Cookie / Süti tájékoztató
Kedves Látogató! Tájékoztatjuk, hogy a marketing.hu honlap működésének biztosítása, látogatóinak magasabb szintű kiszolgálása, látogatottsági statisztikák készítése, illetve marketing tevékenységünk támogatása érdekében cookie-kat alkalmazunk. Az Elfogadom gomb megnyomásával Ön hozzájárulását adja a cookie-k, alábbi linken elérhető tájékoztatóban foglaltak szerinti, kezeléséhez. Kérjük, vegye figyelembe, hogy amennyiben nem fogadja el, úgy a weboldal egyes funkciói nem lesznek használhatók.
Részletek
Elfogadom
Nem fogadom el
Marketing | 2024. március 18.

Az SAP támogatja az autóipar digitalizációját

Figyelemre méltóan gyors változásoknak lehetünk tanúi manapság az autóiparban – gondoljunk akár a vezetéstámogató rendszerekre, az elektrifikációra vagy az újrafelhasználásra. Átalakulnak a vásárlási szokások is, az autószalonok helyett egyre többen vesznek járművet online. A generatív mesterséges intelligencia pedig várhatóan még több változást kényszerít ki. Az iparág saját versenyképességének fenntartásáért nagy figyelmet fordít a digitalizációra. A Magyar Marketing Szövetség vállalati tagja, az SAP minden ilyen fronton támogatja a cégek törekvéseit, legyen az a gyártás, a fejlesztés, a kereskedelem, illetve az üzemeltetés és a karbantartás. Így történik ez például a Škoda Auto, a BMW vagy a Mercedes-Benz esetében is.

Óriási logisztikai rendszerváltás a Škodánál

A Volkswagen Group a ONE Log nevű projekt keretében racionalizálja logisztikai folyamatait, és egységes, szabványosított és harmonizált rendszerré alakítja át. A résztvevő márkák, azaz a Volkswagen Passenger Cars, a Volkswagen Commercial Vehicles, az Audi, illetve a Škoda Auto logisztikai és informatikai részlegeinek munkatársai szorosan együttműködnek a Volkswagen Group Logistics irányítása alatt. A projekt megvalósítása Németországon kívül 2023 elején a Škoda vrchlabí-i üzemében kezdődött; a többi csehországi telephely fokozatosan követi majd ezt a példát. A projektet az elmúlt 25 év legnagyobb rendszerváltásának is nevezik a Škodánál. A fő hangsúly a sebességváltó-összeszerelősor automatikus tervezésén és az anyagbeszerzési és készletszint-felügyeleti folyamatok hatékonyságának növelésén van.

Az új, szabványosított SAP-megoldás a meglévő rendszerek széles skáláját váltja fel. A vállalat így következetesen kihasználhatja a digitalizációt és a központosítást a költségmegtakarítás, illetve a rugalmasabb, hatékonyabb termelés és logisztika érdekében. Az SAP S/4 HANA platform jól helyettesíti a logisztika területén jelenleg alkalmazott hagyományos rendszereket. A meglévő részfolyamatok összevonásával csökken a logisztikai informatika kapcsolódási pontjainak száma, miközben az adatok elérhetősége is javul. A ONE Log emellett lehetőséget nyújt a legújabb üzleti intelligencia eszközök felhasználására is a teljes ellátási lánc adatelemzéséhez.

A BMW is a felhőbe költözött

Fontos tanulságokkal szolgálhat az iparág számára a BMW Group digitális átalakulási útja is, amelyen szintén az SAP-val halad végig. A két cég több mint 30 éve partner. A BMW tavaly digitális átalakulási útjának új szakaszába lépett, amikor Oxfordban található iFactory gyárában az SAP S/4HANA segítségével digitalizált felhőarchitektúrára váltott. Az autóipari üzemek folyamatainak digitalizálására vonatkozó első tervezet közös megalkotása az első lépés a digitalizált felhőarchitektúra létrehozása felé a hálózatba kapcsolt gyárak számára. A megoldás leegyszerűsíti és egyesíti a gyárak IT-rendszereit az alkatrész-logisztika, a pénzügyek és a vámkövetelmények teljesítése terén. Ezzel a BMW az egész autóiparban a folyamatok hatékonyságának új szintjét teremtheti meg.

A járműfejlesztés során a szűk keresztmetszetek és a tesztelési késedelmek megelőzése érdekében kulcsfontosságú a pontos kereslettervezés, illetve az ellátási láncra vonatkozó adatok. Az egyes projektek igényeinek jobb előrejelzése és tervezése érdekében a BMW Group az SAP üzleti technológiai platformját választotta egy központi adattárház létrehozásához. Az SAP Analytics Clouddal kombinálva a cég immár átfogó funkciókkal rendelkezik a tervezéshez és a jelentéstételhez.

Partnerségben a Mercedes-Benzzel – az SAP digitálisan kezeli elektromos járműflottáját

Az elektromos járművek (EV-k) átalakítják a mobilitás élményét a vállalati flottakezelésben. Remek példa erre a Mercedes-Benz és az SAP közötti régi partnerség, ahol a vállalatok egyszerre ügyfelek és beszállítók egymás számára. A Mercedes-Benz az SAP megoldásait használja az omnicsatornás vásárlási élmény digitalizálására, az SAP pedig az első ügyfél, aki saját technológiáját alkalmazza a vállalat járműparkjának kezelésére Németországban. A flottakezelési program a vállalatok hasonló üzleti filozófiáján és termékmenetrendjén alapul. 

A Mercedes-Benz elkötelezte magát amellett, hogy B2B üzletágát teljesen digitálisra állítja át, és azt tervezi, hogy 2025-re az új autók negyedét online értékesíti majd. Emellett vállalása szerint 2038-ra szén-dioxid-semlegessé válik. A vállalat az SAP Commerce Cloudot választotta küldetésének támogatására. Ez egy jövőbiztos kereskedelmi portfóliót hoz létre, amelyet úgy terveztek, hogy megbízhatóan működtesse a vállalat digitális stratégiáját, beleértve a különböző piacokon egységesített kínálatot is. Emellett egyszerűsíti a folyamatokat és csökkenti a piacra kerülési időt.

Egy SAP-alkalmazott szemszögéből nézve a vállalati EV megrendelése nem is lehetne egyszerűbb. Az időigényes kézi keresés és az autókereskedővel való folyamatos egyeztetések helyett a dolgozók az SAP Ariba megoldások irányított vásárlási funkcióját használhatják, és közvetlenül a Mercedes-Benz online katalógusából rendelhetik meg a kívánt elektromos járművet. Az SAP előre beállított irányelvein belül kiválaszthatják például az autó típusát, kiviteli modelljét, színét és felszereltségi csomagjait. Ezzel sok időt lehet megtakarítani, a munkavállalónak pedig személyre szabott élményt nyújtanak. Az SAP flottájában lévő autók egyik kísérleti programjában az SAP Digital Vehicle Suit által létrehozott digitális iker automatikusan rögzít minden adatot, például nyomon követi a megtett kilométereket. A sofőröknek így nem kell ezt minden feltöltéskor kézzel beírniuk, az SAP pedig felhasználhatja az adatokat a flotta menedzsmentjéhez. A sofőröket figyelmeztethetik, ha a járműnek töltésre van szüksége, és abban is segítenek, ezt hol tegyék meg. A visszajelzések alapján gyorsan tudnak cselekedni, fejlesztéseket és új ajánlatokat bevezetni. Az SAP flottakezelő csapata figyelheti a karbonlábnyomot a zöld energia felhasználása, a futásteljesítmény és az úton lévő járművek száma alapján, és ezzel támogatja a vállalat globális fenntarthatósági kötelezettségvállalásait.

“Az autóipar nemcsak Európa egyik kulcsfontosságú iparága, hanem a fejlettség mércéje és folyamatosan megújuló innovációk színtere is. Ezért nem csupán autóipari gyártói és beszállítói partnereinknek, hanem az ipar minden területén működő ügyfelünk felé is fontos referencia, hogy az SAP milyen szerteágazó módon támogatja az ellátási láncok folyamatainak digitalizációját” – hangsúlyozta Pintér Szabolcs, az SAP Hungary ügyvezető igazgatója.

Corporate tagjaink, partnereink IDE KATTINTVA elküldhetik sajtóanyagaikat és/vagy szakmai tartalmaikat.

Összes cikk