A legnagyobb magyar nagyvállalatok vezérigazgatói, HR-, pénzügyi, valamint kommunikációs és marketingvezetői LinkedIn oldalának elemzésével 2022. június és augusztus között készített vizsgálat adatai a LinkedIn-használat fontosságának gyors növekedését mutatják. Az Uniomedia kutatása nemcsak azt vizsgálta, mekkora követőbázissal rendelkeznek a legnagyobb magyar vállalatok felsővezetői, de azt is, hogy mennyi a posztokra érkező lájkok, kommentek, megosztások aránya a követőik számához viszonyítva. Ez utóbbi érték, az ún. „követői engagement rate” mutatja meg a professzionális közösségi platformon folytatott kommunikáció hatékonyságát; utal arra, hogy milyen aktív szakmai hálózattal rendelkezik az adott vezető, illetve a magas érték hozzájárul a követőszám további növekedéshez. Ha a szóban forgó mutató 10-15 százalék között van, az átlagos aktivitásra utal, míg a magas ráta intenzív és a digitális platformokon is aktív szakmai kapcsolatrendszerről tanúskodik, tudatos stratégiát valószínűsítve.
Az engagement és a követőszám arányának alapján a tavalyihoz hasonlóan idén is Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója vezeti a listát 90%-os aránnyal. A tavalyi TOP5-ből ő az egyetlen vezető, aki 2022-ben is felkerült az engagement alapú összesített listára, ami azt mutatja, hogy a LinkedIn-használat fejlődésével a mezőny dinamikusan változik. Az idei összesítésben Pantl Péter, a MOL kommunikációs igazgatója a második helyre került, míg Alfons Dintner, az Audi CEO-ja lett a képzeletbeli bronzérmes.
ATOP5 összesített lista engagement-követőszám arány szerint a LinkedInen:
- Rékasi Tibor, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 90%
- Pantl Péter, MOL Magyar Olaj-és Gázipari Nyrt.: 88%
- Alfons Dintner, Audi Magyarország Zrt.: 79%
- Daria Dodonova, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 76%
- Heiszler Gabriella, Spar Magyarország Kft.: 70%
Idén először vizsgálta az ügynökség a pénzügyi vezetők teljesítményét a LinkedIn-en. Egyelőre kevesebben követik a CFO-kat, mint a többi vizsgált vezetői poszt képviselőit: az aktivitás szerinti listán egyetlen CFO, Daria Dodonova (Telekom) szerepel a legjobb öt között.
Ami a másik kiemelten vizsgált faktort, a követőbázist illeti, fontos információ a vezetők LinkedIn-táborának bővülése. Kiemelkedő mértékben, több mint 1158 fővel, azaz 40%-kal bővült tavalyhoz képest Szabó Béla, a Magyar Telekom márkakommunikációért felelős igazgatójának követőbázisa; az összes vállalati vezető között ő növelte legnagyobb mértékben a LinkedIn-közösségét. A fejlődést tekintve Heiszler Gabriella a második: a SPAR CEO oldalán 772 emberrel, 42%-al, bővült a közösség az egy évvel ezelőttihez képest. Keszte Róbertet, a Continental vezérigazgatóját 697-tel, azaz 17%-kal követik többen, mint a 2021-es adatfelvétel idején.
„Egy felsővezető ma már nem engedheti meg magának, hogy ne fordítson figyelmet a LinkedIn-jelenlétére. Ehhez folyamatos tartalomgyártásra és kreativitásra van szükség, gyakran akár külső erőforrások bevonásával – mindez időt és energiát igényel. A LinkedIn-oldalt nem szükséges személyesen kezelni, de folyamatosan oda kell rá figyelni, mert alapvetően járul hozzá mind a vezető saját presztízséhez, mind az általa képviselt cég hírnevéhez és hitelességéhez. A jó vezetői LinkedIn-oldal alapvető üzleti érdeknek tekinthető, amely megéri a befektetést. Kutatásunk alapján ezt a hazai vezetők is egyre inkább így gondolják” – mondta Balatoni Zsófia, az Uniomedia társalapító-ügyvezetője.
Az 50 legnagyobb magyar vállalat vezérigazgatója között
- Dr. Keszte Róbert (Continental Automotive Hungary Kft.) megőrizte első helyét, Amanda Nelson (Vodafone Magyarország Zrt) második helyen debütált a kutatásban*, a harmadik Kékesi Sándor (Jabil Circuit Magyarország Kft.) lett a CEO TOP3-ban a követőszám szerint
- Az interakciók és a követőszámok aránya alapján Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Alfons Dintner (Audi Magyarország Zrt.) és Heiszler Gabriella (Spar Magyarország) az élen állók sorrendje
A HR-vezetők listáján
- a követőszám alapú TOP3-ban Kósa Barbara (Harman Becker Kft.) megőrizte vezető helyét, Dulin Judit (Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.) és Kalmár Ákos (Continental Automotive Kft.) viszont új szereplők ebben a ligában
- az interakciók és a követőszámok aránya alapján Friedl Zsuzsanna (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) ismét az első helyen végzett, Solti Andrea (Shell Hungary Zrt.) és Gazdag András (Schaeffler Savaria Kft.) előtt
A kommunikációs és marketingvezetők között:
- A legtöbb követője Szabó Bélának (Magyar Telekom), Bánhegyi Zsófiának (Szerencsejáték Nyrt.), és Hevesi Nórának (Tesco-Global Zrt.) van, a tavalyi kutatás publikálása óta Szabó Béla és Bánhegyi Zsófia helyet cserélt
- Az interakciók és a követőszámok arányát is figyelembe véve Pantl Péter (MOL Nyrt.), Juhász Tibor Péter (Vodafone) és Bodó Teodóra (Robert Bosch Csoport Zrt.) profilja a legaktívabb - közülük a tavalyi listán a TOP3-ban csak Bodó Teodóra szerepelt, akkor a második helyen
A pénzügyi vezetők között:
- Vécsey Balázs (Robert Bosch-csoport), Cüney Avci (Vodafone Magyarország Zrt.) és Patrick Heineck (Audi Magyarország Zrt) került a TOP3-ba követőszám alapján
- Az interakciók és a követőszámok arányát is figyelembe véve Daria Dodonova (Telekom), Patrick Heineck (Audi Magyarország Zrt) és Hamecz István (Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt.) a sorrend
A TOP50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn követőszáma szakterület szerint
TOP 50 vállalati felsővezető összesített toplista követőszám alapján:
- Continental Automotive Hungary Kft., Dr. Keszte Róbert - 4 706
- Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Szabó Béla - 4 022
- Harman Becker Kft., Kósa Barbara - 3 856
- Szerencsejáték Zrt., Bánhegyi Zsófia - 3 746
- Vodafone Magyarország, Amanda Nelson - 3 141
CEO:
- Continental Automotive Hungary Kft., Dr. Keszte Róbert - 4 706
- Vodafone Magyarország Zrt., Amanda Nelson - 3 141
- Jabil Circuit Magyarország Kft.., Kékesi Sándor - 2 805
- Spar Magyarország Kft., Heiszler Gabriella - 2 626
- Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Rékasi Tibor - 2 520
HR:
- Harman Becker Kft., Kósa Barbara - 3 856
- Lidl Magyarország, Dulin Judit - 3 048
- Continental Automotive Hungary Kft., Kalmár Ákos - 2 984
- Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Friedl Zsuzsanna - 2 850
- Flextronics International Kft., Szépkuti László - 2 191
CFO:
- Vodafone Magyarország, Cüneyt Avci - 1 544
- Audi Magyarország, Patrick Heinecke - 1 508
- Continental Automotive Hungary Kft., Kalmár Ákos - 2 984
- Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Daria Dodonova - 1 389
- Tesco Global Zrt., Scott Fitzgerald - 1 183
Kommunikáció és marketing:
- Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Szabó Béla - 4 022
- Szerencsejáték Zrt., Bánhegyi Zsófia - 3 764
- Tesco-Global Zrt., Hevesi Nóra - 3 096
- Magyar Bankholding, Kutas István - 2 998
- Robert Bosch-csoport, Bodó Teodóra - 2 487
A TOP5 a felsővezető engagement szerint és szakterület alapján a vizsgált időszakban
(2022. június):
CEO:
- Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Rékasi Tibor - 90%
- Audi Magyarország Zrt., Anfons Dintner - 79%
- Spar Magyarország Kft , Heiszler Gabriella - 70%
- Continental Automotive Hungary Kft., Keszte Róbert - 42%
- Shell Hungary Zrt., Solti Andrea - 41%
HR:
- Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Friedl Zsuzsanna - 53%
- Shell Hungary Zrt., Solti Andrea - 41%
- Schaeffler Savaria Kft., Gazdag András - 40%
- ontinental Automotive Hungary Kft., Kalmár Ákos - 28%
- Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt., Erdei Katalin - 18%
CFO:
- Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Daria Dodonova - 76%
- Audi Magyarország Zrt., Patrick Heineck - 50%
- Richter Gedeon Vegyészeti Gyárt Nyrt., Hamecz István - 49%
- Vodafone Magyarország, Cüneyt Avci - 33%
- Wizz Air Hungary Légiközlekedési Zrt., Mura Viktor - 13%
Kommunikáció és marketing:
- MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., Pantl Péter - 88%
- Vodafone Magyarország Zrt., Juhász Tibor Péter - 60%
- Robert Bosch-csoport, Bodó Teodóra - 27%
- Spar Magyarország Kft., Maczelka Márk - 27%
- Szerencsejáték Zrt., Bánhegyi Zsófia - 23%
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk