Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. március 21.

Egyre nagyobb ciki a bliccelés

A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a BKK legfrissebb, ezer fő megkérdezésével készített reprezentatív felmérésében a Budapesten és az agglomerációban élők, illetve a rendszeresen közösségi közlekedést használók osztották meg a szolgáltatással kapcsolatos tapasztalataikat. A kutatás a közlekedési szokások és az ügyfelek elégedettségi szintje mellett arra is kitért, hogy hogyan aránylik az önbevallásos bliccelések aránya a felszállások számához.

Az utasok 9 százaléka trükközik

A közösségi közlekedők 91 százaléka saját bevallása szerint érvényes jeggyel vagy bérlettel utazik a BKK járatain, és tízből heten úgy gondolják, hogy a közösségi közlekedés ára arányban áll a szolgáltatás minőségével. A szabályosan utazók aránya (91%) minimális javulást mutat a társaság korábbi felméréséhez képest.

Érvényes jegy vagy bérlet nélkül saját bevallása szerint a közösségi közlekedők 9 százaléka utazik, közülük a legtöbb alkalommal a legfiatalabbak (18-29 évesek), és a 40-49 évesek bliccelnek.

Pár kattintás a stresszmentes utazásért

A bliccelők 87 százaléka szerint a bliccelés hátterében leginkább a jegyvásárlási lehetőség hiánya, valamint a sietség (67%) és az időhiány (67%) áll. A BKK BudapestGO alkalmazása minderre egyszerű és gyors megoldást kínál, hiszen az applikációban pár kattintással bármikor bárhonnan megvásárolható számos jegy- és bérletfajta. Az alkalmazást egyébként egyre többen használják, rangos elismerésben részesült, népszerűségét az is mutatja, hogy a BKK eseti jegyértékesítésében már közel 40 százalék a digitális jegyekből származó bevétel aránya.

Bár az utasok döntő többsége becsületesen, a szabályoknak megfelelően veszi igénybe a közösségi közlekedési szolgáltatásokat, ennek ellenére még mindig vannak olyanok, akik nemcsak bliccelnek, hanem a pótdíjat sem fizetik ki időben. Ezért a BKK többször felhívja a figyelmet arra, hogy a ki nem fizetett pótdíj nem évül el, a pótdíjtartozás akár milliókra is rúghat néhány év alatt.

Ügyfélbarát és hatékony ügyintézéssel segít a BKK

A BKK több szolgáltatást is bevezetett az utóbbi években, amellyel hatékonyabbá teszi, adott esetben gyorsítja a pótdíjazással járó ügyintézést. A társaság többek között

  • lehetőséget biztosít arra, hogy a bliccelésen ért utas az ellenőrnél bankkártyával fizesse ki a helyszíni – mérsékelt – pótdíjat,
  • a pótdíjazás napján történő bérletvásárlás esetén kedvezményes pótdíj megfizetését is lehetővé teszi (2 munkanapig),
  • bevezette a pótdíjfizetés lehetőségét elektronikus felületen is,
  • a pótdíjazáshoz szükséges adatokat elektronikusan olvassa ki a személyazonosító igazolványokból,
  • e-mail-értesítést küld a pótdíjtartozásról, ezzel felhívja a figyelmet a befizetési határidőre, hogy a bliccelő elkerülhesse a pótdíj emelkedését,
  • a pótdíjazott utasoknak kedvezményt biztosít a pótdíj összegéből (A pótdíjfizetés lehetőségei, feltételei (bkk.hu))

A pótdíjazásról és a pótdíjkedvezményről bővebben a BKK oldalán lehet olvasni.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk