A MyMátra közösségi bor célja bemutatni a borvidék illatos fehér szőlőfajtáinak sokszínűségét, és ezáltal megszólítani elsősorban a fiatal borkedvelő közönséget. A brandinget a tavalyi borvidéki arculatváltásért is felelős Progressive Reklámügynökség alkotta meg. Az első lépés a borvidék arculatának frissítése volt, amely 2021 szeptemberében mutatkozott be.
„Most elérkeztünk a második lépéshez, amely az első mátrai közösségi bor megalkotása volt. Ezzel egyértelműen a Mátrai borvidék népszerűsítése a célunk, valamint szeretnénk közelebb kerülni a fogyasztókhoz, elsősorban a fiatal borfogyasztókhoz. Egy egyszerű, de erős gondolatot kommunikálunk, amelyet a borászok személyes vallomásai töltenek meg tartalommal: a mátrai borokat, a „mátraiságot” hirdetjük, egyben demonstráljuk a mátrai borászok és emberek közösségi érzését is” – nyilatkozta Kovács Zita, a Mátrai Hegyközségi Tanács elnöke.
"Az új Mátrai borvidéki stratégia alapja, hogy a borvidék minden szereplője megtalálja a helyét a programban, a közösségi bor megalkotása is erre a gondolatra épül” – nyilatkozta Horkay András borszakértő, a Cewi alapítója, aki tanácsadóként vett részt a projektben. – „A célunk az volt, hogy legyen egy egységes üzenete a borvidéknek, hozzunk létre egy egységes arculattal rendelkező borvidéki márkát, amely a borvidék legfontosabb szőlőfajtáira épül. Ez egy egységes illatos stílus, amit a fogyasztó a mátrai borokkal tud azonosítani, amely könnyed, jól értelmezhető, lendületes, fiatalos, de nem csak a fiataloknak szól.”
A bormárka megjelenésének megálmodására a tavalyi borvidéki arculatváltásért is felelős Progressive Reklámügynökséget kérték fel.
„A márkanév megalkotásánál egyértelműen cél volt a borvidék nevének használata, valamint annak a gondolatnak a megjelenítése, hogy a szabályozás alapján minden borászat közösségi bora kicsit más, így az adott borász megmutathatja vele, milyen is az ő Mátrája. A MyMátra márkanév ezeket a gondolatokat egyesíti, valamint jól használható külföldi piacokon is. A márka szlogenje a „MyMátra. Az én világom.”, amely egyrész a bort készítő pincészetek vallomásaira utal, másrészt arra, hogy a borfogyasztók kiválaszthatják a közösségi bor portfólióból majd évről évre a kedvencüket” – mondta Szabó Orsolya, a Progressive Reklámügynökség operatív igazgatója, aki a brandingért felelős projektcsapat vezetője is volt.
A MyMátra vizuális világát leginkább érzésekre, hangulatokra, színekre építettük. A közösségi borokban fellelhető íz- és illatjegyeket igyekeztünk minél inkább stilizáltan használni, hogy a fogyasztó, aki rápillant a címkére, elsősorban ne különálló grafikai elemeket lásson, hanem egy egybefüggő absztrahált illatfelhőt, egy érzetet. Ezért első lépésként megalkottuk a Mátrai borvidék illat- és ízjegyeinek szimbólumrendszerét, majd ezeket a gyümölcsökre és növényi elemekre, virágokra hajazó formákat töltöttük meg színekkel. Ezután már nem volt más dolgunk, mint az elkészült borok legjellegzetesebb íz- és illatszimbólumait fogni, és beleönteni a Mátra stancú címkékbe. A grafikai elemeket szándékosan véletlenszerűen helyeztük rá a címkékre, ezzel is megerősítve a "lebegő", könnyed hatást, ami jellemző a mátrai illatos borokra. A frontcímkén egyértelműen beazonosítható a bort készítő borászat, valamint az is, hogy az adott pincészetnek mit jelent a Mátra. Az, hogy azonos grafikai elemekből és színpalettából dolgoztunk, azt eredményezi, hogy bár minden borászat címkéje más és más, de mégis egységes polcképet alkotnak.
Első közösségi borát a Bárdos Borászat, a Kovács Pince, a Dubicz Borászat, az Ákos Pince, a Nyilas és a Sol Montis Borászat készítette el. A MyMátrát elsőként a BorJour Mátrai Május rendezvényen résztvevő borkedvelők kóstolhatták meg május 5-én, a Stefánia Palotában.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk