Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. január 15.

B Corp minősítést kapott a Danone

A B Corp™ egy olyan tanúsítási rendszer, amely a vállalatok társadalmi és környezeti felelősségvállalását értékeli. Ez a tanúsítás jelzi, hogy a cég megfelel bizonyos társadalmi, környezeti, átláthatósági és elszámoltathatósági szabványoknak, bizonyítva ezzel, hogy nem csak a profitot, de a társadalmi és környezeti jóllétet is szem előtt tartják működésük során. A minősítés megszerzéséhez a vállalatnak legalább 80 pontot kell elérnie egy olyan értékelésen, amely nem csak a termékekre és szolgáltatásokra, hanem a teljes értékláncra kiterjed. Ez az ún. B Impact Assessment. A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, a Danone kelet-közép-európai régiója 103,3 ponttal szerezte meg a tanúsítványt.   

Habár a világon, 95 országban 8056 B Corp™ minősített vállalat működik, ennek csak 2,9%-a található meg Kelet-Közép-Európában. Magyarországon mindössze pár nagyvállalat büszkélkedhet az elismeréssel.

„Hiszünk abban, hogy a jobbító szándékkal végzett üzleti tevékenység a jövőbe való legjobb befektetés” – mondta el Ivan Holub, a Danone One Planet, One Health missziójának megvalósításáért felelős vezetője.   

A B Corp™ minősítés a Danone régóta szem előtt tartott kettős küldetésének eddigi legnagyobb nyilvános elismerése: ez a küldetés mind gazdasági, mind társadalmi célokat magában foglal, amely így túlmutat a nyereségen, és egyértelmű célokat tűz ki az egészségre, a bolygóra, az emberekre és a közösségekre gyakorolt pozitív változások terén.

„A B corp minősítés azért fontos igazán számunkra, mert a vállalatunk működésének nem csak egy aspektusát vizsgálja, hanem öt szempont alapján tulajdonképpen az egész vállalatunk munkáját minősíti. Ebbe beletartozik az, hogy hogyan működünk a cégen belül, milyen kapcsolatban állunk a partnereinkkel, milyen elvek mentén történnek a gyártási folyamatok, a megállapodások, a fogyasztói kommunikáció és számos más tényező, amit kifejteni is nagyon hosszú lenne” – nyilatkozta Várkonyi Beáta, a Danone Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok igazgatója a megszerzett elismerés kapcsán.

A Danone tanúsítása a kelet-közép-európai régióban (Románia, Bulgária, Magyarország, Csehország és Szlovákia) támogatja az anyavállalat törekvését, hogy 2025-re valamennyi piacán tanúsítvánnyal rendelkezzen, így az egyik első olyan multinacionális vállalat legyen, mely ezt a célt elérte. Napjainkban a Danone globális értékesítésének 74,2%-át képviselő üzleti egységek már rendelkeznek B Corp™ minősítéssel.  

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk