Melyek a legforróbb témák a marketingszakmában, mire kellene nagyobb figyelmet fordítaniuk a területtel foglalkozóknak – többek között erről beszélt az mmonline.hu-nak adott interjúban Horváth Tibor (HT), a Salesforce felhőmarketingért felelős vezetője és Siegler Bálint (SB), az Attention CRM Consulting üzletágvezetője. A szakemberek elárulták azt is, hogy az ügyfélélményre fókuszáló marketingautomatizálás milyen előnyökkel jár és hogyan válhat egy szervezett elég éretté ahhoz, hogy kihasználja a benne rejlő lehetőségeket.
Az idei Marketing Summit szlogenje a „Hiszünk a marketing erejében”. Te miért hiszel benne?
HT: Bődületes innovációs forrás a marketing, mert sok milliárd ember igényét igyekszik meghallani, megérteni és arra reflektálni. Kis túlzással – hadd legyünk elfogultak- ez viszi előre az emberiséget. Nem sok erősebb dolog van a világon. Nem mellesleg – köszönhetően az iparágban végbemenő változásoknak- a digitális transzformációnak is az egyik fő motorja a marketing, hiszen a csatornamixből egyre nagyobb szeletet hasítanak ki a digitális csatornák, megfelelve ezzel a fogyasztók elvárásainak.
Miért döntöttetek úgy, hogy szponzorként támogatjátok a rendezvényt?
HT/SB: A digitális marketinget támogató szoftver szállítóként, illetve tanácsadó/implementációs cégként a legfontosabb célcsoportunk a digitális és marketing vezetők, illetve a marketing specialisták. Azt gondoljuk elsősorban velük tudunk a Marketing Summiton találkozni.
Milyen hatása, eredménye lehet egy ilyen eseménynek?
HT: Abban bízunk, hogy ha nem is hirtelen, de szépen lassan a hazai marketingesek is megismerik a Salesforce-t és sokaknál a Facebook és a Google után feljöhet harmadik helyre a legfontosabb technológiák között. Sokan még ma is úgy tudják a Salesforce csak az értékesítők munkáját támogatja, pedig ez már legalább 15 éve nincs így. Sőt, immáron harmadik éve – az IDC számai alapján - globálisan a Salesforce a piacvezető technológia a digitális marketinget támogató megoldások közül.
Véleményed szerint melyek most a „legforróbb” témák a marketingszakmában itthon?
SB: Nagy, egységes, mindenkit érintő témának két dolgot látok. A recessziós fenyegetettséget és a közelgő 3rd party cookie armageddont. Ha kicsit mélyebbre ásunk, akkor a lakossági marketingben szerintem egy nem tipikus marketinges téma épp a legforróbb, a logisztika és készletek kérdése. Mit csináljon a marketing, ha épp nincs mit eladni. Az üzleti marketingben pedig szerintem még mindig a Covid utáni új világ megértése és feltalálása zajlik. Hogyan tudnak a marketingesek reagálni arra, hogy egy-egy komplex deal befolyásolói és döntéshozói sokkal többet dolgoznak otthonról, sokkal kevesebbet tartózkodnak irodában, sokkal kevesebbet mennek üzleti utakra és rendezvényekre. Ennek feldolgozása még jelenleg is zajlik.
HT: Én még egy dolgot kiemelnék: egy recessziós időszakban minden bizonnyal nagyon sok cég kevesebbet fog költeni marketingre, a büdzsék jóval szűkösebbek lesznek. Így felértékelődik a hatékonyság, a rendelkezésre álló keretek optimális elköltése. Végérvényesen eltűnhet a “spray & pray” jellegű kommunikáció, a jövő a célzott kampányoké. Persze, ezt várják el a fogyasztók is: a vásárlói döntésekben egyre nagyobb szerepet kap a “vásárlói élmény”, amely pedig nem biztosítható releváns üzenetek, ajánlatok, azaz perszonalizáció nélkül.
Az interjú folytatását a Tovább gombra kattintva olvashatod!
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk