Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2022. október 12.

Belehúztak LinkedInen a TOP cégek felsővezetői

A legnagyobb magyar nagyvállalatok vezérigazgatói, HR-, pénzügyi, valamint kommunikációs és marketingvezetői LinkedIn oldalának elemzésével 2022. június és augusztus között készített vizsgálat adatai a LinkedIn-használat fontosságának gyors növekedését mutatják. Az Uniomedia kutatása nemcsak azt vizsgálta, mekkora követőbázissal rendelkeznek a legnagyobb magyar vállalatok felsővezetői, de azt is, hogy mennyi a posztokra érkező lájkok, kommentek, megosztások aránya a követőik számához viszonyítva. Ez utóbbi érték, az ún. „követői engagement rate” mutatja meg a professzionális közösségi platformon folytatott kommunikáció hatékonyságát; utal arra, hogy milyen aktív szakmai hálózattal rendelkezik az adott vezető, illetve a magas érték hozzájárul a követőszám további növekedéshez. Ha a szóban forgó mutató 10-15 százalék között van, az átlagos aktivitásra utal, míg a magas ráta intenzív és a digitális platformokon is aktív szakmai kapcsolatrendszerről tanúskodik, tudatos stratégiát valószínűsítve.

Az engagement és a követőszám arányának alapján a tavalyihoz hasonlóan idén is Rékasi Tibor, a Magyar Telekom vezérigazgatója vezeti a listát 90%-os aránnyal. A tavalyi TOP5-ből ő az egyetlen vezető, aki 2022-ben is felkerült az engagement alapú összesített listára, ami azt mutatja, hogy a LinkedIn-használat fejlődésével a mezőny dinamikusan változik. Az idei összesítésben Pantl Péter, a MOL kommunikációs igazgatója a második helyre került, míg Alfons Dintner, az Audi CEO-ja lett a képzeletbeli bronzérmes.

ATOP5 összesített lista engagement-követőszám arány szerint a LinkedInen:

  • Rékasi Tibor, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 90%
  • Pantl Péter, MOL Magyar Olaj-és Gázipari Nyrt.: 88%
  • Alfons Dintner, Audi Magyarország Zrt.: 79%
  • Daria Dodonova, Magyar Telekom Távközlési Nyrt.: 76%
  • Heiszler Gabriella, Spar Magyarország Kft.: 70%

Idén először vizsgálta az ügynökség a pénzügyi vezetők teljesítményét a LinkedIn-en. Egyelőre kevesebben követik a CFO-kat, mint a többi vizsgált vezetői poszt képviselőit: az aktivitás szerinti listán egyetlen CFO, Daria Dodonova (Telekom) szerepel a legjobb öt között.

Ami a másik kiemelten vizsgált faktort, a követőbázist illeti, fontos információ a vezetők LinkedIn-táborának bővülése. Kiemelkedő mértékben, több mint 1158 fővel, azaz 40%-kal bővült tavalyhoz képest Szabó Béla, a Magyar Telekom márkakommunikációért felelős igazgatójának követőbázisa; az összes vállalati vezető között ő növelte legnagyobb mértékben a LinkedIn-közösségét. A fejlődést tekintve Heiszler Gabriella a második: a SPAR CEO oldalán 772 emberrel, 42%-al, bővült a közösség az egy évvel ezelőttihez képest. Keszte Róbertet, a Continental vezérigazgatóját 697-tel, azaz 17%-kal követik többen, mint a 2021-es adatfelvétel idején.

„Egy felsővezető ma már nem engedheti meg magának, hogy ne fordítson figyelmet a LinkedIn-jelenlétére. Ehhez folyamatos tartalomgyártásra és kreativitásra van szükség, gyakran akár külső erőforrások bevonásával – mindez időt és energiát igényel. A LinkedIn-oldalt nem szükséges személyesen kezelni, de folyamatosan oda kell rá figyelni, mert alapvetően járul hozzá mind a vezető saját presztízséhez, mind az általa képviselt cég hírnevéhez és hitelességéhez. A jó vezetői LinkedIn-oldal alapvető üzleti érdeknek tekinthető, amely megéri a befektetést. Kutatásunk alapján ezt a hazai vezetők is egyre inkább így gondolják” – mondta Balatoni Zsófia, az Uniomedia társalapító-ügyvezetője. 

Az 50 legnagyobb magyar vállalat vezérigazgatója között

  • Dr. Keszte Róbert (Continental Automotive Hungary Kft.) megőrizte első helyét, Amanda Nelson (Vodafone Magyarország Zrt) második helyen debütált a kutatásban*, a harmadik Kékesi Sándor (Jabil Circuit Magyarország Kft.) lett a CEO TOP3-ban a követőszám szerint
  • Az interakciók és a követőszámok aránya alapján Rékasi Tibor (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.), Alfons Dintner (Audi Magyarország Zrt.) és Heiszler Gabriella (Spar Magyarország) az élen állók sorrendje

A HR-vezetők listáján

  • a követőszám alapú TOP3-ban Kósa Barbara (Harman Becker Kft.) megőrizte vezető helyét, Dulin Judit (Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt.) és Kalmár Ákos (Continental Automotive Kft.) viszont új szereplők ebben a ligában
  • az interakciók és a követőszámok aránya alapján Friedl Zsuzsanna (Magyar Telekom Távközlési Nyrt.) ismét az első helyen végzett, Solti Andrea (Shell Hungary Zrt.) és Gazdag András (Schaeffler Savaria Kft.) előtt

A kommunikációs és marketingvezetők között:

  • A legtöbb követője Szabó Bélának (Magyar Telekom), Bánhegyi Zsófiának (Szerencsejáték Nyrt.), és Hevesi Nórának (Tesco-Global Zrt.)  van, a tavalyi kutatás publikálása óta Szabó Béla és Bánhegyi Zsófia helyet cserélt
  • Az interakciók és a követőszámok arányát is figyelembe véve Pantl Péter (MOL Nyrt.), Juhász Tibor Péter (Vodafone) és Bodó Teodóra (Robert Bosch Csoport Zrt.) profilja a legaktívabb - közülük a tavalyi listán a TOP3-ban csak Bodó Teodóra szerepelt, akkor a második helyen

A pénzügyi vezetők között:

  • Vécsey Balázs (Robert Bosch-csoport), Cüney Avci (Vodafone Magyarország Zrt.) és  Patrick Heineck (Audi Magyarország Zrt) került a TOP3-ba követőszám alapján
  • Az interakciók és a követőszámok arányát is figyelembe véve Daria Dodonova (Telekom), Patrick Heineck (Audi Magyarország Zrt) és Hamecz István (Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt.) a sorrend

A TOP50 nagyvállalat felsővezetőinek LinkedIn követőszáma szakterület szerint

TOP 50 vállalati felsővezető összesített toplista követőszám alapján:

  1. Continental Automotive Hungary Kft., Dr. Keszte Róbert - 4 706
  2. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Szabó Béla - 4 022
  3. Harman Becker Kft., Kósa Barbara - 3 856
  4. Szerencsejáték Zrt., Bánhegyi Zsófia - 3 746
  5. Vodafone Magyarország, Amanda Nelson - 3 141

CEO:

  1. Continental Automotive Hungary Kft., Dr. Keszte Róbert - 4 706
  2. Vodafone Magyarország Zrt., Amanda Nelson - 3 141
  3. Jabil Circuit Magyarország Kft.., Kékesi Sándor - 2 805
  4. Spar Magyarország Kft., Heiszler Gabriella - 2 626
  5. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Rékasi Tibor - 2 520

HR:

  1. Harman Becker Kft., Kósa Barbara - 3 856
  2. Lidl Magyarország, Dulin Judit - 3 048
  3. Continental Automotive Hungary Kft., Kalmár Ákos - 2 984    
  4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Friedl Zsuzsanna - 2 850
  5. Flextronics International Kft., Szépkuti László - 2 191

CFO:

  1. Vodafone Magyarország, Cüneyt Avci - 1 544
  2. Audi Magyarország, Patrick Heinecke - 1 508
  3. Continental Automotive Hungary Kft., Kalmár Ákos - 2 984    
  4. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Daria Dodonova - 1 389
  5. Tesco Global Zrt., Scott Fitzgerald - 1 183

Kommunikáció és marketing:

  1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Szabó Béla - 4 022
  2. Szerencsejáték Zrt., Bánhegyi Zsófia - 3 764
  3. Tesco-Global Zrt., Hevesi Nóra - 3 096
  4. Magyar Bankholding, Kutas István - 2 998
  5. Robert Bosch-csoport, Bodó Teodóra - 2 487

A TOP5 a felsővezető engagement szerint és szakterület alapján a vizsgált időszakban
(2022. június):

CEO:

  1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Rékasi Tibor - 90%
  2. Audi Magyarország Zrt., Anfons Dintner - 79%
  3. Spar Magyarország Kft , Heiszler Gabriella - 70%
  4. Continental Automotive Hungary Kft., Keszte Róbert - 42%
  5. Shell Hungary Zrt., Solti Andrea - 41%

HR:

  1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Friedl Zsuzsanna - 53%
  2. Shell Hungary Zrt., Solti Andrea - 41%
  3. Schaeffler Savaria Kft., Gazdag András - 40%
  4. ontinental Automotive Hungary Kft., Kalmár Ákos - 28%
  5. Richter Gedeon Vegyészeti Gyár Nyrt., Erdei Katalin - 18%

CFO:

  1. Magyar Telekom Távközlési Nyrt., Daria Dodonova - 76%
  2. Audi Magyarország Zrt., Patrick Heineck - 50%
  3. Richter Gedeon Vegyészeti Gyárt Nyrt., Hamecz István - 49%
  4. Vodafone Magyarország, Cüneyt Avci - 33%
  5. Wizz Air Hungary Légiközlekedési Zrt., Mura Viktor - 13%

Kommunikáció és marketing:

  1. MOL Magyar Olaj- és Gázipari Nyrt., Pantl Péter - 88%
  2. Vodafone Magyarország Zrt., Juhász Tibor Péter - 60%
  3. Robert Bosch-csoport, Bodó Teodóra - 27%
  4. Spar Magyarország Kft., Maczelka Márk - 27%
  5. Szerencsejáték Zrt., Bánhegyi Zsófia - 23%

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk