezetés előtt a kiválasztott MI-megoldásokat (68%), bevonja a felsővezetőket a folyamatba (66%), útmutatót dolgoz ki az alkalmazottak számára (65%), és felhasználási szabályokat vezet be (65%) az adatvédelmi kockázatok enyhítésére. Az etikus használat irányelveinek meghatározása is elkészült vagy egyeztetés alatt van már a válaszadók közel kétharmadánál (63%).
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk