Fábián Évi harminc éve fotózik, Berlin után újra Budapesten dolgozik, kedvenc műfaja a portré, tevékenysége középpontjában 2004 óta a nők fényképezése áll. Az idén ősszel megjelent művészeti albuma egy 2007-ben indult sorozat harmadik része, amelynek célja, hogy láthatóvá tegye a magyar nőtársadalom fontos tagjait, akik szakmailag kiemelkedők és saját teljesítményük jogán megérdemlik a figyelmet. Olyan, a szakterületükön, valamint a szűkebb és tágabb környezetükben jelentős hatást kiváltó nőkre hívja fel a figyelmet - albumonként 88-ra -, akikre felnézhetünk, akik inspirálnak és motiválnak. Fotóin keresztül a nők igazi arcát akarja láttatni, retus nélkül, szemben az újságokba, a magazinok címlapjára készült, beállított képekkel. Alanyai valódi lényét, erejét és egyediségét fekete-fehér analóg technikával, kizárólag természetes fényben, a lehető legkevesebb utómunkával készült fotókon keresztül mutatja meg.
Az első portré Heller Ágnesről készült 2004-ben, mellette tudósok, sportolók, művészek, vállalkozók, valamint civil aktivisták is szerepelnek a háromkötetes sorozatban. Ebben a kiemelkedő, jól átgondolt struktúra mentén válogatott körben szerepel a kreatív ügynökségi szakmát egyedül képviselő Blaskó Nikolett.
A kommunikációs szakember az ACG Reklámügynökség alapító-tulajdonos ügyvezető igazgatói posztja mellett a MAKSZ elnökeként, az Önszabályozó Reklámtestület felügyelőbizottság tagjaként, a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) és a Menedzserek Országos Szövetségének elnökségi tagjaként, valamint az UNICEF Magyarország kurátoraként tevékenykedik, továbbá toplistás a Forbes legbefolyásosabb magyar női rangsorában.
Nikolett számára kiemelten fontos a tehetséggondozás, mentori szerepben támogatja a fiatal tehetségek szakmai fejlődését.
„Mindent elérhetsz, amit el tudsz képzelni, amiben hiszel, amit megengedsz magadnak és el tudsz fogadni. A siker kulcsa a tudatosság, a siker maga az elégedettség” – olvasható Blaskó Nikolett-től az idézet a könyvben.
A mentorálás mellett számos kezdeményezéssel igyekszik támogatni a nőket itthon. Nevéhez fűződik a legutóbbi UNICEF Pop Up store gardrobe vásár, ahol a hátrányos helyzetű fiatal lányoknak gyűjtöttek több mint 14 millió Ft-ot. Saját félelmeiről és azok kezeléséről szóló Félelmek a siker mögött című TedX előadását közel 30.000-en látták. A MAKSZ elnökeként elkötelezetten dolgozik a hazai kommunikációs szakma színvonalának emelésén, az utánpótlás fejlesztésén.
A fotóművész szerint azok a nők, akik fotóin szerepelnek, kiállnak magukért és teszik a dolgukat, kiválók abban, amit csinálnak.
„Össze akarom gyűjteni a jó példákat, és rajtuk keresztül megmutatni, mennyire bátrak a nők és milyen nagy teljesítményre képesek. Fenntartom magamnak a jogot, hogy azt fotózom, akit szeretnék. Ez őrült nagy szabadság, de sok kínnal is jár, mivel így nincs kiadóm. A fotózás leszervezésétől kezdve minden az én feladatom, az utolsó szögig a kiállításon. Cserébe viszont senki nem mondja meg, mit csináljak” – nyilatkozta Fábián Ági.
Harmadik albumára közösségi finanszírozással adódott össze a pénz egy része. A benne szereplő nők közül van, aki közszereplő és már több ízben elismerték munkásságát és van, aki mikroközösségében tevékenykedik. A legfiatalabb alany 16 a legidősebb 101 éves, ami közös bennük a szakmájukkal, tevékenységükkel szembeni alázat, az értékteremtés és a hitelesség.
„Egy láthatatlan hálót szövök, a csomópontok maguk a nők. Előbb vagy utóbb talán a csomópontokat összekötő szálak is láthatóvá válnak, amikor a nők felismerik a közös erejükben rejlő lehetőségeket. Fontos, hogy elismerjük egymást és felhívjuk a figyelmet a legkülönbözőbb tevékenységekre és teljesítményekre, mert ezektől tud működni egy érett társadalom. Az irigység és a gyűlölet gátolják a fejlődést és az egyén önmegvalósítását” – vallja az alkotó.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk