Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. június 24.

Egy éve hódít Budapesten a Pay&GO

Megállíthatatlanul nő a digitális fizetési megoldásokat használók száma a fővárosi közösségi közlekedésben. A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a BKK által tavaly tesztjelleggel bevezetett Budapest Pay&GO idén júniusban ünnepli az első születésnapját, ebből az alkalomból a társaság összegyűjtötte a szolgáltatással kapcsolatos mérföldköveket.

A Pay&GO-t tavaly júniusban először a 100E Repülőtéri Expressz járatokon, majd novemberben az M1-es metró vonalán tesztjelleggel vezették be. A digitális szolgáltatás lényege, hogy a fizetési tranzakcióval együtt az érvényesítés is egyből megtörténik. A folyamat során nem keletkezik papíralapú jegy vagy visszaigazolás, az ügyfelek bankkártyája alkalmassá válik ugyanakkor arra, hogy egy esetleges ellenőrzés esetén igazolja az utazási jogosultságot.

Minden második Pay&GO-s vásárlás okoseszközzel történik

A szolgáltatás indulása óta összesen már több mint 1 millió jegyvásárlás történt a rendszeren keresztül. A BKK adatai szerint a Repülőtéri Expressz járatokon már a jegyek közel 35 százalékát a rendszeren keresztül vásárolják, míg az M1-es metró vonalán közlekedők 25-30 százaléka fizet Pay&GO-val. A népszerű Földalatti vonalán egyébként leggyakrabban a Hősök tere, a Széchenyi fürdő, illetve a Deák Ferenc tér és az Opera állomásokon használják a szolgáltatást.

A rendszert használók 45 százaléka okoseszközzel, 55 százalék pedig fizikai bankkártyával használja a szolgáltatást. Az utazások 60-65 százaléka a délutáni órákban történik, a hét napjait vizsgálva pedig a hétvégi utazások a jellemzőbbek, de a hétfő is kiemelkedő. A Pay&GO-t használó ügyfelek 93 százaléka általában maximum két jegyet vásárol egyszerre.

A Budapesti Közlekedési Központ a 100E autóbuszon és az M1-es metrón zajló tesztidőszak végén kiértékeli az eredményeket, és azok ismeretében dönt a további fejlesztési irányokról. A Budapest Pay&GO használatáról az alábbi linken lehet részletesen tájékozódni.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk