Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2023. január 17.

Drónos házhoz szállítást tesztel a Rossmann

A házhoz szállítások kézbesítését előkészítő első tesztrepülés a Magyar Marketing Szövatség vállalati tagja, a Rossmann Savoya Park bevásárlóközpontban található üzlete elől indult, a célállomást pedig a III. kerület kertvárosi részében jelölték ki. Az útvonal megválasztása során fontos szempont volt, hogy viszonylag nagy távolságot és változatos földrajzi terepviszonyt öleljen fel a drónos repülés, felkészülve a jövőbeli, légi úton megvalósítható szállítások sokszínűségére. A startpont és a kézbesítési célállomás egymástól 15 kilométerre helyezkedik el légvonalban, azonban a drón ennél hosszabb távon repült, mivel az út egy részét a Duna felett tette meg. A drón az első tesztrepülés során még csomagot nem szállított és kézbesített, az elsődleges cél ugyanis ezúttal az egyes munkafázisokhoz szükséges idő felmérése volt. Kiemelt figyelmet fordítottak emellett a légi úton történő kiszállítás biztonságos feltételeinek megteremtésére, amelynek keretében megtörtént a csomag levegőbe emelésének szimulációja. Az útvonal berepülése összesen 14 percet vett igénybe, az átlagos repülési magasság 20 és 50 méter között volt, a drón pedig átlagosan 50 kilométer per óra sebességgel haladt, azonban az eszköz repülési sebessége a jövőben várhatóan törvényi szabályozás alá esik majd. A szimuláció pontos eredménnyel volt elvégezhető, mivel a szállítandó csomag súlya nem befolyásolja érdemben a drón repülési sebességét. A tesztrepülést a megfelelő hatósági engedélyek birtokában hajtották végre. A pilóta nélküli légijárművek használatát, illetve az ilyen eszközökkel megvalósuló csomagszállítást hazai és uniós szinten egyaránt szigorú előírások szabályozzák. A tevékenység jellegéből és a felszállótömegből adódóan speciális kategóriájú műveletnek minősül, ezért speciális műveleti engedélyt igényel. 

„A DODO számára az okoslogisztika és az innováció kéz a kézben járnak. Saját adatvezérelt platformunk segítségével a városi utolsó kilométeres házhoz szállítási megoldások szakértőivé váltunk az elmúlt évek során, de a fejlesztéseink itt nem érnek véget. Folyamatosan keressük az új lehetőségeket a kiszállítási idő lerövidítése és a környezeti hatások csökkentése érdekében. Úgy látjuk, a drónos csomagküldés lesz a következő komolyabb lépcsőfok a házhoz szállítási megoldások evolúciójában. Külön öröm számomra, hogy ebben a fejlesztésünkben egy olyan nyitott és célorientált partnerünkkel működhetünk együtt, mint a Rossmann. Bízom benne, hogy a mostani tesztrepülés után készen állunk arra, hogy azonnal tényleges küldeményeket kézbesítsünk drón segítségével, amint a szabályozások lehetővé teszik” – mondta el Dr. Sáfár Károly, a DODO magyarországi képviselője. 

„A Rossmann Magyarország legdinamikusabban fejlődő drogéria-parfüméria hálózata. Vásárlóink már évek óta online is könnyedén megrendelhetik a webshopunk által kínált termékeket. Rendkívül fontos számunkra, hogy a fogyasztói igényeknek a lehető legmagasabb szinten megfeleljünk, és mindig élen járjunk az aktuális trendekben, fejlesztésekben. Úgy gondolom, hogy a drónos házhoz szállítás a jövő egyik kulcsmegoldása lehet az e-kereskedelem területén, illetve a vásárlói elvárások kiszolgálásában, a DODO pedig a megfelelő partner ennek megvalósításában” – tette hozzá Fürjes Ádám, a Rossmann Magyarország Kft. online marketing csoportvezetője.

„2017 óta foglalkozunk magas szinten magáncélú és ipari drónfelvételek készítésével. A drónok széles alkalmazási területének köszönhetően nyitottunk az ipari szolgáltatások felé is, mely egy hatalmas, gyorsan fejlődő piac. Szolgáltatásaink már számos esetben bizonyítottak kivitelezési és gyártó cégeknél, gyárak, raktárak, üzemek, telephelyek, logisztikai központok, napelem telepek felmérése, szkennelése során, ahol nemcsak a dokumentálással, de annak köszönhetően az esetleges hibák kiszűrésével is segítettünk elérni a hatékonyság javulását. Nagy öröm számunkra, hogy részt vehetünk egy ilyen, Magyarországon egyedülálló kezdeményezésben, amely a teljes kereskedelmi iparág jövőjét jelentheti” – mondta el Mák Dominik, a drónos tesztrepülés kivitelezésében közreműködő Drónpilótád ügyvezető igazgatója.

A DODO a Rossmann-nal együttműködve az első tesztek eredményeit értékelve folytatja a drónos házhoz szállítás megvalósítására irányuló fejlesztéseket, a pilot projekt következő fázisaként pedig a cél egy újabb tesztrepülés indítása, amely során a teherdrón csomagot szállít majd a kiindulási pont és a célállomás között. A DODO számára a kezdetektől kiemelten fontos a fenntarthatósági szempontok érvényesítése a kiszállítások ökolábnyomának csökkentése révén, a drónos kézbesítés megvalósítása pedig ezen a téren is fontos előrelépést jelenthet. Így ugyanis elkerülhetővé válnak a forgalmi dugók és az útviszonyokból adódó egyéb, a kiszállítás környezeti hatásait növelő tényezők. Az okoslogisztikai társaság Csehországban, Németországban, Lengyelországban és Szlovákiában is jelen van mesterséges intelligencián alapuló futárszolgáltatásaival, ezért a magyarországi kísérleti drónrepülés tanulságait ezekben az országokban is hasznosíthatják a jövőben.

 
 

 

 

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk