A Felina Hungária Kft. elsősorban a Felina és a Conturelle márka gyártásával foglalkozik. Ezeket a termékeket több mint negyven országban értékesítik, de leginkább a nyugat-európai piacon ismertek, és ott szerepelnek a piacvezetők között. A cég központja Budapesten van, itt kapott helyett az adminisztráció és a könyvelés is, míg a gyártás Békés megyében két városban, Szeghalmon és Dévaványán zajlik. A magyar cégnél 350-en dolgoznak, túlnyomó részük a gyártásban foglalatoskodik.
A cég korábban már dolgozott vezetői információs szoftverrel, de abba nem tudott minden folyamatot integrálni, így két rendszer működött párhuzamosan – az egyikben a könyvelés, a másikban a termelés futott. Ezt a kettőt összhangba kellett hozni, illetve megfeleltetni az új szabályoknak, – például a NAV legújabb elvárásainak – amire a régi rendszer elavult mivolta miatt már nem volt alkalmas. Ezért a Felina Hungária Kft. egy skálázható, új megoldást választott.
Az egyik feltétel az volt, hogy az új rendszer tudja azt, amit a régi nem tudott – azaz ötvözze a könyvelést és a termelést. A másik fő szempont a gyors bevezetés volt, ezért egy szinte kész, dobozos megoldást kerestek. A döntést könnyítette, hogy a cég partnere, a német Felina Gmbh is lecserélte korábbi rendszereit az SAP Business ByDesign megoldására, így az adatok áramlása a két cég között egy belső rendszeren keresztül, már meglévő sztenderdek alapján működhet, nem kell új felületeket kifejleszteni.
A bevezetést belső forrásból, saját emberekkel oldották meg, hiszen őket egy időre – legalább részben – ki kellett venni a napi munkából. Első lépésben a termelésben, ezután pedig a pénzügyi területen vezették be az új megoldást, utóbbi esetben a szűkös belső kapacitások miatt kezdetben külső segítséget, egy projektvezetőt is bevontak. A bevezetésnél a SnAP International segédkezett – korábban éppen ez a szlovák cég fejlesztette ki a magyar piacra az SAP ByDesign számára azt a megoldást, amellyel lehetővé vált az elvárt adatszolgáltatás a NAV felé.
“A pénzügyi, számviteli és a termelési terület rendszerintegrációjától azt vártuk, hogy egyre kevesebb legyen a papírmunka, az adatok egy rendszerben elérhetők, illetve sokkal átláthatóbbak legyenek. Fontos, hogy hamarabb kapjunk információt arról, hogy áll a termelés, mi az, ami már megtörtént, és mi az, amire még várunk, hol akadtunk meg” – jegyezte meg Mesterházy Cecília, a Felina Hungária Kft. Business Managere. “Ahhoz, hogy el tudjuk fogadni, milyen megoldásokat kínál az SAP ByDesign, mindenképpen nyitottnak kellett lenni az újra, és sokszor hátra kellett hagyni a megszokott dolgokat. Ilyenkor sokszor kiderült, hogy van egy sokkal jobb, egyszerűbb módszer is.”
„Ez az intelligens felhőalapú ERP megoldás képes arra, hogy egyetlen, egységes rendszerben előre beépített, egyszerűsített folyamatokat biztosítson mindenre, a pénzügyektől és az értékesítéstől a termékmenedzsmenten keresztül egészen a beszerzésig. Ez az együttműködés is jól mutatja, hogy az SAP támogató partnere lehet egy közepes méretű vállalatnak is, és közös gondolkodással képes megoldást nyújtani szinte bármilyen problémára.” – mondta el Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.
A Felina Hungary alapvetően ragaszkodott a szabvány-megoldásokhoz. A raktározás, a készletmozgatás területén azonban sikerült egy olyan kiegészítést is hozzátenni az SAP ByDesign funkcionalitásához, amelynek köszönhetően most vonalkódolvasóval tudják mozgatni az árut a bevételezésnél és a kiszedésnél is.
Az SAP ByDesign alkalmazása óriási változást hozott abban, hogy hogyan működik a cég. Egészen 2022 március végéig a Felina Hungária Kft. bérmunkában gyártott a Felina Gmbh-nak, tehát csak szolgáltatást számlázott. Április óta viszont már kész terméket értékesít, ez pedig azzal jár, hogy a beszerzés és az alapanyag-finanszírozás is Magyarországra került, és ezzel sokkal nagyobb önállóságot kapott a vállalat.
Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.
Összes cikk