Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. július 25.

Duplázta a vonzerejét a KÉSZ Csoport

A Randstad Employer Brand Research a világ legátfogóbb független munkáltatói márkakutatása, amely több ezer vállalat közül választja ki a legvonzóbb munkaadókat. Az elemzés betekintést nyújt a potenciális munkavállalók munkahelyválasztási szempontjaiba és motivációiba. A kutatás idei eredményeihez mintegy 8,000, a 18-64 éves korosztályból kikerülő válaszadó véleményét gyűjtötték össze Magyarországon, és ezek alapján adták át a legvonzóbb munkáltatóknak járó Randstad Award díjakat a Várkert Bazárban rendezett gálaeseményen.

A KÉSZ Csoport az ingatlan iparági versenyben a tavalyi 8. hely után idén a 2. helyig jutott, épphogy lemaradva a dobogó legfelső fokáról. A jelentős eredménnyel kapcsolatban a vállalatcsoport marketing- és vállalati kommunikációs igazgatójával, Metykó Tiborral beszélgettünk.

Az ingatlanfejlesztés iparág attraktivitása kedvezően alakult az elmúlt évben. 2020-ban az építőipar még utolsó helyen szerepelt a vizsgált iparágak között, ezzel szemben 2022-re a szektor vonzereje jelentősen megnőtt. A KÉSZ Csoport pedig az iparági 5 százalékpontos emelkedéshez képest is kiemelkedő növekedést ért el. Szinte megduplázta a 2019-es vonzerejét, és közel 7 százalékkal haladta meg az építőipar szektorátlagát.

„Az elmúlt pár évben, különösen a COVID időszakban az építőiparnak nagy szerepe volt a gazdaság újraindításában, nyugodtan mondhatjuk, hogy húzóágazat volt – és még ma is az. Ne feledjük, hogy majd 400 ezer ember dolgozik az építőiparban Magyarországon, ezért egyértelműen nagy tömegeket mozgat és ér el minden releváns kommunikáció. Egyre erősödnek például az iparág fehérítéséért tett intézkedések, valamint nagyot mozdult az iparág innovációban, digitalizáció terén, és fokozatosan tesznek többet a szereplők a fenntartható működésért. Hiszem, hogy a fentiekben nagy szerepe van a KÉSZ Csoportnak is. Iparági véleményvezérként fontos az, amit teszünk. Mi a marketingen azért dolgozunk, hogy a vállalatcsoportot, és a teljes iparágat „szexivé” tegyük, olyan közeggé, ahova olyan szakemberek is vágynak, akik eddig nem az építőiparban képzelték el a jövőjüket” – mondta Metykó Tibor, a KÉSZ Csoport marketing- és vállalati kommunikációs igazgatója.

Ennek köszönhetően a vállalatcsoport csak a nagy nemzetközi, illetve a széles körben hirdető cégektől maradt el ismertségében. A 2020-ban mért 33,2 százalékpontról az eredménye 2022-re 46,4 százalékra emelkedett.

A KÉSZ Csoport vonzereje különösen sokat nőtt a férfi válaszadók körében – összesen 13 százalékpontos növekedéssel 46,7 százalékig jutott, ezzel harmadik helyet ért el a férfiak szemében legvonzóbb vállalatok listáján. A cégcsoport ismertsége is 5 százalékkal 28,9 százalékra nőtt.

A hölgyek körében egyértelműen a KÉSZ Csoport lett a legvonzóbb munkaadó az építőipari szektorban, ami nem is csoda, hiszen a cégcsoport kiemelt figyelmet fordít arra, hogy akcióival az iparágat vonzóbbá tegye a női munkavállalók számára. Ilyen volt például az idei nőnapi kampány, melynek keretén belül portréfotózással ajándékozták meg a hölgy dolgozóikat.

„Szeretnénk megmutatni, hogy rengeteg lehetőség van a magyar építőiparban a nők számára is, és célunk, hogy egyre több női munkavállaló kezdjen el ebben a területben is gondolkodni” – mondta ekkor Metykó Tibor.

Különösen hatalmasat nőtt a vállalat attraktivitása a fiatal, 18-24 év közötti válaszadók körében. Ebben a kategóriában mind az ismertségüket, mind a vonzerejüket sikerült megduplázniuk, előbbi 10,8 százalékról 20,1 százalékra, utóbbi 18,1 százalékról 36,4 százalékra ugrott. Ez tökéletesen egybevág a cégcsoport terveivel, hiszen folyamatosan igyekeznek új rétegeket elérni.

„Célcsoportunkat jelentősen tágítottuk a kommunikációnk során, nagyon fókuszálunk a jövő generációjára, a fiatalokra, valamint általánosságban nyitottunk a B2C felé, ami jót tesz a márkának és az employer brandnek egyaránt. Nem állunk meg, next step a TikTok” – nyilatkozta az eredményekkel kapcsolatban Tibor, aki még azt is elmesélte: „tavaly a Hexatlonban tonight showba ültetett vetélkedőn kerestük az ország legtehetségesebb építőmérnökét, rekordokat döntögető eléréssel – de ha csak a szűken vett párezres célcsoportot nézzük: az építőmérnök hallgatók majd 90%-át elértük a kampány során, sőt 10%-ukat regisztrációra és játékra bírtuk. Volt olyan videónk, ami több, mint 15%-os engagement rate-tel futott a social csatornákon, ez kimagasló eredménynek számít.”

Ehhez mértem nem csoda, hogy a cégcsoport kiemelten nagy népszerűségnek örvendett az iparági dolgozók körében, ahol elképesztő, 73%-os vonzerővel bírt. A márkaismertség is 13 százalékos növekedésen esett át ebben a kategóriában.

A  KÉSZ Csoport tudatos fenntarthatósági politikája szintén jelentős előrelépést hozott. A vállalat komoly fejlődést ért el a korábbi évekhez képest.

A szakember úgy fogalmazott: „minden követ megmozgatunk jelenleg, hogy tudatosan fenntarthatóbban működtessük a vállalatcsoportot. Sokan elfelejtik, hogy a fenntarthatóság nem csak a környezetvédelemből és a zöldítésből áll, az ESG (environmental, social, governance) ennél sokkal több. Mi minden területen teszünk lépéseket. Épp egy teljes átvilágítás folyik külső tanácsadó céggel, jövőre jön az első jelentésünk, és éppen belső kommunikációs kampányunk folyik edukációs és engagement céllal – mind a vezetők, mint a kollégák körében.”

Ennek köszönhetően a KÉSZ Csoport a statisztika szerint stabilan az első négyben szerepelt a zöld megoldások tekintetében az iparágban.

Metykó Tibor, aki mindössze két és fél éve irányítja a Kész Csoport kommunikációját, a sikerrel kapcsolatban elmondta, hogy marketing szempontból abban hisz, a mai médiazajban csak akkor tud maradandót alkotni az ember, ha valami rendhagyót, mást, akár testidegen dolgot csinál.

„Nem baj, ha nem mindenki azonosul azzal, amit vagy ahogy csinálsz, de tűnj ki a tömegből” – vallja a szakember.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk