Az LG egy olyan fenntartható világot képzel el, ahol — a márka Life’s Good szlogenjével összhangban – a bolygó és annak minden lakója jó életet élhet, ezért a vállalat a zöldebb környezet érdekében továbbra is elkötelezett a környezetbarát megoldások és ötletek, valamint olyan felhasználóközpontú termékek és szolgáltatások fejlesztése mellett, amelyek mindenki számára kényelmes, értékes és újszerű élményekhez adnak hozzáférést.
A verseny mindemellett jelentős lépést jelent az LG fenntarthatósági útján, és hozzájárul a vállalat Life’s Good üzenetének globális terjesztéséhez. A vállalat saját fenntarthatósági gyakorlatainak megvalósításán túl most arra kéri a hasonlóan gondolkodó embereket és csoportokat, hogy álljanak elő egyedi ötleteikkel és segítsenek egy jobb életet megvalósítani mindenki számára, vagyis élettel megtölteni a Better Life for All szlogent.
A megmérettetésre olyan eredeti és piacképes megoldásokat várnak a pályázóktól, amelyek vagy az Innováció a bolygóért témakörbe tartozva a környezet egészségét szolgáló megoldásokat vonultatnak fel, vagy pedig az Innováció az emberekért témakört megcélozva a biztonság, a használhatóság és a hozzáférhetőség előtérbe helyezésével a mindennapi életet gazdagító ötletekre fókuszálnak. Az LG a nyílt együttműködés filozófiájához hűen nagy várakozásokkal tekint a kezdő innovátorokkal történő szoros együttműködés elé. A pályázatokat az LIFE’S GOOD AWARD weboldalán lehet benyújtani, ahol az aspiránsok a verseny részleteit és a nevezési feltételeket is megtalálják.
„A LIFE’S GOOD AWARD az innovációról szóló filozófiánkat és azt a meggyőződésünket testesíti meg, hogy a jobb jövő felé vezető út csak akkor alkotható meg, ha mindannyian összefogunk” — mondta William Cho, az LG Electronics vezérigazgatója. „Várjuk a jobb társadalom és az egészségesebb környezet megteremtését szolgáló innovatív ötleteket, amelyek megvalósításához a támogatásunkat és bátorításunkat nyújthatjuk.”
A díj bírálóbizottságában (Life’s Good Committee) a környezetvédelem és a szociális szféra széles skálájáról érkező, elismert szakértők segítik majd az LG vezetőit. A zsűri tagjai között van például Alex Edmans, a London Business School professzora, aki 2020-ban elnyerte a Financial Times által a legjobb üzleti könyvnek odaítélt elismerést és az üzleti lap fenntartható pénzügyi oktatást elismerő kiválósági díját, Christopher Marquis, a Cambridge Judge Business School professzora és a 2021-es Axiom Business Book Awards aranyérmese az üzleti etika kategóriában, valamint Hyun S. Shin, a Hanyang Business School professzora és a Hanyang University Collective Impact Center igazgatója.
„Minden tudós arra törekszik, hogy a való világ problémáinak enyhítésére használja a tudást, az LG pedig erőteljes platformot biztosított számunkra ehhez” — mondta Marquis. „A verseny az LG erőforrásait kihasználva gyűjti össze a kezdő innovátorokat, vállalkozókat, tudósokat és üzleti szakembereket, és meggyőző példája annak, hogy egy vállalat hogyan tud valódi hatást gyakorolni az életek jobbá tételére.”
Az LG összefogott a vállalkozások társadalmi hatásának mérésében és tanúsításában jártas B Lab Korea non-profit szervezettel azért, hogy a versenyre benyújtott összes pályázat értékelése a megfelelő hatásmérések alapján történjen.
A pályaműveket az első szűrés során alaposan értékelik, a legmagasabb pontszámot elért pályázatok pedig egy második szűrésen is átesnek, amelyet egy, az LG kiválasztott vezetőiből és vezető tudományos intézmények elismert tudósaiból álló bírálóbizottság végez majd. A döntőbe jutott három pályázót a 2023-as CES-en jelentik be, majd januárban egy utolsó prezentáción mutatkoznak be zsűri előtt. A nagydíjat érdemlő első helyezett 700 000 dollár pénzjutalomban részesül, a második (ezüst) 200 000, a harmadik helyezett pedig 100 000 dollárt kap.
A lehetőség iránt érdeklődő innovátorok az LIFE’S GOOD AWARD weboldalán találnak további részleteket.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk