Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. december 14.

Egyre népszerűbbek a digitális fizetési módok

Azok közül, akik a bankkártyás vagy okoseszközzel történő fizetést részesítik előnyben, a legtöbben (48 százalék), azzal indokolták a döntésüket, hogy nem tartanak vagy nem szeretnének készpénzt tartani maguknál. 23 százalékuk szerint így jobban nyomon tudják követni a kiadásaikat, 14 százalékuk pedig úgy vélekedik, ez biztonságosabb vásárlási forma – írja a Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az OTP Mobil friss felmérése.

A kutatás arra is rávilágít, hogy a lakosság közel kétharmada (62 százalék) szerint a bankkártyás fizetés a legegyszerűbb helyszíni fizetési mód, amelynek a további térnyerését vetíti előre az is, hogy a készpénzes fizetést preferálók 28 százaléka tervezi, hogy a jövőben változtat a fizetési szokásain – a kártyás fizetés javára. Erre a legfőbb motivációjuk, hogy úgy gondolják, könnyebb bankkártyával vagy okoskészülékkel fizetni.

A kereskedők és a szolgáltatók számára így még inkább felértékelődhet, hogy gyorsabban és rugalmasabban tudjanak a változó vásárlói igényekre reagálni a megfelelő fizetési megoldásokkal. Ezt támogatja az OTP Mobil legújabb fejlesztése is, hiszen a SimpleBusiness érintéses funkciója segítségével már fizikai terminál telepítése nélkül is elérhető a kártyaelfogadás a kereskedők és szolgáltatók számára.

„Napi szinten vizsgáljuk a felhasználók igényeinek változását a kereskedőink visszajelzéseire pedig kiemelt figyelmet fordítunk. A SimpleBusiness SoftPOS funkciójának nagy előnye, hogy bankfüggetlen és lehetővé teszi a PIN-kód kezelését, így például a 15 ezer forintot meghaladó tranzakciók kifizetése is megoldott a használatával. A vásárlók tehát kényelmesebben, összeghatártól függetlenül tudnak rajta keresztül fizetni” – mondta Dr. Al-Absi Gáber Seif, az OTP Mobil ügyvezető-helyettese.

„Örülünk, hogy az OTP Mobillal együttműködve segíthetünk abban, hogy a kereskedők szinte bárhol, bármikor fogadhassanak kártyás fizetéseket. Mindössze egy mobiltelefont és aktív internetkapcsolatot használva biztonságos, kényelmes fizetési módot kínálhatnak vásárlóiknak, maguk pedig eszköz- és költségigényeiket csökkenthetik. A legfrissebb felmérésünk  alapján is azt látjuk, hogy a magyar vásárlók nyitottak erre a technológiára: a válaszadók több mint fele hajlandó lenne úgy fizetni okostelefonjával, hogy a kereskedő mobiltelefonja működik fizetési terminálként” – tette hozzá Kiss Ede, a Visa Magyarországért felelős területi vezetője.

A megkérdezettek több mint fele, 54 százaléka szerint a fizetési megoldások digitalizációja természetes folyamat és sokuk szerint a fejlesztések sokkal egyszerűbbé teszik a vásárlást. Ezért nem meglepő, hogy egy olyan, viszonylag új megoldást is, amilyen a SoftPOS funkció, a válaszadók 47 százaléka pozitívan fogad. 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk